• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer doet MINI Cooper S Clubman

Auteur: Dennis, gepost 15 mei 2008 om 10:17 – 24 Reacties

Mini Cooper S Clubman AC Schnitzer
We zagen de Mini Cooper Clubman hier al eens onder handen genomen worden door JCW en Aznom, maar ook AC Schnitzer vond het een leuk idee om eens wat aan de Mini te sleutelen. Dat kun je wel aan de Duitse tuner overlaten, want het resultaat is niet onverdienstelijk.

Standaard hoest de Cooper S Clubman met zijn geblazen vierpitter 175 pk op, goed voor 240 Nm trekkracht. AC Schnitzer maakt daar 226 pk en 285 Nm koppel van. Hiervoor werd onder andere het uitlaatsysteem aangepast en een demper geplaatst, om ervoor te zorgen dat niet de hele straat weet wanneer je thuis komt. Het onderstel werd niet ongemoeid gelaten. Hierbij is in hoogte verstelbare vering een optie, net als een gelimiteerde-slip-differentieel. In het oog springen verder de nieuwe voorspoiler en de slofjes die verkrijgbaar zijn in de maten 17 en 18 inch. Voor het interieur zijn ook accessoires beschikbaar, waaronder aluminium pedalen.

Mini Cooper S Clubman AC Schnitzer

It might not transport washing machines, but it’s got a big heart

The new MINI Cooper S Clubman by AC Schnitzer with up to 226HP

The name “MINI” says it all: Physically, the Clubman is not one of the biggest out there, but it’s got a bigger heart than any other estate. And now AC Schnitzer provides that final endorphin surge. With its new front spoiler, giving it a harder look than standard, the Cooper S Clubman doesn’t just catch the eye but demands respect. In terms of driving dynamics, the agile cornering master shouldn’t be underestimated. Especially not when fitted with the AC Schnitzer spring kit or even the height-adjustable racing suspension made in Aachen. The subtle lowering flatters the well-honed figure of the Clubman. The bonnet with its striking power dome hides real muscle. After the AC Schnitzer performance training, the Cooper S develops 226 HP/ 166 kW and a torque of up to 285 Nm. Gas and away! But with spirited driving, don’t forget: secure your load first!

An optional limited slip differential (up to maximum 75 percent) developed by the renowned BMW tuning house ensures that the raw engine power is always applied to the right wheel when cornering and not lost through the exhaust. Even the exhaust gas flow plays a dual role of utility and aesthetics: Not only does it drive the turbo, but the AC Schnitzer twin sports rear silencer plays an almost orchestral note. The musical masterpiece with its chromed tailpipes is also a top level eyecatcher. Like the perfectly styled alloy wheels specially designed for the MINI in Aachen. Variants available are the Bicolor wheel Mi2 in 7.5 x18″ and the Mi1 in the classic AC Schnitzer look in 7.5 x 17″. And naturally the passionate MINI fan wants the right accessories in the interior too. Like the attractive controls and sports pedals of aluminium – naturally from AC Schnitzer.

Ook interessant!

  • Elektrische MINI door AC Schnitzer kan problemen oplossen
  • AC Schnitzer Mini Cabrio
    AC Schnitzer Mini Cabrio is potent bommetje met 390 Nm
  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

ac-schnitzer, clubman, MINI, tuning

Vorig bericht: « Tot ziens BPM, welkom CO2-taks
Volgend bericht: Lamborghini gaat tweedehandsjes verkopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. koen zegt

    15 mei 2008 om 10:19

    ziet er goed uit

    Login om te reageren
  2. Mairsil zegt

    15 mei 2008 om 10:25

    gelimiteerd slip-differentieel

    Als je dat dan echt wil vertalen, zou het gelimiteerde-slip-differentieel moeten zijn. Het is namelijk de slip die gelimiteerd is, niet het differentieel.

    -edit: dank u, het is inmiddels aangepast!-

    Login om te reageren
  3. FVL.Ugur zegt

    15 mei 2008 om 10:26

    vind hem prachtig

    Login om te reageren
  4. markieanta zegt

    15 mei 2008 om 10:29

    Vind hem iets teveel op die lelijke Dodge lijken, wat is dat de Nitro?
    Maar naast dat, bah wat lelijk.
    Maar goed het is natuurlijk een BMW dus dat Schnitzel er wat mee doet is te begrijpen… Maar ze hadden het beter niet kunnen doen.

    Login om te reageren
  5. mrB zegt

    15 mei 2008 om 10:30

    veeel beter dan de standaard clubman (niet zo moeilijk ook)

    Login om te reageren
  6. Demoniac zegt

    15 mei 2008 om 10:33

    Mairsil: noemen we zo’n ding in het nederlands niet een sperdifferentieel? Of is dat weer iets anders..

