Volgende! Ja hoor, ook Abt komt met een tuningsetje (aerodynamic package;) voor de nieuwe Q7. We zagen afgelopen weken zowel JE Design als Nothelle langskomen met een aangepaste Audi Q7. Bij Abt hebben ze de Audi SUV visueel en fysiek de nodige upgrades gegeven. De 3,0 V6-TDI heeft nu 272pk (dit was 233pk) en het maximum koppel is van 500 naar 580 Nm gegaan.
Prijs voor de optische aanpassingen (voorspoilers, achterspoilers, 2x dubbele uitlaat, enfin… je kent het) is ongeveer 4.243,- euro, de motorische aanpassingen gaan voor 1.740,- euro over de toonbank. Voor de echte liefhebbers zijn er natuurlijk ook bijpassende sloffen, maatje 20, 22 en zelfs 23 inch!
Meer info op abt-sportsline.de, image gallery hier.
stiggie zegt
hij is bruut
Aston Martin zegt
Mooi! Ik vind hem zeer geslaagd, veel beter dan die door JE Design!
bas zegt
wow.
!¿!Mats!¿! zegt
tering die is vet!
Joost zegt
Die bak is wel vet. Vier dikke pijpen eronder. Volgens mij vinden de tuners de Q7 geweldig om te tunen.
dekster zegt
prachtig echt gwn prachtig
jordan zegt
tja,denk dat joost gelijk heeft! hij is nog niet eens op de markt en de tuners hebben al allerlei snufjes voor deze heerlijke bak in huis.het is ook wel een vet kicke suv vind ik.
jordan zegt
trouwens die van nothelle is ook niet verkeerd hoor,wordt een moeilijke keus voor me! haha. tja de meeste dromen he!
w0o0dy zegt
het is net als de Cayenne, neem een lompe bak, plak er een hoop zooi tegenaan en verlaag de hele zooi een eind (hallo, dat ding zou toch in het terrein uit de voeten moeten kunnen? Daar was ie toch voor?)
Hoog zwaartepunt is de pest voor je wegligging, groot frontaal oppervlak is de pest voor de Aerodynamica en de luchtweerstand schiet omhoog dus slecht voor de prestaties en dure velgen en al die spoilers rij je de eerste keer in een stuk terrein (nee terrein is niet het grasveldje van de camping!! stuk. Useless, pointless AND ugly!
(sorry hoor maar ben net wakker en heb nog gen koffie op, beetje grumpy)
dekster zegt
@wOoOdy
de cayene heeft luchtvering en de Q7 ook
maar daar dacht je zeker niet aan ….(pieeep)
w0o0dy zegt
@dekster Het is duidelijk. Ik raad je aan eens naar een dagje terreinrijden van de Jeepclub of zo te gaan kijken. Dan zul je misschien begrijpen dat plastic troep onderaan je auto er altijd weer vanaf gaat als je een stukje echt terreinrijden probeert. En ja ook met een Cayenne of een Q7 gaat die rotzooi eraf. Alleen een stukje omhoog gaat je echt niet helpen, dus die opmerking over luchtvering is niet erg sterk. Overigens: je ziet nooit een Porsche Cayenne op zo’n dag terreinrijden, I wonder why? (not!)
dekster zegt
@W0o0dy
ik heb zelf een jeep als hobby en rij daar ook terrein mee maar die is 63jaar oud maar ik snap wat je bedoeld
kijk hier eens naar http://video.google.com/videoplay?docid=-3206089249420594728&q=top+gear:url
w0o0dy zegt
precies, spoilers op/onder iets waarvan men zegt dat het bedoeld is voor het terrein zijn onzinnig. In het terrein gaat het om rijhoogte, korte overhang voor en achter en genoeg geld om de boel te repareren (of een moker) als het dan toch fout gaat. Ik hou niet van spoilers, de naam zegt het al “they spoil the car” (“ze verpesten de auto”).
dekster zegt
@w0o0dy
nog een extratje http://video.google.com/videoplay?docid=8292520021453710550&q=top+gear:url
w0o0dy zegt
Now THAT’S an OFF-road machine!!
dekster zegt
and cheap to if you ask me
Gino zegt
Wat hebben ze hier aangericht met die audi
standaard is ie veel mooier