• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer Profile – de overtreffende trap van Z4M

Auteur: Wouter, gepost 1 augustus 2007 om 20:33 – 45 Reacties

AC Schnitzer Profile


Take the first ascent of the 8,848 metre high Mount Everest, the expeditions to the poles or the dive into the 11 km deep canyon of the Mariana Trench. There have always been individuals and extreme characters who have pushed our boundaries and discovered new terrain. An extreme region for automotive tuners, where only a few venture, has always been the BMW M-series cars, in particular the uncompromising Z4 M-Coupé, a thoroughbred driving machine.

Beter hadden we het zelf bijna niet kunnen verwoorden, het persbericht voor de AC Schnitzer Profile maakt een serieuze kans voor het Autoblog Meest-ronkende-persbericht 2007 Award. Dat is natuurlijk een ongelofelijke eer voor iedere automotive marketeer, maar dat geheel terzijde. Terug naar de AC Schnitzer Profile: ACS startte met een Z4M Coupe.

Uit het S54 blok peuter je niet even zo maar een pak extra pk’s, maar AC Schnitzer Profile wist er toch nog een paar te vinden zodat het totaal op 350 komt. Voor die 7 extra pk’s is een nieuwe “active breathing” airbox gemonteerd en er heeft een kleine remapping van het motormanagement plaatsgevonden. Dat is wellicht nog niet eens het meest interessante: ACS monteert ook een achter differentieel met een kortere verhouding (3.91:1) waardoor de ACS Profile nog sneller sprint. Uiteraard mocht een nieuwe sportuitlaat niet ontbreken.

Aan het uiterlijk veranderde er ook een en ander. Zo zijn er 20″ velgjes gemonteerd met banden in de maat 235/30 ZR 20 voor en 295/25 ZR 20 achter. Gelukkig bleven de bodykit en de kleurstelling heel subtiel.

Meer platen zijn te vinden op Autojunk.

AC Schnitzer Profile

AC Schnitzer Profile

AC Schnitzer Profile

AC Schnitzer Profile

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • AC Schnitzer X6
    AC Schnitzer X6 is voor piepjonge mensen met smaak
  • Elektrische MINI door AC Schnitzer kan problemen oplossen
  • AC Schnitzer Mini Cabrio
    AC Schnitzer Mini Cabrio is potent bommetje met 390 Nm

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

ac-schnitzer, BMW, tuning, z4

Vorig bericht: « In de rebound: Volvo C30 Evolve Edition
Volgend bericht: Meer geruchten over de AE86 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ward zegt

    1 augustus 2007 om 20:34

    haha, dat kleine spoilertje is echt belachelijk, en die uitlaten zijn ook veel te groot. Voor de res tis hij nog wel ok, op de kleur na

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    1 augustus 2007 om 20:38

    “Uit het S54 blok peuter je niet even zo maar een pak extra pk’s, ” Volgens CSL hebben ze met wat andere software en een andere airbox maar liefst 420pk uit zijn csl gehaald…. maar ja, bewijzen ontbreken.

    Login om te reageren
  3. Jonas zegt

    1 augustus 2007 om 20:39

    Duotone kleur staat er niet op net als da grappige spoilertje :p
    Voor de rest leuk :)

    Login om te reageren
  4. Sysopje zegt

    1 augustus 2007 om 20:42

    Gelukkig ziet dit er wat beter uit dan die verkrachte C30.

    Login om te reageren
  5. Jochen zegt

    1 augustus 2007 om 20:44

    Geinig ordinair bakkie, ideaal voor de nog net niet echte pimps : de loverboys.

    Super gaaf dat kleine spoilertje, F1 style

    Login om te reageren
  6. Aston Martin Rapide zegt

    1 augustus 2007 om 20:48

    Lijkt wel of ze het spoilertje van een limousine hebben gejat…

    Login om te reageren
  7. Racer X zegt

    1 augustus 2007 om 20:51

    Als ze er nou eens een kleine compressor of turbo opschroefden…

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    1 augustus 2007 om 20:53

    Wat zal ik een gat in de lucht springen als dat two tone mode over is!

    Ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  9. 3-serie zegt

    1 augustus 2007 om 21:00

    Zit er ook een camera in die spoiler?

    Login om te reageren
  10. Roadronner zegt

    1 augustus 2007 om 21:08

    Hahahaha die spoiler!!

    Login om te reageren
  11. christian zegt

    1 augustus 2007 om 21:16

    ook weer: SCHITTEREND!!!