    Login om te reageren
  7. Dennis zegt

    15 mei 2008 om 10:34

    heeey! de eerste clubman die niet als promotie gebruikt wordt voor een bedrijf. :-)

    Login om te reageren
  8. TheEdge zegt

    15 mei 2008 om 11:08

    dit is wel beter, maar k blijf het een rare wagen vinden

    Login om te reageren
  9. Mairsil zegt

    15 mei 2008 om 11:36

    @Demoniac

    Een sperdifferentieel is weer iets anders, daarbij kan het differentieel volledig geblokkeerd worden, zodat beide wielen altijd evensnel draaien.
    Een limited-slip differentieel heeft een koppelplaat die wel een snelheidsverschil tussen de wielen toe staat, maar in het geval van een echte slip (1 wiel helemaal geen tractie) toch een deel van de kracht op het niet-slippende wiel houdt.
    Een limited-slip differentieel geeft dus het beste resultaat voor de wegligging. Nadeel is dat het een stuk complexer onderdeel is, wat het duurder, kwetsbaarder, en slijtage-gevoeliger maakt dan de andere twee systemen.

    Login om te reageren
  10. Us zegt

    15 mei 2008 om 11:37

    Lijkt net een lijkewagen…Zo’n Ghostbusters ding..

    Login om te reageren
  11. MurcieBoy zegt

    15 mei 2008 om 11:37

    ziet er dik uit!! vooral die specs ook heerlijk!!

    Login om te reageren
  12. Roadronner zegt

    15 mei 2008 om 12:06

    hij’s goed! leuk karretje! Eindelijk eens wat fatsoenlijks van AC Schnitzer

    Login om te reageren
  13. GeoBem007 zegt

    15 mei 2008 om 12:12

    Spijtig dat ze de body zo ongemoeid laten, maar die specs klinken leuk. Benieuwd naar de prijs ook.

    JCW ook, die laten de body zelfs helemaal met rust. Helaas bij de JCW is die alleen van de fabriek af te krijgen. Het JCW kitje van 193 paardjes is nog niet beschikbaar voor de Clubman :(

    Heb de link al doorgestuurd naar mn pa, hem eens wat warm maken om de onze onder handen te nemen ;)

    Dat bruin is trouwens niet slecht :)

    Login om te reageren
  14. Harold zegt

    15 mei 2008 om 12:38

    Cool!

    Login om te reageren
  15. BART! zegt

    15 mei 2008 om 13:00

    Mooier dan t origineel…blijf het toch jammer vinden dat er zo’n speelgoed-dashbord in zit, alleen daarom zal ik nooit een mini kopen.

    Login om te reageren
  16. Heine zegt

    15 mei 2008 om 13:57

    nu is hij misschien nog een beetje mooi met de vette velgen en bodykit. Maar de originele is niet voor niets ‘Top gear lelijkste auto van het jaar’:P

    Login om te reageren
  17. peter311 zegt

    15 mei 2008 om 14:09

    Goed nieuws voor Peugeot 207 RC rijders. Gewoon je auto bij Schnitzer aanbieden voor de motor upgrade.

    Login om te reageren
  18. joske (porschefan) zegt

    15 mei 2008 om 16:47

    wat is Nm eigenlijk?
    ik weet veel van auto’s maar dat ng niet

    Login om te reageren
  19. Cliff zegt

    15 mei 2008 om 18:18

    @ Joske: Uhm… als je veel van auto’s weet dan weet je ook wel wat Nm is…
    Maar goed… de term Nm > Newton Meter…. wordt gebruikt voor het aangeven van het koppel van motoren…

    Login om te reageren
  20. joske (porschefan) zegt

    15 mei 2008 om 18:40

    @ Cliff die iets op iets van mij zei:
    ja tis meer iets van merken en pk en zo dat ik ken
    en wat is koppel juist?
    ps: ik ben wel ng maar 13 maar geinspireerd in auto’s

    Login om te reageren
  21. Yuri zegt

    15 mei 2008 om 20:37

    Het koppel is het moment waarmee de krukas? wordt rondgedraaid. Een moment is een kracht die iets laat ronddraaien kun je eigenlijk zeggen. Deze ontstaat weer door een normale kracht x de arm ervan. Als de auto dus een hoog koppel heeft, dan heeft hij een grote kracht om de krukas (weet het dus niet zeker of het de krukas is) voor te bewegen.

    Als je bijv. na een fiets kijkt met versnellingen, als je in een hoge versnelling zit en langszaam fiets moet je benen een groot koppel gebruiken om nog vooruit te komen.

    Diesels hebben ook bijv. altijd een redelijk hoog koppel, hoger als benzine auto’s met hetzelfde aantal pk’s. Hoop dat het nu een beetje duidelijk voor je wordt.

    Login om te reageren
  22. joske (porschefan) zegt

    16 mei 2008 om 12:27

    ja beetje , dankjewel!

    Login om te reageren
  23. S4CABRIO zegt

    22 mei 2008 om 22:49

    Geef mij de Cooper S maar of de GP

    Login om te reageren
  24. Arnout zegt

    19 september 2008 om 18:38

    heeej man ik zoeke zoeke zoeken eindelijk gevonden . hij stond eergister bij mijn school voor de deur . vond het vreemd dus dagt laat ik een kijkje nemen . gelijk wat foto’s geshoot . maar this een leuk bakkie eerlijk te zeggen . heb liever een bmw maar dit zou ook wel een leuk bakkie wezen :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North