Wat we hier zien is een Z4 die in 6,9 seconden naar de 100 sprint, maar toch slechts 99 gram co2 per kilometer uitstoot. Wie wil dat nou niet?
Onder de motorkap van dit groene monster ligt de 2.0 dieselmotor die we kennen uit de 320d EfficientDynamics en die levert 190 pk en 420 Nm. Daarmee haal je een top van 235 km/u en sprint je in 6,9 naar de 100 km/u. Dit resultaat wordt ook gehaald omdat AC Schnitzer 230 kilo aan “overbodig” gewicht heeft verwijderd.
190 pk en er is een max koppel van 420 Nm. De topsnelheid is 235 km/u en de sprint van 0-100 gaat in 6,9 seconden. Ja, op die manier wil ik best groen rijden! Om tot dit resultaat te komen heeft men de motorisering gebaseerd op de BMW 320d Efficient Dynamics Edition en er is een slordige 230 kg aan gewicht verwijderd.
Edge zegt
Snel, zuinig en bestickerd alsof het een promotieauto van Microsoft’s Xbox-team is… Niet echt mijn smaak.
Vanquish zegt
@Edge: Inderdaad. De techniek zal best leuk zijn, maar ik zou me niet durven vertonen met dit afzichtelijke ding.
barney zegt
@Edge: Amen.
tborre zegt
Lees de tekst eens even na.. er staat namelijk 2 maal het zelfde….
gedwongenleaser zegt
@tborre: Voor diegenen die het niet in 1x snappen ;)
tborre zegt
@gedwongenleaser: Of er is er eentje die per woord een euro krijgt.. en die hier even een goede zaak doet.. ;)
gedwongenleaser zegt
@tborre: Dan heeft Robbie voor vandaag de buit weer binnen :)
bartinspace zegt
@gedwongenleaser: Haha :D
kruiwagen zegt
dattie zuinig is wordt ook niks over vermeld..
gregorius zegt
Gat in de markt. Ik wilde altijd al een nieuwe Z4 hebben, die door Schnitzer later tunen; maar dat kon niet, omdat ik er geeneen kon vinden die maar 100g CO2 uitstoot en minder dan 8L/100km verbruikt. Gelukkig kan dat nu.
.
..
…
Houdt toch op met die CO2 onzin! Schaam je Schnitzer.
oli4k zegt
@gregorius: als iedereen met dit soort sportwagens zou rijden hoeft er van een snelheidsverlaging naar 90 km/u vanwege olietekorten geen sprake te zijn. Kwestie van iets verder kijken dan je motorkap lang is.
gregorius zegt
@oli4k: Wat een onzin! Denk nou eens na.
Wat is nou het percentage van mensen die een relatief nieuwe, benzineslurpende >50k EUR auto hebben? En wat denk je dat de inpact op het totale Nederlandse verbuik van olie is als je alle auto’s van >50k EUR direct in zou wisselen voor versies die, zeg 8L /100km zouden rijden? Wat denk je? Helemaal niks.
Ga dan eens wereldwijd kijken; zal nog veel lager zijn, gezien het aantal oude, veel verbuikend gedoe dat er rond rijdt!
Olie tekorten is ook complete onzin; het is op dit moment alleen een kwestie van vraag en aanbod die de prijs omhoog duwt. De vraag is wat omhoog en het aanbod wat omlaag door de onrust in de Arabische landen. Van een echt olie tekort is helemaal geen sprake.
En dan: snelheid moeten verlagen op snelwegen tot 90km/u om olie te besparen vanwege een tekort? Wat een onzin zeg! Wat denk je dat het effect is op de wereldwijde prijs van olie door in NL alle auto’s op de snelweg max 90km/h ipv 100 of 120? Helemaal niks. Het is alleen maar signaal-politiek.
Als je vervolgens naar uitstoot of luchtkwaliteit gaat kijken: vervang hier weer alle luxe, nieuwe veel-slurpers van >50k door dit soort modellen; wat denk je dat er verandert? Nog niks! Vrachtwagens, oude auto’s, koude auto’s, files; dat zijn de echte vervuilers. Daarnaast is de boete die je betaalt (slurptax) op een nieuwe ‘benzine slurpende auto’ ook zeker oneerlijk groot!
