AC Schnitzer heeft weer een gepeperde BMW afgeleverd. Deze keer is de 2-serie coupé aan de beurt.
De tuner belooft dat zijn versie van de 2-serie zeker indruk gaat maken op mensen die het gas graag diep in trappen, aangezien BMW’s in de ogen van AC Schnitzer nooit sportief genoeg zijn. De bolide gaat er qua prestaties dan ook behoorlijk op vooruit. Zo groeit het vermogen van de BMW 220i van 184 naar 245 pk, terwijl de 225d na een beurtje in Aken 258 pk krijgt.
Ook de M235i wordt nog krachtiger dan hij al was met 380 pk, waar dat voorheen ‘slechts’ 326 pk was. AC Schnitzer heeft ook een nieuwe intercooler ontwikkeld voor de M235i, zodat hij 62 procent extra lucht kan happen. Zo zorg je ervoor dat je nieuwe bommetje niet overhit raakt.
De Duitsers zorgen er daarnaast voor dat je ook kunt laten horen dat je 2-serie alles behalve standaard is. Je kunt namelijk kiezen uit Sport of Racing Evo uitlaten, die niet alleen lekker klinken (geluid hier op Autojunk), maar er in chrome ook prima uit zien. AC Schnitzer komt ook met een sport- en racekit voor je wielophanging, dus mocht je graag wat dichter over het asfalt racen, dan is die optie verplichte kost.
Het oog wil natuurlijk ook wat en natuurlijk is zo’n chromen uitlaat leuk, maar een nieuw aerodynamisch pakket doet pas echt wat met de uitstraling van je bolide. AC Schnitzer is gul met koolstofvezel, want het ontwikkelde onder andere een carbon spoiler, spiegelkap, diffuser (voor de M235i), dakspoiler en achterbumper. De tuner benadrukt dat de functionaliteit daarbij voorop staat, dus de nieuwe onderdelen zouden voor de nodige downforce moeten zorgen.
ozer1907 zegt
AC Schnitzer altijd nummer 1!
styns zegt
Wielen te groot, en dat gekke kapje op de uitlaten hoeft voor mij ook niet. Motorische upgrades wel flink !
spotu2 zegt
Wat een heerlijk dingetje is het toch, die 2-serie.
AC Schnitzer maakt het toch nét dat beetje heerlijker.
karsvdtuin zegt
Was al een diamant ze hebben hem alleen wat dikker gemaakt :)
umadbrah zegt
Toch wel stoer die AC Schitzels.
schellekens006 zegt
Zon 225d is ook toffe wagen zeker met dat koppel… En ook nog superzuinig.
glennie zegt
Op deze manier wordt een 220i wel interessant met 245pk
Dimglor zegt
Doet aan de achterkant wat denken aan de 1M.
Ziet er best goed uit!
toniominestrone zegt
Schnitzer is de norm voor wat betreft BMW tuning.
david-e30 zegt
intercooler die zorgt dat hij niet overhit geraakt ???
altintas94 zegt
@david-e30: hahaha mischien moet je meer op internet opzoek gaan wat inter cooler wel is want hij maakt toch! Wel de motor kouder
jrmpower24 zegt
Ik vind AC schitzer altijd zoo lelijk en suf!
Lelijke velgen, lelijke uitlaat en dan zo’n velgje om de idrive mee te bedienen.. Bah! Een normale M235i is prachtig.
altintas94 zegt
Naam zegt al genoeg opzich *inter* *cooler*
david-e30 zegt
@altintas94: wat een idiote redenering
intercooler, koelt de ingaande lucht die door de turbo warm is geworden, omdat koude lucht compacter is -> kan er meer in de cilinder
dit doet niks aan het koelen van je motor
TheVeenmeister zegt
@david-e30: Je geeft zelf al antwoord dat het wel helpt. Het zorgt dat de lucht koeler de motor in komt.
1 lucht is in koudere staat idd compacter.
2 Koelere lucht is koeler.. Dus koelt meer als warme lucht.. Zo simpel dat ie van Cruijff zou kunnen zijn…
david-e30 zegt
@TheVeenmeister: wrong
meer lucht = grotere verbranding = warmere motor
het is koelwater dat motor koel houd
Onehp zegt
@david-e30: enkel als je er meer vermogen uit haalt, bij gelijk vermogen loopt de motor wél koeler met een grotere en meer koelende IC ;)
altintas94 zegt
@david-e30: wat ren idiote reactie van je mischien moet je nog paar keer lezen zoals je ziet staat daar niks over motor ofs
berlinetta zegt
De motorische upgrades en de nieuwe bumpers zijn niet verkeerd. Velgen een maatje kleiner en dan heb je een heel lekker bommetje. De uitlaten en spoilers mogen achterwege blijven.
tupperware zegt
Ziet er goed uit, net als de specs.
Doe mij dit maar i.p.v. een M4, hier kan ik mij prima mee vermaken.
gtwillem zegt
Lekkere uitvoering zo. Dit is tuning dat ik heel erg kan waarderen. Sterker nog, als ik een nieuwe auto zou kopen, zou ik liever een aangepaste M235i hebben dan een M4… Zo ontieglijk groot prijsverschil terwijl dat op papier best meevalt (geblazen zes in lijn, sper, coupe, BMW, rond de 400pk, achterwielaandrijving, enigzins bruikbare achterbank, ruime kofferbak).
367pk zegt
@gtwillem: er staan bij verschillende dealers in NL 12 onverkoopbare M235’s met M performance opsmuk voor 85k. Niemand die ze wil hebben omdat je voor “maar” 35k meer een M4 hebt…….
bohica zegt
@367pk: zijn niet onverkoopbaar hoor . Staan er net een maand en zijn ook al exemplaren verkocht .
