Stay classy, ACS…
Net zoals elk jaar is AC Schnitzer ook morgen aanwezig in Genève, en wel met een BMW M4 waar ze lekker op zijn los gegaan. We zien carbon splitters, diffusers, een asso-spoiler, flics, verlaging (30-40 mm), the whole nine yards.
Daarnaast is de Beier opgepept: zijn standaard 431 pk en 550 Nm maakten plaats voor to 510 pk en 645 Newtonmeters.
Ik vind ‘m op zich lekker breed, maar toch kan de auto me niet bekoren. Vooral dat handvat achterop hadden ze wel op de Corsa GSi van de buurman mogen zetten.
stfu zegt
AC Schnitzel maakt eigenlijk altijd lelijkere bodies dan BMW zelf doet. Ooit een 135i Coupe gereden (voor de 1 M Coupe er was) die alleen technisch was aangepast door AC en dat was echt hemels en veel minder ondersturend/veilig afgesteld dan door BMW zelf. Dat was top, gelukkig had die eigenaar die er geen Schnitzerparadijs gemaakt w.b. uiterlijke verkrachtingen.
stfu zegt
@stfu: – die
jrottine zegt
Het kamper-spoilertje er af en hij kan zo mee
rottepeer zegt
ja hallo wat is hier sjonnie aan dan?
die spoiler geeft gewoon lekkere down force en die splitter sook voor lekker hard door de bocht dus niet haten
motoragent zegt
@rottepeer: Geloof maar niet dat AC Schnitzel CFD analyses heeft uitgevoerd om te kijken of die splitter en spoiler een positief effect hebben op de aerodynamica, dat is gewoon natte vinger werk.
rottepeer zegt
@motoragent: waarom denk jij van niet? schnitzer is gewoon profi dus waarom haat iedereen op hun?
rolov zegt
@rottepeer: die spoiler ziet er niet uit. Ze zullen vast wel getest hebben maar je kan er echt niet mee rondrijden. Daar zijn betere oplossingen voor anders reden er nu nog steeds auto’s rond met spoilers van formaat escort cosworth en siërra cosworth
rottepeer zegt
@rolov: als er iets beters is waarom hebben ze dan bij DTM nog dikke spoilers?
rolov zegt
@rottepeer: ja serieus? Jij gaat een circuit auto vergelijken met een straat auto en een lullig autostyle spoilertje vergelijken met de windtunnel testen die de dtm uitvoert?
gtwillem zegt
@rolov: AC Schnitzer is wel kwaliteit, dus ze zullen het er niet zo maar op zetten. De M4 heeft standaard een beetje lift op hoge snelheid, wat vereffend kan worden met een spoilerlip, maar dit staat mooier. Wellicht dat je het aan kan passen per circuit.
Ik denk dat er gekeken is in de windtunnel of de spoiler geen negatieve bijwerkingen heeft. Esthetisch gezien wel, want het staat best wel lelijk.
rolov zegt
@gtwillem: ja ik zei al eerder dat het wel getest zal zijn maar het staat niet mooier. Het is verschikkelijk.
tombe zegt
@rottepeer: imo zal @motoragent meer voor het functionele gaan, niet estetisch.
Heb trouwens ook m’n twijfels of AC deze door de windtunnel laten gaan heeft.
toniominestrone zegt
@motoragent: Je bent zeker vergeten dat Schnitzel al sinds jaar en dag verbonden is met BMW Motorsport welke al decennia lang overwinningen heeft geboekt in de toerwagen racerij.
motoragent zegt
@toniominestrone: Schnitzer Motorsport heeft een aardige naam opgebouwd in de toerwagen racerij inderdaad, AC Schnitzer staat daar echter compleet los van.
e1000bmw zegt
@motoragent: correct. AC Schnitzer zit in Aken, Schnitzer Motorsport in Freilassing, nabij München. Echter is er wel een sterke connectie tussen die twee.
cnossen zegt
@motoragent: in ieder geval aërodynamischer dan die snor van je.
motoragent zegt
@cnossen: Dat is een vortex generator, om ongewenste turbulentie aan de achterkant van mijn helm te voorkomen.
jochempie zegt
@rottepeer: oké, oké… Pauper-kamperbak dan?
berlinetta zegt
Hebben we dit artikel niet al eens gelezen?
Dutchdriftking zegt
Wat een afschuwelijke velgen
jrmpower24 zegt
Wat is AC Schnitzer toch verschrikkelijk.
Prachtige M4 totaal verkracht.
str8six zegt
AC-Ricer
mrrallycross zegt
Zonder die spoiler zou het een stuk beter te pruimen zijn. Daarnaast vraag ik mij af hoeveel van deze kits er worden verkocht?
gtwillem zegt
@mrrallycross: dit zijn altijd de uithangborden voor de tuners. Ze verkopen met name losse onderdelen: chiptuning, remmenugrade, andere bumper, andere velg etc. Dit zijn dan de exemplaren die alles hebben, maar dat is vrij zeldzaam.
Ash zegt
Hadden ze nou niet moeten doen..
Die spoiler eraf of vervangen voor een trunk-lip-spoiler ofzo maar wel a la M3 CSL style 8)
en andere velgen..
jochempie zegt
Ik vind het knap hoe ze het doen bij AC Schnitzer.. Zo’n bekende naam, zoveel R&D, en het eindresultaat doet denken aan een roestende E46 in een kansenwijk…
s62b50 zegt
Niet mijn ding
spidermann zegt
Zet em maar voor mijn voordeur, aub zonder achterspoiler want verder helemaal ok.
toyotafortuner zegt
Spoiler is een beetje teveel van het goede. Voor de rest aardig dik (positief)