Onehp zegt
@gregorius:
Niemand heeft gezegd dat de olie op is. Wel dat het, in tegenstelling tot voorheen, nu een schaars product wordt. Met andere woorden, de productiehoeveelheid is beperkt. Doordat de vraag niet kleiner wordt gaat de prijs omhoog. En omdat de olieprijs een grondlegger is voor bijna elke wereldeconomie, is het niet verkeerd om het wat zuiniger mee te doen. Maar dat zal jou worst wezen want jij denkt vast niet verder dan je volgende loonbriefje/uitkering/zakgeld…
En het kortzichtig denken dat je eigen handelen geen invloed heeft of het grotere geheel. Ja dat is enkel geldig als alle andere wél hun deel doen, en jij niet. Want als iedereen als jij denkt…
Ik zal maar niet vragen wat je zo nog meer “bijdraagt” aan de samenleving met zo een attitude…
Mvg,
Schoolmeester Onehp
gedwongenleaser zegt
Dit is toch heerlijk. Denk de stickers weg en hang er weer een 6cilinder in, perfecte Z4. BTW waar halen ze die 230kg weg? Dat is niet mis.
NLBUURMAN zegt
@gedwongenleaser: dat zat ik ook net te bedenken, wat weegt zo’n ding; zo’n 1400 kilo volgens autokeew, das meer dan 15 procent! best veel. maar dit zal het niet gaan redden, gelukkig.
F1Tim zegt
Zuinig en tuning: dat gaat niet samen!
oli4k zegt
@F1Tim: volgens mij juist wel. Het doel van tuning is toch zoveel mogelijk vermogen uit je brandstof te halen?
guust zegt
@F1Tim: tunen betekent gewoon aanpassen. Het moet dus niet per se groter, breder en sterker.
Gezien de waarden van de reguliere Z4’s is dit, afgezien van de stickers, echt een verbetering; vooral de gewichtsbesparing.
Er is duidelijk een markt voor, en AC Schnitzer heeft (net als bijna alle grote partijen) op deze markt ingespeeld.
Goeie zet, want het sluit de rest niet uit.
WId zegt
In hoeveel seconden gaat hij naar de 100 km/h?
Is blijkbaar wel erg speciaal.. staat er 3x in!
WId zegt
@WId: En dat is wel 0,6 sneller dan een normale 320D.. en 1 seconden en 10 gram minder dan de efficient dynamics.. niet echt heel bijzonder knap lijkt me van AC Schnitzer.
ukbob zegt
Ach, stickers kunnen er wss best af.. Maar -230 kg..? Hebben ze het dak tot één stuk gelast en alle elektromotoren en de rest van de dakconstructie verwijderd?? Bedoel, diesel=oké, snel=prima zuinig=ook heel leuk meegenomen MAAR dan moet het dakje wel open kunnen!!
mashell zegt
@ukbob: het moet bijna wel zo zijn dat de met het dak gerommeld hebben anders kom je niet aan 230 kilo.
Yeelen zegt
@ukbob: Ik denk het wel, ik zie geen naden meer, dus het lijkt me dat ze hem gedecabrioletiseerd hebben :D Mensen: de Z4 Coupé is terug!
tjorque zegt
– stickergedoe
+ al de rest
= zet maar op m’n oprit :)
Simpson zegt
alleen jammer van het stalen klapdak…
zouden ze dit truukje ook met een oude Z4 kunnen?
Citrofiel zegt
Leuk idee en blijkbaar goed uitgevoerd. Gewoon doen!
Justawheelchairguy zegt
Goed werk van AC!!
beieren zegt
Heerlijk zo’n Z4, zou alleen al het groene troep achterlaten.
Onehp zegt
Nice.
Aan de klagers: ok als je dit zelf niet wilt, maar ga nu niet klagen alsof dit heiligschennis is. Ik vraag me af of jullie zelf iets rijden dat leuker is, benzine of niet.
ibizasporttdi zegt
Als ze er nu 20PK af halen (nog steeds snel zat), dan stoot hij misschien ook 4 gram minder uit.. en dan is hij wegenbelasting vrij.. (tot zolang het duurt) Dan zal hij denk ik super verkopen.. (zie lexus CT200H)
norge zegt
Windtunnel vlaggetjes zitten nog op de auto :P
Nijntje_ zegt
het leuke is , 15% fiscale korting hierop!
Dimglor zegt
ik vind die stickers eigenlijk best nog wel leuk :p Hehe
Voor de rest wel leuke wagen… Snel genoeg voor dagelijks verkeer :-)
Joerek zegt
Aaah, 4 gram teveel voor 14% bijtelling
Cantago zegt
Diesel is goedkoper, hij is toch snel, ziet er goed uit… Ja, prima stukje tuning!