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    1 augustus 2007 om 21:16

    Had AC al niet een Z4 onder handen genomen? (met een V8 erin te steken)

    Login om te reageren
  13. VW Polo Abt Version. zegt

    1 augustus 2007 om 21:23

    Als ik een Z4M zou hebben, zou ik misschien die velge er laten opzetten maar méér niet, te schreeuwerig vindt ik de bodykitt.
    Alsof de gewone al niet agresief genoeg is.

    Login om te reageren
  14. Ejay zegt

    1 augustus 2007 om 21:26

    Uitlaten heb ik eerder gezien; vandaag kwam een E46 M3 voorbij met dezelfde uitlaten.

    Login om te reageren
  15. Dink zegt

    1 augustus 2007 om 21:32

    Zou ie wel lekker rijden? daar gaat het toch om . . .

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    1 augustus 2007 om 21:33

    @w0o0dy
    tis natuurlijk geen 1.6 mazdatje he. Is geen kinderspel.
    Haal dat stukje erbij waarin staat dat ik door een andere airboxje zoveel vermogen winst heb.
    volgende keer beter lezen he.

    7pktjes door een K&N inleg filtertje is ook geen probleem voor een standaard M3.
    alleen al door een uitlaatsysteem kun je 30pk eruit halen. Maar kenners weten dit waarschijnlijk al. Laat staan race nokkenassen en lichter poulies monteren etc..

    Hamman M3(geen CSL) in 2002
    http://www.supercars.net/cars/237.html

    AC Schnitzer haalde in 1995 al 344pk uit de 3liter enkel Vanos M3(286pk) die vanaf 1991 levenbaar was.
    http://www.supercars.net/cars/207.html

    Met deze concept zijn ze dus eerder voor de “looks” gegaan, dan “performance”. Die kleine spoileretje op het dak is ook natuurlijk onnodig.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    1 augustus 2007 om 22:03

    @CSL: kom jij maar met enige mate van overtuigend bewijs van die 420pk zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  18. CSL zegt

    1 augustus 2007 om 22:29

    @w0o0dy
    Je zou maar de laatste persoon moeten zijn aan wie ik hem zal laten zien.
    Je hoeft niets te geloven. Blijf lekker verwaard. Die linkjes zijn al meer dan genoeg voor jou.

    Het feit blijft dat de BMW Motorsport motoren de beste zijn in hun soort.
    (Ik kan niet meer tot zaterdag wachten om bij Hamann de M5 Race met maar liefst 600+ pk te rijden. Dat is nog’s tuning. Wie weet, nemen we hem terug naar NL ;). Wel een zwarte natuurlijk.

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    1 augustus 2007 om 22:45

    @CSL: behalve dan dat de Skyline nog steeds sneller is dan welke BMW dan ook…. (check de 7,57 video bij het artikeltje over de M5/F1 vergelijking…..)
    Je beweert een heleboel maar bewijs geef je niet (en ik weet zeker dat er een heleboel mensen benieuwd zijn naar een CSL met 420pk)
    Ik heb in ieder geval nog niets over een atmosferische m3 met 420pk kunnen vinden. Dus please share!

    The truth shall set you free!

    Login om te reageren
  20. Adriaan zegt

    1 augustus 2007 om 22:57

    z4 m is 3246 cm3

    de theorie is 130 pk per liter haalbaar voor normaal straatgebruik zonder overdreven korte onderhouds intervallen..

    even rekenen en je komt op 422 pk uit.. dus in theorie haalbaar

    Login om te reageren
  21. Peter zegt

    1 augustus 2007 om 23:02

    Die luchtgaten lijken gejat van Maserati en hij wordt er echt niet mooier van.
    Hij moet wel snel zijn want hier wil een zinnig mens toch niet in herkend worden.

    Login om te reageren
  22. CSL zegt

    1 augustus 2007 om 23:20

    424pk in mij geval maar zoals ik al eerder zei. Ik hoef jou hellemaal niets te laten zien. Omdat je gewoonweg altijd sarcastisch bent. En een Top merk Als BMW altijd probeert af te kraken.
    Dat jij nooit een CSL met 420pk hebt gezien is toch pech voor jou!

    haha, ik lees het nu pas: “Ik denk dat ik CSL en Don_Mario een hartaanval heb bezorgd met de Heat treatment Skyline….””
    Nee sorry jongen, ik kan er alleen om lachen. Even op Yputube kijken en ik heb weer zo 1 die wereld record breekt. Maar goed in dragrace heb je altijd baas boven baas.

    Maar die Filmpje van die M3 had ik alleen voor stephan geplaatst, omdat hij als een kleuter doorzeurde over turbo. Maar van jou had ik its meer verwacht.
    Maar goed, niet iedereen heeft hetzelfde IQ.

