De Beierse tuner trekt de Audi RS5 Cabrio door de molen. Want die hadden ze nog niet gehad.
Qua uiterlijke aanpassingen houdt Abt het bescheiden: een paar inzetstukken in de bumpers en ander lichtmetaal is zo’n beetje het enige dat aan de open RS5 is gewijzigd. Ook heeft hij andere veren (voor een verlaging tot 50 mm) en zijn wielspacers verkrijgbaar (4 x 15 mm of 4 x 25 mm). De standaard midden- en achterdemper worden naar wens eveneens vervangen door Abt-speelgoed.
‘Dan zal de auto zeker wel een flinke vermogenskit hebben, nietwaar?’ Inderdaad, niet waar. Wel is de begrenzer van de 4,2 liter V8 gehaald, waardoor de topsnelheid van 250 naar 290 km/u stijgt.
We verwachten in een later stadium een meer grondige verbouwing van de Beierse dikcabrio (4 exemplaren in Nederland). Het blijft echter standaard ook gewoon een auto die prettig op het oog ligt. In de woorden van Z(w)anger Bob: laat de zon weer schijnen!
Jij en drie van je hippe marketing maten in een RS5 cabrio en je tikt conservatief geschat gewoon 2200kg aan… En als je geen hippe marketing vrienden hebt maar stevige McDonalds fans, dat sommetje wil je niet eens weten vrees ik. Jammer dat het allemaal zo enorm zwaar is. Want tot mijn schrik weegt een E92 M3 Cabrio ook gewoon 1800+kg.
Belachelijk lelijke velgen. ADV.1 of PUR spul moet je hebben.
Het blijft een mooie wagen maar de RS versie is onzin in cabrio trim. Net als een M4 cabrio is die power niet nodig. Bij echt cabriorijden is de fun er boven de 90 km/h snel af. Teveel lawaai… Een dikke 2 liter is ruim voldoende om fun te hebben langs kleine wegen. Een keiharde ophanging zal ook al niet veel helpen.
Deze auto is louter interessant voor kapsters uit het hogere segment.
Klopt, Cabrio, V8, vierwielaandrijving, meer elektrische speeltjes dan bij Dixon’s maakt het een zwaar speeltje. En echt mooier is ie er niet op geworden (een RS5 is al geen beauty van zichzelf).
Tip: koop geen RS5, maar de S5, en laat die door de heren van ABT een motorkuurtje geven. Die V8 is schitterend in een R8, maar de RS5 is te zwaar en het koppel van de RS5 is beperkt, en hoger in de toeren. Het laatste wat je wilt bij twee ton leeggewicht. De 3.0 V6 Kompressor motor van de S5 heeft standaard al meer koppel, en ook bij een lager gewicht. Een win win situatie.
Hier het data sheetje van de ABT S5 Cabrio. 435pk moet voldoende zijn, koppel komt boven de 500nm uit.
http://www.abt-sportsline.de/typo3temp/mp_soap_client_files/ProduktDokument/1/8T0_130_435_CAKA_AS_D.pdf
En hier een sprintje van Chris Harris in een licht getunede S4 en een RS4 (vergelijking met dezelfde motoren).
http://www.youtube.com/watch?v=2KfMY96v_Gc
Wel een leuk detail dat de spaken van de velgen zowel links als rechts dezelfde kant opgericht zijn.
@osmo: Sorry ik heb weekend nodig, er zit geen foto bij van de rechterkant :P
@osmo: wel?
Beter halen ze de 4wd er uit, en nog wat kleine truckjes, dan moet er toch minimaal 300kg af te snoepen zijn? Daar knapt deze auto pas van op!
@AudiQuatro: Dan rijdt het niet meer ?
@norge: Jawel joh, 420 pk op de voorwielen. Blij dat ik glij..