
Zie je een AC Cobra rijden, dan kun je rustig je geld erop zetten dat het een replica of kitcar is. Tenzij Lewis Hamilton achter het stuur zit, want zijn AC is een echte, kapitale 427 Shelby Cobra.
Dat tweevoudig wereldkampioen –maar geen legende– Lewis Hamilton een autoliefhebber is, dat weten we. Zo hebben we hem zien rijden in een Ferrari TheFerrari, Pagani Zonda, een Mercedes SLS AMG Black Series, een McLaren P1 en een Mercedes A45 AMG. Anders dan dit lijstje doet vermoeden, houdt meneer echter wel degelijk van klassieke auto’s. En dan natuurlijk niet zomaar de eerste de beste Kever of MG, maar gelijk een van de dikste auto’s die ooit is gebouwd: de AC 427 Shelby Cobra.
Waar menigeen het moet doen met een replica op basis van een Ford Siera-onderstel en met een beetje geluk een weinig krachtige 3.5-liter Rover V8 onder de kap, daar heeft onze Lewis natuurlijk the real deal te pakken. Met gigantische Ford 7.0 V8 en zo’n 425 pk op nog geen 1100 kilo, haalt dit beest uit 1966 een topsnelheid van 262 kilometer per uur. Prijskaartje? Reken op meer dan een miljoen dollar. Samen met broerlief geniet Lewis er overigens goed van en geef hem eens ongelijk. En als het racende modepopje niet achter het stuur zit, dan poseert hij als een volmaakt model op zijn bolide, om die foto’s vervolgens op z’n instagram te showen.
Ik kan me herinneren dat Keke Rosberg, de vader van Nico, ooit ook een echte Cobra had. Geweldige auto is het.
Zou hij dan toch stalen ballen hebben…, of blijft het bij poseren….
Kan iemand die lelijkerd wegsjoppen zodat ik ongestoord kan genieten van die geweldige welvingen?
@rijnounsdoor:
Ik vind die auto eigenlijk helemaal niet zo lelijk.
@JvT: 1
@JvT: Het ruikt hier aangebrand xD
kijk hem schinen bij z’n cobra +1
Hoe veel echte AC cobra’s zijn er (ongeveer) gebouwd? / hoe veel zijn er nog over?
@ohsnab: veel. Ze zijn nog gebouwd tot een paar jaar geleden. Ik weet niet of AC nog actief is, zou het eens op moeten zoeken. De Shelby varianten uit de jaren 60 zijn wel enorm populair en schaars, dus heel erg duur… Met name de Coupe.
Superformance bouwt overigens fantastisch goede replicas, volgens sommigen zelfs beter dan het origineel….
@gtwillem: http://www.ac-automotive.com
@protech: thanks… Bouwen zie die nu ook daadwerkelijk? Ik begreep dat ze een tijdlang in lastig vaarwater zaten, namelijk.
@gtwillem: ze worden opnieuw gebouwd in Duitsland. Startend vanaf 150k tot 500k
@protech: http://shelbyautos.com/index.asp?topic=vehicles&art=CobraHome
@protech: zo 330 kmph in dat kleine open ding. Je moet wel cojones hebben.
Het blijft toch een grappig modepopje. Zelfs op een Cobra met een pet en zonnebril is het toch een aandoenlijk dotje!
@gtwillem: vergeet de hondenkettingen en de dames oorbellen niet.
Hij staat daar wel te shinen hoor
Groot gelijk. Ik zou het ook doen als ik in zijn schoenen zou staan met zijn geld.
@Kvgorp: Heeft eigenlijk niks met de post te maken en zeker niks met auto´s, maar voor je die schoenen heb je al heel wat geld nodig. Prijzen beginnen zo rond de €1500, maar gaan makkelijk omhoog tot de €3000, ligt eraan welke maat je hebt.
@rens1997: ik denk dat hij dan met €1500 wel wegkomt. Waarschijnlijk maat 34, aangezien de meeste F1-coureurs van die hele kleine mennekes zijn
@rens1997: Twee vragen: Ten eerste, serieus??? Zijn ze soms van walvispenisleer?
Ten tweede, waarom weet je dat in godsnaam?
@ramon: 1: De eerste schoen van Kanye West (voor de mensen die m niet kennen, waarschijnlijk de bekendste rapper van deze tijd) en Adidas, daarvoor zat ie bij Nike. Zeer gelimiteerde opgave, €350 als je het geluk had ze in de winkel te kunnen kopen. Omdat ze zo gelimiteerd zijn en ontworpen door Kanye West kun je ze doorverkopen voor vele malen de aankoopprijs.
2: Dit weet ik omdat ik zelf een zogenaamde “sneakerhead” ben, oftewel, ik verzamel sneakers en doe ook heel wat research, websites bekijken, aantal keer per dag op ebay, marktplaats en klekt kijken of iemand nog wat leuks verkoopt in mijn maat en elke maand 1-3 paar nieuwe schoenen, liggend aan salaris.
Ik zou hem doen
@kaasdevies: hoe bedoel je, knuppel in z’n nek en dan de sleutels afpakken? Verleidelijk…
@RRRobert:
Tja, het gat tussen de ‘haves’ en de ‘have nots’ creëert toch altijd een spanningsveld. Je comment is daar een mooi voorbeeld van…
Wat een fantastische wagen is het toch!
Ik zou – even los van het benodigde budget – gaan voor een replica;
– gelijk geheel naar wens
– minder “erg” als er wat kapot gaat
– niet zonde als je ‘m intensief gebruikt…
– en goedkoper dus…
@e1000bmw523i: als geld geen rol speelt dan liever origineel.
