







Tuner Abt heeft zich waarschijnlijk in zijn bestaan aan ongeveer elke Audi die er is vergrepen, zo ook aan de S8. Hiervan verscheen een facelift, en dus moesten ze weer aan de bak. Als bonus gooien ze 20 extra pk’s op de limo.
Audi zelf hield het vermogen ook na de facelift (met o.a. leuke lampjes en een stripje op de kofferbak) op 520 pk, maar Abt heeft hier lak aan. De 620 pk uit de pre-facelift S8 wordt nu opgetrokken naar 640 pk, en 780 Nm maximumkoppel bovendien. De maximumsnelheid is afgeregeld op 280 km/u, maar niet met het demomodel van Abt. Deze staat op all-seasonbandjes met een Vmax van 240 km/u.
Dankzij ABT Level Control ligt de S8 ca. 25 mm lager in de veren, en de geblazen V8 moet een extra rasp krijgen van een aftermarket uitlaatsysteem.
Wat een beest! En die koplampen zijn enorm gaaf.
@TimoBac: Inderdaad, de standaard koplampen vind ik het grootste minpunt aan de A8. Deze zien er echt goed uit.
@fejjie: Sinds de facelift zijn dit de standaard koplampen. Persoonlijk vind ik ze wel mooi, maar eigenlijk net wat de flashy in verhouding tot de voor de rest best behoudend vormgegeven auto.
@dondeboer: Persoonlijk vond ik de lichten van voor de facelift ook geslaagd, oogde net wat agressiever. Vooral in deze samenstelling vind ik de Audi A8 D4 erg lekker http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_A8#mediaviewer/Bestand:Audi_A8_Hybrid_%284%29.JPG
Behoudend ontwerp? De Audi A8 D3 was ook best behoudend maar tegelijkertijd een van de dikste sedans ooit gebouwd vind ik dan.
Is de stoelverwarming ook nog getuned?
@fiatsco: uiteraard, van 30°C opgevoerd naar 80°C! En vanaf 10°C naar max. ook nog eens 4 seconden sneller!
Eindelijk iets in de buurt van de RS8…
Toch blijft het een saaie auto om te zien. Wel fraai maar saai.
@Pordon: tot je eentje voorbij ziet gaan :)
@pureturkish1:
Yep, dan mag je hopen dat er een typeplaatje achterop zit, anders blijft het gissen..
@tupperware: Wat zijn we allemaal weer positief als het om Audi gaat. Als jij een A8 aanziet voor een A4 dan is er toch echt iets mis met jou. Plus blijkbaar is het een succes, want iedereen kopieert waar Audi mee begonnen is. Het aanbrengen van een familiegezicht waardoor veel modellen op elkaar gaan lijken.
@agera: jij begrijpt het mijn vriend !
@agera:
Het merk dat ooit begon met het familie gezicht is nog altijd Mercedes Benz, die hadden dat al toen jouw vader nog vloeibaar was,
Nu snap ik dat je nog niet zo oud bent dus ik zal het je vergeven..
@tupperware: Wie ermee begon is in principe niet eens zo heel belangrijk, maar nogmaals als jij het verschil tussen een a8 en een a4 niet ziet heb je slechte ogen. Tja dat komt door vast door je leeftijd.
Maar geen probleem je bent oud ik vergeef je!
@pureturkish1: Moet ik hem wel herkennen als A8/S8 en niet als A4/A6
@Pordon: Dan moet je straks de nieuwe S-Klasse ook niet als de nieuwe C gaan herkennen.
@agera: Klopt, Als de C-klasse in exclusive uitvoering is wordt het inderdaad 2x kijken, gelukkig is dat probleem er niet bij de Avantgarde en AMG-uitvoeringen.
Die banden mogen er nog niet eens op . S8 loopt standaard al 250kmh . Om er dan bandjes die max 240kmh kunnen lijkt me niet verstandig. Lijkt me niet kloppen deze informatie,
@schellekens006:
Als je de juiste bandjes wenst, verwijzen ze je graag naar e optielijst..
Zo gaaf, maar die velgen kunnen écht niet.
Zag laatst een S8 met matrix lampen, hij had zijn waarschuwingslichten aan. Zag er zo vet uit.
Wat een heerlijke dikke bak, meningen verschillen ik vind de S8 gewoon een zeer mooie auto en heb deze dan ook liever dan de nieuwe S63 bijvoorbeeld.
Vaak voegen die ABT creaties (behalve pk’s) niet zo heel veel toe, maar deze is wel vet!