• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer Tension street version

Auteur: autoblogger, gepost 19 september 2006 om 12:09 – 46 Reacties

BMW 6-serie AC Schnitzer TENSION Street Version


De AC Schnitzer Tension concept kennen we, deze was gebaseerd op de BMW M6 en stond in 2005 op de IAA. Bijna een jaar later heeft de Duitse tunert nu ook een straatversie van de Tension klaarstaan. Op basis van de gehele 6-serie (630i – M6 model) zullen maximaal 50 exemplaren van deze AC Schnitzer Tension gemaakt en verkocht worden.

De basismotoren van de 645i en 650i hebben een max koppel van 450 of 490 Nm, maar met de optionele AC Schnitzer 5.1-Liter krijg je 550 Nm. Ook het vermogen neemt natuurlijk toe en komt op 411pk. Meer details van het Tension-pakket zie je hieronder:

– large air outlet edged in a chrome frame in the bonnet
– front skirt with air intake
– front fenders with integral air outlet, three chrome ribs and the indicators
– side skirts with air ducts
– rear skirt
– stainless steel twin exhaust system with chromed Sports Trim tailpipes
– carbon diffuser
– boot lid
– sports mirrors (not for M6)
– two-colour paintwork
– sports suspension (not M6)
– spring kit (only M6)
– antiroll bar sets (optionally)
– aluminium strut brace (only M6)
– high performance brake system for front axle with 8-pot fixed caliper (optionally M6)
– carbon interior trim in titanium
– 3-spoke airbag sports steering wheel in leather with carbon applications
– automatic selector lever in carbon
– combi-instrument with a speed display up to 320 or 330 km/h
– velours mats for footwell and boot
– pedal set, foot rests, handbrake handle and cover for the “i-Drive” controller
– black anodized aluminium placard silver serial number
– lightweight forged wheels Type V in 9,0J x 20″ and 10,0J x 20″ with 245/35 ZR 20 front
and 285/30 ZR 20 rear (or other AC Schnitzer wheel tyre combination in 20″)

BMW 6-serie AC Schnitzer TENSION Street Version
BMW 6-serie AC Schnitzer TENSION Street Version
BMW 6-serie AC Schnitzer TENSION Street Version
BMW 6-serie AC Schnitzer TENSION Street Version

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk

Nieuwste artikelen

  • Video: Dat gaat niet passen!
  • Ford gooit gamma om vanwege ‘gebrek aan nieuw Model T-moment’
  • Is dit de beste of vreemdste manier om 10 miljoen euro uit te geven?
  • Van emotie naar ratio: de BMW 530i Individual van Henk-Jan #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

ac-schnitzer, BMW, m6, tuning

Vorig bericht: « Extreme TV: Gumball 3000 2006 – deel 4
Volgend bericht: Kia Pro Cee’d: de driedeurs Cee’d »

Lees Interacties

Reacties

  1. pelezinho zegt

    19 september 2006 om 12:12

    spijtig dat de hedendaagse tuners bloedmooie wagens eerder verkrachten dan ze op een hoger niveau te brengen…

    Login om te reageren
  2. Ultimora zegt

    19 september 2006 om 12:12

    Alles behalve subtiel, maar toch stiekem best mooi :)

    Login om te reageren
  3. freek zegt

    19 september 2006 om 12:15

    Mooi!
    Hebben te proleten en pooiers onder ons ook weer een leuke keus!
    Wat een lelijke schijtbak zeg!

    Login om te reageren
  4. mvagusta zegt

    19 september 2006 om 12:16

    Mooie velgen! Voor de rest maken ze van een nette auto een patserbak, maar opzich wel redelijk!

    Login om te reageren
  5. Remco zegt

    19 september 2006 om 12:16

    Ik vind hem zeker fraai. Ik heb de concept mogen aanschouwen tijdens Essen motor show. Zeker mooier dan standaard 6 serie.

    Login om te reageren
  6. Nee! Die andere Rick zegt

    19 september 2006 om 12:18

    idd het lijkt wel of veel van die tuners de weg zijn kwijt geraakt.
    Ik vond AC Schnitzer altijd een hele goede tuner maar als ik dit zie……..Jullie hebben een prachtige wagen verkracht!

    Login om te reageren
  7. Eric zegt

    19 september 2006 om 12:31

    Best een mooie wagen. Maar de 2 kleuren is er iets teveel aan. Ook het kofferdeksel valt mee,alhoewel ze de buiging hadden moeten laten doorlopen tot boven het dak zoals bij Zagato. Geen foto’s van het interieur? Ben benieuwd naar de 1′ filmpjes!

    Login om te reageren
  8. Dink zegt

    19 september 2006 om 12:39

    Ik zie liever een M6 zo, dan als pimpy vert . . .

