Het grote klapstuk van AC Schnitzer in Genève is de ietwat opgevoerde BMW M5, maar voor de iets minder bedeelden die een klasse lager moeten (of willen) shoppen hebben ze ook nog wat in petto: de F30 328i, met maar liefst 295 pk! Wie heeft er tegenwoordig nog zescilinders nodig?
Standaard heeft de meest potente viercilinder 245 pk aan boord, wat geen verkeerd vermogen is uit een 2.0-blokje. Vraag maar aan Casper. Met 295 pk gaan we richting de 150 pk/liter, wat de komende jaren voor de hedendaagse topmotoriseringen onder de geblazen motoren (met een relatief kleine cilinderinhoud) welhaast de norm lijkt te gaan worden.
Naast de 50 bonuspk’s heeft de ACS 328i ook nog maximaal 410 Nm aan koppel beschikbaar (standaard is dit 350 Nm). Dit draaimoment wordt echter slechts tussen de 2-3k rpm behaald, terwijl de standaard kromme piekt tussen de 1.250-4.800 rpm. De snelheidsbegrenzer hebben ze laten zitten, maar de acceleratie naar de 100 gaat met 5,7 seconden nu wel 0,2 seconden rapper.
Mocht je het wat potsierlijke uitlaatopzetstuk en de stickertuning niet zo trekken, dan kan je er uiteraard ook voor opteren direct de 335i te nemen, die heeft 306 pk / 400 Nm, en ook nog eens een lekkere zescilinder-roffel.
norge zegt
Voor de M wannabees?
wobwobgaserop zegt
@norge: sorry Norge, lift ff mee op de eerste post…. waar is Punk…?
jzaero zegt
Ik zou het gewoon houden op de motorupgrade en anders inderdaad de 335i
baap zegt
0,2s sneller naar de 100 km/u.. das echt triest met 50 pk extra! :(
maxx1 zegt
@baap: 5,9 seconden voor de standaard deugt hoogst waarschijnlijk dan niet ;)
lincoln zegt
voor armoedzaaier die geen 5-serie kunnen kopen die dan weer te arm zijn om een 7-serie aan te schaffen ..
eeuwige armoe dus ..
hahahi20 zegt
@lincoln:
Inderdaat, want iedereen die geen 5 serie kan betalen is een armoedzaaier, 90 procent van de wereldbevolking dus. Dat jij nou 3 Veyrons, 4 Aventadors een Maybach hebt staan.
lincoln zegt
@hahahi20:
99% komt meer in de buurt ..
BMW330Ci zegt
@lincoln: 99,9% is weer een stuk dichterbij
jordy14 zegt
Die sticker op de zijkant vind ik niet echt mooi, uitlaat daarentegen wel.
jack_abarth zegt
Ik dacht even dat het een 5-serie was.
agera zegt
@jack_abarth: De 3 mag op de 5 lijken aangezien de 5 een prachtige auto is.
The360box zegt
@jack_abarth: Ja, ookwel op de 3 coupe..
lacasitos zegt
Lijkt mij een nogal voordelige manier om met bijna 300 pk rond te rijden, nice
norge zegt
@lacasitos: Voordelig is niet premium heb ik gehoord hier….
agera zegt
Nice nice nice makt de M bijna overbodig qua accessoires dan.
Ik moet het toegeven een prachtige samenstelling.
grrrrommmmm zegt
Dit is wel ff 100x beter dan de sodomie op de M5….
trisx zegt
Jaja doe maar
pax1004 zegt
Ik wacht wel tot t M pakket uitkomt. Vind ik wat mooier.
jaapiyo zegt
Nou ik ben fan van BMW, maar ik vind dit maar sjonnie. Is al erg genoeg dat 10 jaar oude 3 series niet kunnen ontsnappen aan dit soort verminking, laat staan nieuwe.
Tjoenen vind ik soms wel mooi, maar wat mij betreft moet het wel een beetje de OEM-look houden. Deze uitlaat en die stickers slaan helemaal nergens op en de wielen zijn voor Schnitzer’s doen wel aardig maar daar zou ik dan een BMW roundel op willen hebben.
Megakix zegt
Of je rijdt met een F30 320i bij Ziptuning naar binnen…en hebt daarna hetzelfde vermogen als een 328i…voor € 499,-.
akrapovic zegt
@Megakix: Ziptuning sucks balls
Megakix zegt
@akrapovic: nope…niet bij mij in elk geval. Ze moesten jou gewoon hebben, denk ik ? :lol:
akrapovic zegt
@Megakix: nee ik heb er zelf geen ervaring mee, maar 2 bekenden van me hebben er problemen mee gehad
Megakix zegt
@akrapovic: tsja, volgens mij kun je altijd problemen ‘verwachten’ met zulke ingrepen. Laat ik vooropstellen dat je ‘meestal geluk hebt’…en soms wat pech hiermee. Verschilt denk ik ook per autotype.
alcantara zegt
@Megakix: Tot de motor 50k km later in de soep draait.
Megakix zegt
@alcantara: auto van de zaak = no problemo…
spylegion zegt
Velgen staan hem goed!
Alleen 60mille (aangekleed) voor een bmw viercilinder blijft armoe…
syliaca zegt
Ik vind het zo vet dat AC Schnitzer zich loslaat op de minder sterke modellen.
Dimglor zegt
De gewone 3 sport ziet er beter uit dan dit…
Is niet meteen geslaagd in mijn ogen…
Wel positief dat ze het bescheiden blijven houden…
racerx zegt
Een zes in lijn heft een veel mooiere loopcultuur. Ik vind die 4 cilinder turbo’s 3x niks…
nibor zegt
@RacerX: Deze heeft geen drie turbo’s, dat is de diesel… ;)
bartsmit zegt
@RacerX:
6 cilinder sucks. Dat is voor paupers. Het begint bij 8 cilinders.
voytekbe zegt
@RacerX: De N20 4-cyl is echt een GEWELDIG blok. Mijn nieuwe beemer wordt geleverd met dat blok eind deze maand en hij rijdt echt fantastisch. Ik was ook geen fan van de 4-cyl tot ik er zelf eens mee gereden had. Logische keuze, 28i en chippen > 35i. Zuiniger, zeer goed motorgeluid en de vermogencurve is ook top. Is echt een technologisch hoogstandje dat blok. Er is een reden dat er op de beemer fora zoals bimmerpost constant topics verschijnen van mensen die zelfs hun 35i inruilen voor een 28i.
jelmer zegt
Goh, nog niet eens zo lang geleden leverde BMW een vierliter achtcilinder die deze waarden haalde…
Ik dacht trouwens meteen: zou dit viercilindertje ook in m’n E30 werken…?
drivingpleasure zegt
Wat een lekkere auto zeg…
RutgerK zegt
Ik rijd.een 2.0T met 141pk en 210Nm per liter. Motortje uit 2007.160pk en 225nm per liter voor een K04 is al niet bijzonder.
Het staat natuurlijk wel leuk als het om een gechipte 2.0t van BMW gaat.
Tonnie zegt
Ziet er wel lekker uit, niet te extreem, zal ook nog wel vooruit komen. prijs?