Tevens is hij 83k en tien X mooier dan de schnitzer
gtwillem zegt
@367pk: Dat zijn demo exemplaren. Niet onverkoopbaar, want zo lang staan ze er niet. En de comediant de ze heeft samengesteld… Een M235i is er al vanaf 63k ongeveer. Doe er een executive pakket op (3000 euro ongeveer), comfort pakket (800 euro), Alpinweiss lak (standaard), stof alcantara M sportstoelen (standaard), houtinleg (300 euro) en je hebt een top M235i voor 68k. Vervolgens: Intrax onderstel (3000 euro), AC Schnitzer motortuning (1500), Dunlop SP Sportmaxx op BBS RS GT velgen (nog beter, LM’s, 2500 euro), remmen (Stoptech, 2000 euro), Quaiffe sper (1500), K&N 57i airfilter kit (340 euro) en EPS tailor made uitlaten eronder (1500) en nog wat kleine aanpassingen (sterkere koppeling, lichter vliegwiel, veerpootbrug) en je hebt voor minder dan 80k een bijna 400pk sterk bommetje dat nog heel bruikbaar is elke dag ook. Daarbij vond ik de 135i, 1M en M235i altijd veel sympathiekere auto’s dan de M3. Het kan zo makkelijk zijn…
367pk zegt
Wel eens met een M4 gereden ???……… :))
tupperware zegt
@367pk:
Doet dat er toe?
Ik vind een M4 gewoon simpelweg veel te groot, de M235i is naast compacter ook lichter.
Mij lijkt het dus zeker in deze specificatie een heerlijk rij ijzer waarvoor ik ongereden de M4 voor zou laten staan.
Van die M-performance zei AV trouwens dat ze veel te duur zijn omdat ze van opties zijn voorzien die je helemaal niet wilt. Neem bijvoorbeeld dat lelijke stuur met die puberale ledjes.
gtwillem zegt
@367pk: Nee, nog niet. Ik ga binnekort rijden met de nieuwe M3. Maar de 235 spreekt mij meer aan de M4. Bij de vorige generatie had de M3 4.0 (E90/92/93) nog het voordeel van de betere besturing en de motor, gekoppeld aan een handbak. De nieuwe motor klinkt niet echt best (ik heb wel een M4 mogen horen) en hij is gekoppeld aan een automaat, wat voor mij een gigantisch nadeel zou zijn. Ik zou nooit een sportcoupe kopen met een automaat. Hoort niet. De 235 is nog te krijgen met een handbak…
jrmpower24 zegt
@gtwillem: de M4 klinkt klinkt naar mijn mening erg goed! veel mooier dan een M235i. De besturing is direct en met goed gevoel dus dat is zeker geen minpunt.
gtwillem zegt
@jrmpower24: over dat stuurgevoel kom ik nog terug. Ik heb een 328i M-Sport gereden en dat viel zwaar tegen, qua stuurgevoel. En het geluid van een M4 vond ik ook weinig spectaculair. Het zijn allemaal prima auto’s, zeker, maar een E46/E90 330i klonken en stuurden vele malen beter dan de 328i (de nieuwste). De E92 M3, 1M Coupe en M135i zijn daarentegen een van de fijnste auto’s ooit (gekeken naar de prijs). Ik ben benieuwd, volgende week weet ik het :-)
undifined1 zegt
@gtwillem: ook niet zo gek dat een 6 cilinder beter klinkt als een 4 cilinder natuurlijk
367pk zegt
@gtwillem: ik heb ze inmiddels allemaal gereden, de M3 en M4 op het circuit van Istanbul, en kan alleen maar zeggen dat ik de M3/4 buitenaards goed vind rijden. Onvergelijkbaar met enige andere BMW. De nieuwe electrische stuurbekrachtiging is van een ander niveau dan die in de “normale” 3’s/4’s, de DSG bak heerlijk. Wil je perse dan toch zelf schakelen, dan is dit met de stuurflippers geen probleem, en in de sport+ stand gaat dit samen met een lekker droog duwtje. Grootste verschil met mijn eigen M6 is dat hij 400 kg lichter is, en dat maakt een wereld van (positief) verschil. Een M2 zou niet zo veel lichter zijn dan een M3, maar lijkt me inderdaad een heerlijke fun-auto. Maar waar zou je hem prijstechnisch moeten positioneren?? De 12 M235i’s bij de dealers zijn geen demo’s, ze zijn serieus bedoeld. Inderdaad door een malloot samengesteld (in ieder geval van een prijskaartje voorzien). En met de juiste korting natuurlijk uiteindelijk wel verkocht. Een auto af fabriek zo volhangen met tuningspul zoals je voorstelt, zou ik nooit doen, maar ieder mag natuurlijk doen wat hij wil. Kan objectief wel zeggen dat het bagger is voor je garantie en je restwaarde.
gtwillem zegt
@367pk: Het ‘Tuningspul’ is gewoon omkeerbaar, dus je kunt de onderdelen zo weer terug in originele staat brengen. Qua garantie: als je alles bij 1 bedrijf laat doen (bijvoorbeeld AC Schnitzer of Hartge) nemen zij de garantie over als BMW er zelf bmoeilijk om doet. Onderdelen verkoop je los. Ik denk een M235 samenstellen voor 80k+ met fabrieksopties nog erger is voor je restwaarde ;-).
En een M3/M4 heeft geen handbak optie in Nederland, iets wat ik zeker zou preveren boven een automaat.
gtwillem zegt
@gtwillem: prefereren, uiteraard…
ukbob zegt
@gtwillem: misschien herinner ik t me verkeerd, maar de huidige M3
ukbob zegt
Ik mis een foto van de altijd maffe iDrive knop door Schnitzer!