    Login om te reageren
  9. Dink zegt

    19 september 2006 om 12:40

    Baby! :bounce:
    http://www.youtube.com/watch?v=Hqoe-O7infA

    Login om te reageren
  10. vr6 rijder zegt

    19 september 2006 om 12:45

    Waarom is hij duotone?

    Login om te reageren
  11. V_Freddy zegt

    19 september 2006 om 13:04

    Ziet er leuk uit alleen beetje jammer van die achterkant

    Login om te reageren
  12. Bram zegt

    19 september 2006 om 13:15

    twotone lak is wel tof, maar die voorspoiler is zo lelijk…
    Ik heb ’t idee dat ik in 9 van de 10 gevallen zo op getunede bakken reageer, maarja, ik vind ’t altijd zo jammer dat over ’t algemeen ’t originele model zo wordt aangetast en er doodgewoon lelijke onderdelen opgeplakt worden!

    Login om te reageren
  13. Snelheidsduivel zegt

    19 september 2006 om 13:32

    Misschien iets voor mensen als 50ct. Je hebt altijd mensen zonder smaak die willen opvallen. Ik vind het in ieder geval een smakeloze verkrachting van het model.

    Login om te reageren
  14. henk zegt

    19 september 2006 om 13:33

    super lelijk zo’n mercedes sl grilletje op de zijkant….afblijven van zo’n 6-serie!!!!

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    19 september 2006 om 13:39

    Dit is echt zo’n auto die je stiekem wel eens zou willen rijden, maar die je nooit zou willen kopen.
    Te opzichtig. Veel te opzichtig.

    Login om te reageren
  16. schnitzerken zegt

    19 september 2006 om 13:40

    Ik zie liever de street version dan de gewone tension, betere kleurencombinatie.
    Maar een een vraagje, hoeveel gaat die kosten?

    BMW RULEZ

    Login om te reageren
  17. Karaya zegt

    19 september 2006 om 13:41

    Het blijft een grotesk ontwerp.

    Login om te reageren
  18. JustFendi zegt

    19 september 2006 om 15:21

    mensen die deze bak lelijk vinden moeten met spoed in de spiegel kijken! keigaaf is deze auto, en niet voor iedereen weggelegd ook.

    Login om te reageren
  19. Autofreak zegt

    19 september 2006 om 15:37

    Ik vind de voorkant en de velgen nog best mooi verder vind ik het verkrachten van een leuk autotje.

    Login om te reageren
  20. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 15:45

    twotone vind ik eigenlijk bijna altijd lelijk, maar bij deze bmw vind ik het eigenlijk wel goed staan. die voorbumper is echt ontzettend lelijk. en dat geld ook voor de zijgril die ze van de MB sl hebben afgekeken.

    Nee, voor dit geld heb ik liever een normale m6, of nog beter een aston martin v8.

    Login om te reageren
  21. zapp zegt

    19 september 2006 om 15:49

    Ik ben dan een van de weinigen maar ik vind m prachtig, de achterkant krijgt vind ik ook een mooiere lijn omdat de licht-units nu mooi overlopen in de lijn van de achterklep.

    Login om te reageren
  22. bmw zegt

    19 september 2006 om 16:36

    411pk voor een 5.1 das niet egt veel

    Login om te reageren
  23. Thomas zegt

    19 september 2006 om 16:54

    JustFendi
    ik vind deze auto lelijk ja… ontiegelijk zelfs maar nou heb ik in de spiegel gekeken? maar nu?

    Login om te reageren
  24. L-M zegt

    19 september 2006 om 17:09

    zeker niet lelijk alleende kleur mag wel wat anders…

    Login om te reageren
  25. silasse zegt

    19 september 2006 om 17:53

    mooi tot op een zekere hoogte.

    Login om te reageren
  26. 911 zegt

    19 september 2006 om 18:00

    Mooi ding hoor ik vind er niets mis mee en je valt op.
    lelijke zijgril dat wel. Maar het probleem is wel dat als je in dit ding rijd mensen meteen denken dat je een criminele poojer bent.
    hoewel, dat is niet helemaal onterecht

    Login om te reageren
  27. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 18:03

    offtopic

    meer BMW nieuws! hier is een spyshot van de gefacelifte nieuwe 5-serie.

    http://www.carmagazine.co.uk/images/article_images/BMW5seriesCGI_1_560px.jpg
    http://www.carmagazine.co.uk/images/article_images/BMW5seriesCGI_2_560px.jpg

    Login om te reageren
  28. Nee! Die andere Rick zegt

    19 september 2006 om 18:11

    @slk55 amg
    Die foto´s heb ik inderdaad ook eerder gezien maar toch, als dit waar is, dan is dit tegenstrijdig met dit bericht.