@str8six: ik denk dat als geld geen rol speelt, je gewoon voor beide opties gaat: het origineel voor de fotoshoot en de aangepaste replica om mee te rijden
@e1000bmw523i: groot gelijk! Een Cobra is een vrij eenvoudige auto, die je redelijk makkelijk kan nabouwen.
Er zijn heel goede kits te verkrijgen, sommige zijn bijna gelijk aan de Cobra. Dan lepel je er een moderne LS3 in, heb je 425pk in een hagelnieuwe Cobra. En waar gaat het om bij zo’n auto? De koets en de motor: die zijn dus prima elders te verkrijgen. Bij een Ferrari 250 GTO of Lamborghini Muira heb je wel wat meer obstakels te overwinnen: dat bouw je niet zo even na, maar een Cobra wel. En dat is eigenlijk ook de charme van zo’n auto. Het is nooit een elitaire dandy geweest, maar een bluecollar muscle car. Ik zou het wel weten…
Vind hem maar een beetje nichterig, net als Ronaldo…zie liever een foto van raikonen in een dodge charger ofzo.
@maarten020: wat jij wil, ik heb in alle opzichten een ‘ofzo’ voor je:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/01/autoblog-video-mika-salo-en-zijn-supercharged-camaro
@maarten020:
Eerlijk gezegd ben ik ook best wel jaloers.
Ëén van DE klassiekers die je moet hebben als je gefortuneerd bent en dan nog eens op een Triple AAA locatie verkeren met je -ongetwijfeld nieuwe lief-, in een resort dat zo luxueus is dat de luxe er met kometen wordt aangegeven gemeten in plaats van sterren
“Tweevoudig wereldkampioen -maar geen legende- Lewis Hamilton”
Hahah geniaal!
Originele Cobra is altijd 1
Altijd mooi zo’n cobra! En kijk m shinen onze lewis , overigens zou ik hem ook wel op instagram posten als ik er een had
Meneer de rapper heeft ondertussen wel een lekkere collectie.
Waarschijnlijk kan iemand met zijn skills zelfs wel de “King Cobra” aan maar daar zijn er maar twee van gebouwd (officieel dan). 700 pk in deze auto…
Prachtige auto en de manier hoe die banden in de wielkasten liggen, werkelijk fantastisch! Die witte goodyear letters maken het plaatje wel af!
Het is een mooie Cobra, maar toch niet the real one!
Ik mis bv side pipes.
800 pk zelfs…427 Shelby super snake… Twin turbo, 800pk en er zijn er maar twee van gemaakt waaronder de auto van Carroll Shelby zelf.
http://www.topgear.com/uk/car-news/shelby-cobra-super-snake-sold-barrett-jackson-2015-01-22
@w0o0dy: niet in vorm…twin supercharger natuurlijk
Er zijn trouwens veel brutere Cobra’s te krijgen, de dikste komt uit Duitsland:
http://www.weineck-power.de/die-cobra/der-motor/
Misschien een idee voor @CasperH om heer eens een ritje in te maken…
@gtwillem: goed plan
@gtwillem: maar ‘de dikste’ heeft 1600 pk, dan rijdt dat net zoals die M6 met 1001 pk, oftewel drift alle kanten op behalve de kant waar jij naartoe wilt
http://www.topgear.com/uk/imageresize/image.jpg?OriginalImageUrl=%2fuk%2fassets%2fcms%2f14221640-4d0c-41d9-ad9a-f73bc828b6a9%2fLarge+Image.jpg%3fp%3d150122_11%3a14&Width=400
Ik denk dat een Superformance is, ook heel mooi.
Wat heerlijk toch zo’n Cobra
En hij heeft er nog 2 ook als je zijn instagram moet geloven.
begrijp de obsessie met de 427 niet……de 289 is historisch gezien veel interessanter
@bozothenutter: murica bigger=better
@bozothenutter: eigenlijk wel. De 289 met de slanke carosserie is eigenlijk veel mooier. En rijdt nog beter ook.
Maar met dit soort auto’s ia het net als porno (heb ik mij laten vertellen): hoe groter hoe meer geliefd.
Deze plak ik rechts op het ”cool” bord.
@clarkson: nee. Eigenlijk niet. Dit is echt een stereotype penisverlenger. Zoals @bozothenutter al aangeeft is de 289 de Cobra met historische significantie, betere looks én het rijdt nog beter ook. Dat is een stijlvolle klassieker, en die zijn cooler dan sokken in je mannenlegging ;-)
@gtwillem: Zullen we het houden op een ”Coole Penisverlenger” ?
Nou, ik noem dit liever een kutcar.
Mooi om te zien dat hij echt liefhebber is en niet iemand die maar wat koopt omdat hij geld heeft
Toch iets heel anders dan al die supercars zo’n cobra is echt een super car.
Zo wat het archetype van de slaapkamerposter wagen.
Hahahaha staat ie dan met zn oorbelletjes en kettinkjes. Gayyyyy
Vergeet zijn bazen Skelby Mustang GT500CR niet! Foto’s!

Waar is de rollbar (voor de bestuurder)?
Ik vind dit soort foto’s van hem meer aandoenlijk dan cool. Trying to hard to act swag.
Op een auto zitten is respectloos. Er zitten stoelen in, ga daar dan op zitten of ga gewoon naast de bolide staan. Het is een auto en geen bank.
Geen enkele echte autoliefhebber gaat met een spijkerbroek op een auto zitten. Tokkiestempels en oorbelletjes maken het geheel wel wat gay inderdaad.
Hij heeft ook nog een veel kooiere shelby ealanor in de kleur van ze Jet