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    1 augustus 2007 om 23:31

    @Csl: Ik ben geen BMW-fan, maar kraak het merk niet stelselmatig af. Ik geef wel regelmatig weerwoord als er weer mensen domme opmerkingen maken of “feiten gebruiken” die geen enkele onderbouwing hebben. Als je idd een CSL hebt met meer dan 400pk dan willen er vast een boel mensen hier daar meer over weten….

    En, (for the record) over deze uitzonderlijk opzichtig getunde Z4 had ik nog geen enkele negatieve reactie geplaatst (maar bij deze wel).

    Die Skyline is de huidige recordhouder en dus zal het nog wel even duren voor je een snellere zal vinden (zal je de moeite besparen).

    Login om te reageren
  24. VeyronLover zegt

    1 augustus 2007 om 23:48

    Best vet, op dat kleine spoilertje na dan :-p

    Login om te reageren
  25. CSL zegt

    1 augustus 2007 om 23:56

    Dat Skyline of een andere auto het recordhouder mag zijn, dat kan. Daar zullen ze we hard aan gewerkt hebben. En ik Gun ze het van Harte. Dat laatste is ook gelijk het verschil tussen mensen. Dat is tegenwoordig ook het probleem in Nederland. Niemand gunt een ander meer wat. Puuure Afgunst. Jij bent niet de enige, er zijn ook veel meer van jou soort.
    Als je echt wou weten hoe een CSL aan zo’n mooie vermogen komt, had je eerder beter op moeten letten. En/of mij netjes gaan vragen hoe zoiets mogelijk kan zijn. Niet telkens zo onbeschoft verhaaltjes te gaan verzinnen en je uiterst bes doen om BMW’s te afkraken.

    Login om te reageren
  26. RenJie zegt

    2 augustus 2007 om 00:59

    Die spoiler zal vast wel nut hebben JA! zorgt voor extra veel downforce. Nja verder nutteloos en het staat niet eens.

    Login om te reageren
  27. RA999 zegt

    2 augustus 2007 om 01:21

    oeh, CSL voelt zich een beetje op z’n pikkie gertapt :P
    Kom op CSL, kom met overtuigend bewijs en dan is iedereen uitgepraat. En als je alles hebt verzonnen (waar het nu toch wel sterk op lijkt gezien het feit dat je direct in de verdediging schiet) wees dan mans genoeg om het te zeggen, maar ga er niet zo irritant omheen zitten draaien!

    Login om te reageren
  28. David zegt

    2 augustus 2007 om 02:24

    @RA999
    Akkoord.

    @CSL
    Als je geen zin hebt daarin moet je ook maar niet CSL als naam nemen. Ik zou inderdaad zeggen, laat maar even wat bewijs zien en je bent er klaar mee. Ben trouwens ook wel benieuwd.

    Login om te reageren
  29. Michael Fontijn zegt

    2 augustus 2007 om 08:16

    Wat een gelul om niets zeg… pffff!!!
    En idd als je mooie praatjes hebt over je dikke bak, laten zien die handel.

    Login om te reageren
  30. Markus zegt

    2 augustus 2007 om 09:53

    7pk en dan wordt de Mt Everest en alles erbij gehaald? >gaap

    Login om te reageren
  31. XP zegt

    2 augustus 2007 om 10:37

    Jammer van de spoiler… past er niet bij.
    De kleuren op zich mogen er wel zijn.

    Login om te reageren
  32. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    2 augustus 2007 om 11:08

    @ redactie:

    hé, waar is mijn vorige post gebleven?

    Login om te reageren
  33. Jordey zegt

    2 augustus 2007 om 11:38

    Geinig, maar overbodig..
    Liever had ik gehad dat deze toch kwam…

    Deze zou 450 pk hebben als ie er was gekomen.
    basis:
    z4 3.0

    Login om te reageren
  34. bmwF zegt

    2 augustus 2007 om 13:00

    @ csl, ik hoop dat jij over vlinderkleppen spreekt met de airbox? of dan over winst spreken dat betwijfel ik.

    en waar is de stefan?:d nissanfreak beter genaamd.

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    2 augustus 2007 om 14:04

    @bmwF
    wat bedoel je precies?

    Login om te reageren
  36. pilsjongen zegt

    2 augustus 2007 om 14:20

    vorige week nog gezien op de Nürburgring, alleen net te laat om er een foto van te make…

    Login om te reageren
  37. Pannekoek zegt

    2 augustus 2007 om 14:22

    @ Jordey

    Die had de motor van de oude M5.. ;)

    Login om te reageren
  38. vr6 rijder zegt

    2 augustus 2007 om 15:21

    Flamewars op Autoblog, jammer is dat.

