Nu al uitgekeken op het uiterlijk van je i8 Roadster? AC Schnitzer helpt een handje.
De Duitsers zijn één van de eerste grote tuners die zich vergrijpen aan de nieuwe i8 Roadster. De firma heeft een aerodynamisch pakketje ontwikkeld voor BMW’s dakloze en zet daarbij de i8 Roadster 20 tot 25 mm lager op zijn pootjes. Opvallend en zeker niet onmisbaar is de toevoeging van een nieuwe vaste achterspoiler.
Naast de uiterlijke aanpassingen heeft AC Schnitzer tevens nieuwe velgen in petto voor het model. Volgens de tuner wegen deze 21-inch grote AC1 wielen 4,4 kg minder in vergelijking met de reguliere velgen op een i8. Daarnaast zegt AC Schnitzer deze velgen speciaal voor de i8 te hebben ontworpen.
Uiterlijke opsmuk lelijk zeg je? AC Schnitzer dekt zich in door te zeggen dat de aanpassingen functioneel zijn en dus voor betere downforce moeten zorgen. Verder zijn er de nodige AC Schnitzer logo’s te vinden en tref je in het interieur aluminium pedalen en gerse vloermatten aan.
mikje90 zegt
Wat een gedrocht
kennone zegt
Lepel er nou maar gewoon een V8 in en dan nog wat bredere velgen er onder. Dan gaan pas gaan we praten!
ghengiskhan zegt
Geef een ADHD-kleuter een fles absint, een stuk papier en een potlood. Rara, wat komt daar uit?
berlinetta zegt
@ghengiskhan: Een veroordeling voor kindermishandeling?
tjongejongejonge zegt
@ghengiskhan: een konijn ?
480turbo zegt
@ghengiskhan: jemoeder?
leovreenen zegt
@ghengiskhan: een mislukte grap?
Donstil zegt
Auw.
tjongejongejonge zegt
@Donstil: zeepje laten vallen in de douche bij de sportschool ?
allesmetturbo zegt
Bah
nissansupra zegt
@allesmetturbo: hij heeft wel een turbo! ;)
wilbertg zegt
Want hij had nog niet genoeg aparte lijntjes en kronkeltjes in het design?
flashevan zegt
De coupe versie van schnitzer werd een aantal jaar geleden gespot en toen vond iedereen m geweldig hier terwijl het enige verschil het ontbreken van een dakje is. Doe mij ook die dichte maar
flashevan zegt
@flashevan: https://www.autojunk.nl/2015/08/bmw-ac-schnitzer-acs8-sport
bmw2coupeeigenaar zegt
@flashevan: Die is echt veel mooier
berlinetta zegt
@flashevan: Ik zie toch wel enkele verschillen hoor. Net genoeg om het verschil te maken tussen net niet en net wel.
vroaaar zegt
@flashevan: doordat die nog wat blauwe accenten had, oogt ie als geheel veel beter. Ben geen fan van al die blauwe accenten op elektrische auto’s, maar had deze witte bijvoorbeeld zilvergrijze of zwarte accenten gehad, dan denk ik dat ie een stuk smakelijker zou ogen.
dare2think zegt
Waarom doen ze er niet twee jaar langer over en komen ze niet met een échte tuning ipv dit soort knakentuning? Tunen wordt steeds minder ‘bijzonder’ zo. Het is niet eens tunen, het is gewoon een iets andere carrosserieopbouw. Ik heb geen respect voor dit werk.
lompey zegt
Autoblog is toch voor auto’s. Niet voor duracell gedrochten
tjongejongejonge zegt
@lompey: welkom in deze eeuw…..
jpoers zegt
Ja want meer downforce is wat dit ding nodig heeft. Nog meer weerstand voor het 3cilinder aggegraatje.
aquila2003 zegt
Wat een lelijkheid
Gulli zegt
Ze zouden de range extender eens moeten aanpakken. Poorten flowen, uitboren, dikkere injectoren, E85 ready maken, lichtere draaiende delen en redline naar 9000 rpm. Moet je eens kijken hoe snel die accu weer vol is!
cossiekiller zegt
Ik mis een dikke uitlaatpijp