Dit is de BMW M340i in een AC Schnitzer jasje. De kers op de taart?
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 24 Reacties
Dit is de BMW M340i in een AC Schnitzer jasje. De kers op de taart?
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Dutchdriftking zegt
Het is vast een fantastisch ding, maar doe mij toch maar een B3.
tanzanitef30n zegt
@dutchdriftking: Ali Express versie G200
mwti zegt
Wat een smakeloze bak zeg. Zo ordinair met al die tupperware waar dan ook nog AC Schnitzel in/op op staat.
johnhert zegt
@mwti: Ac Schnitzer is de weg al aardig kwijt vanaf de e46 vind ik…
JJDW zegt
Zo he, ik heb de m340i en ben best benieuwd naar tuning mogelijkheden, maar dit zou ik hem echt niet aan doen!
gregorius zegt
Altijd leuk om te zien als jullie bij zo’n bekende tuner de auto’s uit mogen proberen. Ik vind het echt zeer lelijk en ik kan mezelf niet zo snel een situatie bedenken dat ik zou zeggen: doe mij de 1-na-duurste-3-serie, ipv de M3, ga dan bij AC langs om m te tunen (met tuv, maar niet de goedkoopste).
Ik zou eerder voor een Alpina gaan – een wat meer reisversie, maar wel netzoveel kracht, ipv richting het gevoel van een M3, maar nog net niet.
Maar goed, wel leuk om een verslag van te zien.
Erickson zegt
Die Duitsers hebben echt geen smaak!
hhitalia zegt
Smaakvollere velgen eronder en dan is het erg gaaf om te zien en om in te rijden, lijkt me
willeme zegt
Ik vind ‘m wel gaaf eigenlijk. Ik zou ‘m alleen bestellen in Portimao Blau met zilvergrijze velgen. Bij BMW heb je standaard ALLEEN maar keuze uit bicolor, wat thuishoort in een Sloveense AutoStyle gids. Eerste win. Stickertjes mogen er ook af. De rest mag er wel op van mij, eigenlijk. Bumper, skirts en achterspoiler zijn wel lekker dik. Het mag ook wel een beetje fout zijn. Het is overigens AC Schnitzer, dus wel kwaliteitsspul dat goed getest is.
Alpina B3 is ook gaaf, maar aanzienlijk duurder. En een Alpina met 20″ 20-spaaks velgen en striping aan de zijkant (en voorbumper) is eigenlijk net zo fout. Het is fout en smaakloos, maar wat maakt het uit? Het is dik en kwalitatief in orde. De auto is sneller, rijdt beter en de kosten vallen mee. Het is in elk geval niet saai.
potjak zegt
Ojee dit ziet er erg jaren ‘90 uit. Liever geen optische tuning.
mpgc zegt
Op zich ziet het er niet verkeerd uit, maar ik zou de spoilers weglaten uit praktische overwegingen. Die spoiler lip rij je er zo onderuit bij het parkeren. Deze BMW kleur vind ik trouwens erg gaaf. Mooier nog dan dat portimao blauw. Helaas krijg ik deze kleur er thuis niet door ?
lexis zegt
Zou dat pijn doen een “johny” zijn? :)
Dat is toch de gek om los te lopen. Van favriek af is dit al een meer dan potente machine, waarom dan in godsnaam de levensduur van je motor op het spel zetten door een beetje tuner aan de turbo druk te laten prutsen. Gaat er bij mij niet in.
barry355gtb zegt
@lexis: Als je dat niet meer kunt begrijpen, dan heb je nog nooit een zeer goede en snelle bmw mogen sturen.
lexis zegt
@barry355gtb: il heb een std f32 met n55. Dus we weten waar we over spreken. Maar ik moet je helaas bekennen dat veel van de beloftes die BMW maakt onder de noemer gebakken lucht mogen gecatalogeerd worden. Maar globaal gezien rijdt het wel iets inspirerender dan de gemiddelde auto, maar op de keper bekeken zwaar overschat. Beter doorsparen voor een echte raspaard van een echte sportwagen fabrikant en zo zijn er helaas niet veel meer.
joki zegt
@lexis: probeer eens Bilstein of Ohlins coilovers samen met H&R swaybars, vooraan Powerflexbussen en achteraan vaste subframe bussen. Dit met een goede uitlijning, NIET de standaard BMW-waarden… en je herkent je wagen niet meer, dan is het BMW- gevoel geen gebakken lucht meer hoor.
Maar “ everything comes at a price…”
lexis zegt
@joki: wil ik graag geloven maar zou dergelijke auto al niet goed moeten zijn fabriek af. Uitlijning is inderdaad zeer fragiel bij dit model. Na 3jaar sukkelen recent een bmw dealer gevonden die het probleem (rijden als een dweil) wel erkende en heeft kunnen verbeteren. Lag vooral aan slechte terugkeer naar middenstand stuur, door te veel wrijving in de electrische stuurbekrachting. Na inbrengen nieuw vet en rondom uitlijnen op een bmw bank aanvaardbaar. Maar de m adaptieve vering is noch een andere achilespees.
hotze zegt
@lexis: zal wel mee vallen hoor die levensduur van de motor op het spel zetten. Die motor kan wel wat hebben. Zo wie zo met ‘respect’ behandelen; goed warm rijden en niet continu gas open en remmen geblazen. Vind het uiterlijk ok, op de verlaging na; mag iets hoger op de veren.
lexis zegt
@hotze: b58 zou inderdaad wat robuuster zijn. N54, n55 en s55 hebben een zwak punt thv tandwiel op de krukas dit zit met een toepassing op de krukas. Komt vaak voor bij getunede autos en veelvuldig de launch ctrl te gebruiken op getunede motoren dat dit tandwiel los komt waardoor de distributie verloopt. De b58 heeft dit tandwiel niet of toch niet type bevestiging. Vraag me eigenlijk af als de AB reviewers de motoren goed warmrijden(olie temperatuur en niet het koelwater want dat wordt zeer rap warm)
hotze zegt
@lexis: ok, sorry je hebt meer kennis hiervan dan ik. Zou verwachten dat de motoren ’t tegenwoordig goed aankunnen. Tja veel launchcontrollen – dan vraag je er een beetje om. Lijkt me dat de AB-reviewers de auto even lekker warmrijden; maar goed-ben er nooit bij geweest; hoewel ik niet heel ver van Porsche-centrum Gelderland woon ?
bsxc2 zegt
Dit is een kampsjaken bak. Leuk als je een matje in je nek laat staan.
MaartenD zegt
mag ik emmer om even vol te kosten….wat een smakeloos ding
kniesoor zegt
In een grijs verleden ook wel eens een AC schnitzel gegeten. Vond er niet veel aan. Ik zie een parallel met deze auto.
114i210pk zegt
Lelijk, gewoonweg een lelijke 3.
lexis zegt
@hotze: b58 zou inderdaad wat robuuster zijn. N54, n55 en s55 hebben een zwak punt thv tandwiel op de krukas dit zit met een toepassing op de krukas. Komt vaak voor bij getunede autos en veelvuldig de launch ctrl te gebruiken op getunede motoren dat dit tandwiel los komt waardoor de distributie verloopt. De b58 heeft dit tandwiel niet of toch niet type bevestiging. Vraag me eigenlijk af als de AB reviewers de motoren goed warmrijden(olie temperatuur en niet het koelwater want dat wordt zeer rap warm)