    Ik vind deze duotone mooi, als ik me niet vergis heeft dit ook ooit op een getunede mini cooper s gezeten? Geweldige combinatie, oranje en wit.

    Wacht, ik weet het weer, op fordworld was iemand met een Granada, die had ook deze kleuren, en dan een superdun streepje Himalaya blauw tussen de boven- en de onder-tone. Erg gelikt!

    Login om te reageren
  39. bmwF zegt

    2 augustus 2007 om 15:38

    ja kijk als je over airbox spreekt, spreek je toch over vlinderkleppen want daarvoor dient een airbox die zorgt voor 30-40-50 pk meer, met de airbox namelijk

    verbeter me als je over een ander soort airbox bezig bent:p.
    @ csl dus.

    Login om te reageren
  40. mgs013 zegt

    3 augustus 2007 om 12:11

    ik kom ff langs om de heren te zeggen dat idd de 420 pk uit het blok mogelijk is . de heren van G&A Racing die uitsluitend met BMW materiaal rijden (op een mosler na) hebben me bevestigt dat 432 pk mogelijk is dankzij andere inlaat en uitlaat stukken , remapping , engine balancing , friction reducements en pouliering van in en uitlaatspruitstukken. de injectoren alsook de bougies spelen hierin een grote rol. Helaas kan men dit niet voor straatgebruik efficient gebruiken, dit geld ook voor de super skylines die anderen erbij halen want zoals de sprintkings het zelf zeggen en ik citeer ” driving this car on the road would be suicide for the engine. ” Wat nog interresanter is in dit opzicht is dat de heren turbo gebruikers er maar nog steeds niet aan uit kunnen dat BMW en hun tuners het nog steeds zonder turbo’s het voor elkaar krijgen. Indien men bij BMW het gebruik van turbo’s zou optimaliseren voor sportrestaties komt de nieuwe 335i er gemakkleijk met 600+ uit zonder al te veel moeite. het citaat van een van de medewerkers van M-sport divisie is hier zeer duidelijk over. ” wir haben seit den M1 keine weitere turbo mashinen gebaut weil wir davon uberzeugt sein dass es nicht gut ist fur die innovation der M-sport GmBh auf ihren motoren arbeit. dennoch sind wir froh und stolz daruber das wir damals schon mehr als 1000 ps aus dem motor gehold haben.”
    ook in de andere motoren divisie heeft men indertijd uit een V6 blok meer dan 700 pk gehaald met turbo techniek en een cilinderinhoud van 1598 cm³
    al deze beweringen kan men een voudig natrekken als je je nieuwsgierigheid daaromtrent niet kunt inhouden. veel succes ermee en pak alvast een zakdoek bij de hand.

    Login om te reageren
  41. bob zegt

    3 augustus 2007 om 12:17

    Schattige Spoilertje ! :)

    Login om te reageren
  42. BMW (Liefhebber) zegt

    5 augustus 2007 om 13:30

    Eerst maar even on-topic dan maar: Mooie auto deze ACschnitzer maar dat hele kleine spoilertjes op het dak mogen ze van mij eraf trekken!

    @ CSL: http://www.e46psi.com daar staat een hele snelle csl tussen als je op de link video’s klikt en dan naar beneden scrolt dan zie je de no limits csl staan uit zweden! En ik ben het eens met de 420pk die ze uit een csl kunnen halen, ben er zelf namelijk ook getuigen van!

    @ mgs013: Jij bent iemand met verstand van zaken!

    Login om te reageren
  43. Tomas zegt

    6 augustus 2007 om 16:45

    Zeker dikke auto alleen uitlaatjes zijn wat te groot.

    Login om te reageren
  44. Dymf zegt

    17 augustus 2007 om 00:19

    wij hebben een ACschnitzer 3 serie gehad en dan bedoel ik gehad
    binnen een dag was alles er afgejat spiegels wielen echt alles

    niet tof

    oja en die Z4 stond paar jaar geleden op de autorai
    en die gast vertelde mij dat het ongeveer 750.000 euro koste dat ding
    heb hm vol uitgelachen hihi
    750.000 daar voor wil ik hm ook wel bouwen hoor
    goeie winst

    Login om te reageren
  45. Dymf zegt

    17 augustus 2007 om 00:28

    wij hebben nu een Z4 coupe 3.0
    maar die is veeeeeeel gaver dan deze

    dus aub stop met het tunen van BMW’s dat is zonde

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North