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/31/uiterlijk-huidige-5-serie-moet-mee-tot-2009#comments

    Login om te reageren
  29. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 18:14

    ja, misschien bedoelt BMW alleen het model, en dan kan een klein faceliftje geen kwwat.

    Login om te reageren
  30. Nee! Die andere Rick zegt

    19 september 2006 om 18:18

    Nee, als je het berichtje leest staat er duidelijk geen facelift.

    Login om te reageren
  31. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 18:20

    je hebt gelijk.

    Login om te reageren
  32. kenneth zegt

    19 september 2006 om 18:28

    mooie auto! daar zou ik wel willen mee rond rijden

    Login om te reageren
  33. zapp zegt

    19 september 2006 om 18:56

    @slk55 amg herken je dit. :)
    http://www.bmwm5.com/articles/m5e60/pressrelease2/2.jpg

    Login om te reageren
  34. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 19:06

    haha, het is dus gewoon een fotoshop. ik vond de achterlichten er al een beetje nep uitzien. De voorkant is dan zeker ook een fotoshop hè? want die vond ik wel een hele verbetering in vergelijking met de 5-serie van nu.

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    19 september 2006 om 20:17

    ziet er wel in z’n gheel mooie en sportief uit, wel jammer van de witte lak.
    En 411pk isnatuurlijk wel erg leuk.

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    19 september 2006 om 20:33

    Login om te reageren
  37. Rolo zegt

    19 september 2006 om 22:03

    gruwlijk mooie wagen ik heb hem ook gezien op het IAA echt te bruut

    Login om te reageren
  38. SjeufM3 zegt

    20 september 2006 om 01:11

    Kermisbak :P

    Login om te reageren
  39. D@nny zegt

    20 september 2006 om 15:52

    auto is en blijft mooi, allen de two-tone lak is niks, moet een subtiele onopvallende metallic kleur zijn, anders wordt het een pooier/marokkanenbak.
    Auto hoeft niet op te vallen, heeft alles al in zich en hoeft zich niet te bewijzen! is meer voor de beginnende kneusjes onder ons die de auto’s verzieken met spoilers en vleugels enz, gaat hij echt niet harder door op de nederlandse wegen.

    Login om te reageren
  40. dekster zegt

    23 september 2006 om 21:53

    lelijk vind ik, maar de koffer is wel mooi vormgegeven

    Login om te reageren
  41. MiuRa zegt

    23 september 2006 om 23:52

    voorbumper mag ik wel, de rest is TE erg…

    Login om te reageren
  42. Aars zegt

    24 september 2006 om 10:21

    Een echte Jonnie wagen

    Login om te reageren
  43. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    24 september 2006 om 16:29

    @ Aars: Een Johnny auto? Dat zal wel niet….. De echte BMW M6 AC schnitzer TENSION dus niet deze street uitvoering kost 250,000,- euro en is er maar 1 van gemaakt en zal niet in productie gaan want voor zo’n dure auto is geen markt. Deze auto is geweldig gestyled op de kleurstelling na dan. Dus welke Johnny zal deze auto werkelijk kunnen betalen? Nou ik denk geen 1 en ik denk jij ook niet. Dus als je wat meld op deze blog laat het dan inhoud hebben en ga niet dom weg lopen lullen.

    Login om te reageren
  44. slk55 amg zegt

    24 september 2006 om 23:28

    @Junior (BMW Liefhebber)

    beetje rustig tegen Aars. je snapt heus wel wat hij bedoelt met sjonny auto, en hij heeft gelijk het is een echte sjonny auto. een sjonny is niet per definitie arm, je hebt er ook tussen die (meestal op een illegale manier) wel rijk zijn. Dit is dan de perfecte auto voor zo’n sjon. Als voorbeeld neem ik even de vrouw van André Hazes (sorry voor de Hazes fans onder ons) Rachel is zeker wel een ‘vrouwelijke sjon’ een ‘Anita’, zij heeft geld zat om zo’n auto te kopen.

    Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    10 december 2006 om 13:37

    De Tension in de test op Nardo had maar liefst 552pk en haalde toch niet meer dan 331,7 en dat zonder achterspoiler….. lijkt me onwaarschijnlijk dat de standaard M6 330 haalt met 45pk minder…..

    Mit dem auf M6-Basis aufgebauten Tension wollte der BMW-Veredler bei seinem ersten Nardo-Auftritt eine respektable Duftmarke setzen. Ziel erreicht: 331,7 km/h sorgen für freudige Mienen. Fahrwerkspapst Manfred Wollgarten gesteht jedoch: “Mit demontiertem Heckflügel – gut für fünf bis acht zusätzliche km/h – wird das Heck ganz schön leicht.”

    Login om te reageren
  46. Skinny zegt

    5 april 2007 om 12:42

    Jammer van het duitse kenteken maar verder is hij kij relax !!!!1

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North