• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer heeft deze i8 een upgrade gegeven

Auteur: RubenPriest, gepost 1 maart 2017 om 09:28 – 18 Reacties

Afbeelding AC Schnitzer heeft deze i8 een upgrade gegevenAfbeelding AC Schnitzer heeft deze i8 een upgrade gegevenAfbeelding AC Schnitzer heeft deze i8 een upgrade gegevenAfbeelding AC Schnitzer heeft deze i8 een upgrade gegevenAfbeelding AC Schnitzer heeft deze i8 een upgrade gegevenAfbeelding AC Schnitzer heeft deze i8 een upgrade gegevenAfbeelding AC Schnitzer heeft deze i8 een upgrade gegevenAfbeelding AC Schnitzer heeft deze i8 een upgrade gegeven

i8
De Duitsers vergrepen zich aan een i8 en de rode hybride is vanaf volgende week live te zien op de autoshow in Geneve.

Vorig jaar schitterde AC Schnitzer met de ACL2 in Genève. Het model kon op kritiek rekenen vanwege de bijzondere kleurkeuze. Gelukkig maken ze het dit jaar helemaal goed met deze rode i8.

Het is niet de eerst keer dat de i8 door de tuner wordt aangepakt. In 2015 kwamen ze ook al met een kitje voor de hybride van BMW. Het recept is deze keer niet heel anders. Een nieuw ontworpen bodykit voor de i8, andere wielen, een opvallend kleurtje en het model staat iets dichter naar de grond. De motor en elektromotor bleven onaangetast, waardoor het systeemvermogen nog steeds 362 pk bedraagt.

De i8 staat voor 25mm lager en achter 20 mm. Verder koos AC Schnitzer voor carbon side skirts, een carbon front spoiler, een carbon diffuser en een carbon vleugel op de kont. De Inferno Red-kleur is een wrapje. Nieuwe 20-inch wielen moeten 4,4 kilogram snoepen van het totaalgewicht.

Of al deze ingrepen invloed hebben op de prestaties is niet bekendgemaakt. Wat het pretpakket mag gaan kosten is tevens onbekend. Overigens zijn we nog steeds niet van de lelijke ACL2 af. Naast de i8 nemen ze ook de ACL2S mee. Een speciaaltje op basis van de ACL2 waar ze er gelukkig maar 30 van gaan maken.

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

ac-schnitzer, BMW, bmw-i, geneve-2017, i8, rood, tuning

Vorig bericht: « Giel Beelen mag mogelijk zijn fiets WEER gaan opzoeken
Volgend bericht: Gelekt! De Range Rover Velar van alle kanten »

Lees Interacties

Reacties

  1. jorden zegt

    1 maart 2017 om 09:34

    Deze auto verdiend een 6 pitter.

    Login om te reageren
    • smultie zegt

      1 maart 2017 om 09:52

      @jorden: En jij een cursus Nederlands :)

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      1 maart 2017 om 13:01

      @jorden: V10 en bredere sloffen

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2017 om 09:34

    Beetje slecht gelukt dus….

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    1 maart 2017 om 09:36

    Ik vraag me af in hoeverre alle gaatjes/flapjes/sleufjes/spoilertjes iets bijdragen aan de aerodynamica. Het wordt er in mijn ogen niet per se mooier op (een drukke auto wordt zo nog drukker), maar als het echt iets zou bijdragen dan kan ik het nog wel waarderen.

    Login om te reageren
  4. autodrop zegt

    1 maart 2017 om 09:42

    Ik vind em stiekem heel gaaf.

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    1 maart 2017 om 09:44

    Een lelijke auto nog lelijker maken. Best knap. Al ben ik dat wel gewend van AC Schnitzer.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      1 maart 2017 om 12:15

      @viezefreddyw: Nochtans kunnen ze het, bewijs is deze widebody E36 van vorige eeuw… http://i56.tinypic.com/2z6rnty.jpg

      Login om te reageren
  6. dunhozzie zegt

    1 maart 2017 om 10:18

    Een L6 of een van de blokken van de M3/5/6 modellen

    Login om te reageren
    • larsyboy1997 zegt

      1 maart 2017 om 15:05

      @dunhozzie: Daar is een Duits bedrijf mee bezig. De V8TT uit de M6 ;)

      Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    1 maart 2017 om 10:19

    Een verbetering. Een welkome verbetering.

    Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    1 maart 2017 om 10:26

    Jammer dat als je een i8 koopt nog eens een paar duizend euro er tegenaan moet gooien om ’t er lekker agressief uit te laten zien. In plaats dat BMW je al standaard wat bredere banden en mooie velgen meegeeft ipv die 155/90/17 bandjes die ze er standaard ondergooien…

    Login om te reageren
  9. dare2think zegt

    1 maart 2017 om 10:34

    Ik denk dat de aandrijftechniek van auto’s als deze te geavanceerd is voor veel tuners. Met de komst van meer snelle hybrides wordt dat er niet beter op en omdat die snelle hybrides al marktaandeel afpakken van klassieke sportwagens… gaat het leven van tuners er de komende jaren niet makkelijker op worden. Er zal dus de komende jaren een ‘dip’ ontstaan in het aantal getunede wagens, totdat tuners eindelijk het goede personeel hebben aangenomen/opgeleid en dán kan het best interessant worden. Hét key selling point van een elektromotor is het instant koppel en dat blijft dan niet in handen van een aantal luxe merken.

    Dit staat nog helemaal los van het feit dat een Tesla dan eindelijk vergeleken zal kunnen worden met iets gelijkwaardigs. Nú is het al helemaal geweldig als iets elektrisch is, maar dan zal ook het aantal kilometers per kWh mee gaan spelen, dus gewoon hoe zuinig de auto is.

    Bij traditionele brandstofauto’s is de horsepower race nog in volle gang maar het concept achter elektrische auto’s is zo goed dat die op een dergelijk niveau in kunnen stappen. Traditionele autofabrikanten en tuners die dit over het hoofd zien mogen zich nog weleens achter hun oren krabben voor ze de totale markt verliezen aan elektrische tyre smokers.

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    1 maart 2017 om 11:25

    Toch blijft het de auto er niet voor

    Login om te reageren
  11. thomasthomas zegt

    1 maart 2017 om 11:48

    Zijn 2 werelden die samen komen: klinische elektrische toekomstige autos en hardcore old skool vossenstaart tuning. Klopt niets van.

    Login om te reageren
  12. v6ti zegt

    1 maart 2017 om 17:19

    Hebben ze er ook meer vermogen voor de nep motorgeluid bass speakers in geduwd? Domme auto met nog dommer nep geluid.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      2 maart 2017 om 08:40

      @v6ti: geluid van een 3 cil maakt veel goed hoor!

      Login om te reageren
      • v6ti zegt

        5 maart 2017 om 10:36

        @audir8v10: dan kies ik voor een c1/aygo/108 met bassspeaker :D

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North