Altijd handig als je AC Schnitzer M4 onderdelen nodig hebt.
Het is een van de meest discutabele auto’s van het moment, de BMW M4. De reden waarom is simpel, ergens vond BMW het nodig om er een moeilijk lelijke neus op te plakken. Ja, het is heel herkenbaar. Maar ja, een mens is ook herkenbaar met een set enorme steenpuisten. Het is echter niet hoe je herkenbaar wíl zijn.
Je zou bijna vergeten dat de M4 een bijzonder geslaagde auto is. Een keurig interieur (met een ietwat gedateerd instrumentarium), geweldige stoelen, achterwielaandrijving en een zes-in-lijn! Met name dat laatste is wel bijzonder, daar de grote concurrent (Mercedes C63) een viercilinder motor zal krijgen. Daarbij zijn er nu AC Schnitzer M4 goodies om jouw M4 net even dikker te laten zijn.
AC Schnitzer M4
Om de aandacht van de neus af te halen is er nu een splitter. Het voordeel daarvan is dat de neus nu niet meer tot de onderzijde gaat, maar er meer ‘visueel gewicht’ onder zit. Verder is er een dakspoiler en een carbon achterspoiler. De sideskirts lijken nieuw te zijn, maar het zijn de originele skirts met een folie.
Zoals je kunt zien staat de AC Schnitzer M4 ietsje lager. Dat komt door een setje nieuwe veren. Deze zijn ontworpen om met de originele dempers samen te kunnen werken. Aan de voorzijde zakt de M4 met 20 tot 25 millimeter, achter met 15 tot 20 millimeter. Een complete schroefset waarbij je zowel de hoogte als demping kunt instellen komt later beschikbaar.
Wielen
Wel kun je al direct kiezen voor een leuke set wielen. Voor de BMW M4 heeft AC Schnitzer twee modellen. Op de afbeeldingen zie je de gesmede AC3-wielen. Lichtgewicht AC1-wielen zijn ook leverbaar. De velgen zijn voor en achter even breed (10J), maar toch zijn de banden ‘een breedset’. Voor zijn ze 285 breed, achter 295.
Er komen overigens nog een hele hoop onderdelen. Volgens AC Schnitzer kun je voor de M4 binnenkort nog veel meer krijgen. Denk aan vermogensstijging voor de M4 Competition, carbon motor-cover, sport-uitlaatsysteem en een hoop aerodynamische upgrades, inclusief een ‘racing’-achterspoiler. Het is en blijft AC Schnitzer, daar moet nu eenmaal een grote achterspoiler op.
De meeste onderdelen zijn in juni verkrijgbaar, de andere hardware volgt later, aldus de Duitsers.
berlinetta zegt
Zoals zo vaak voegen de uiterlijke aanpassingen van AC in mijn ogen niks toe.
racingralph zegt
AC Schnitzer… Dat die club nog bestaat. Een van de lelijkste BMW Tuning die je kan krijgen.
Cuprafan123 zegt
Ach mansory bestaat ook nog, dus waarom AC schnitzer niet…
racingralph zegt
AC Schnitzel
neymar zegt
@racingralph: ik lig stuk 😂😂😂😂😂
MarcoM zegt
AC Schnitzer, altijd goed voor serieuze aanpassingen, maarrrrr, nog even de schaar in de grille graag, dan is het helemaal goed.
dwfc zegt
Willeme, de liefde voor Alfa is blijkbaar over …. geen nieuws of video over de Giulia GTAm ….
BMW ligt nu in de bovenste schuif zie ik ….
MarcoM zegt
@dwfc: was mij ook al opgevallen, maar ja, we hebben allemaal onze voorkeur voor een bepaald merk.
ffw88 zegt
Willeme BMW fanboy? Hoe kom je daaaaaar nu bij?
willeme zegt
@ffw88: nope. Niet echt, eigenlijk. Ben wel fan van bepaalde type auto’s, maar niet van een bepaald merk. Op Subaru na, die vind ik awesome. Het is dat een jonge STI te duur is, dat ik daarom heb ik een BMW heb ;-)
willeme zegt
@dwfc: er is geen nieuws over de Alfa Giulia GTAm. Als er ook maar iets leuks is om te melden over Alfa , pak ik ‘t mee.
Dus wat je insinueert, klopt niet ;-).