De facelift van de Audi RS4 was een kleine opknapbeurt, ABT kon dus snel nieuwe onderdelen naar buiten brengen voor het geüpdatete model. Naast 510 pk, heeft ABT ophangingsonderdelen en wielen voor de nieuwe Audi.
Voor sommige mensen is een nieuwe auto er een die ze niet meteen kunnen kopen. Ze willen namelijk uniek(er) zijn. Een bijzonder uiterlijk, snellere prestaties, hun auto moet beter zijn in de bochten. Zulke mensen konden dan ook niet de nieuwe Audi RS4 Avant kopen. Tot nu.
ABT Sportsline maakt namelijk bekend onderdelen voor de Audi RS4 klaar te hebben. Misschien wel de leukste aanpassing is onder de motorkap. De 2.9-liter V6-motor levert standaard 450 pk en 600 Nm, maar daar hebben de vaklieden bij ABT 510 pk en 660 Nm van kunnen maken. Klinkt misschien als veel, maar bij de pre-facelift konden ze daar 530 pk en 680 Nm van maken. Hopelijk kan ABT dat ook voor de nieuwe RS4 doen, iets dat de configurator lijkt te bevestigen.
Als je meer kracht onder je rechtervoet hebt, wil je ook sneller de bochten in kunnen rijden, toch? Mocht dat zo zijn: goed nieuws, ABT levert ook een ophangingskit voor de Avant. Deze kit is zowel aan de voor- als achterkant in hoogte te verstellen. ABT Sport Anti-Roll Bars zijn eveneens beschikbaar voor de Avant.
Dit plaatje is echter pas compleet als je ook ABT-velgen onder je Audi RS4 hebt hangen. ABT heeft drie velgen in het gefacelifte RS4-gamma. De Sports Rims DR en FR zijn alleen in 20-inch formaat te bestellen en met zwarte kleur. De derde velg, GR, is in glossy of matte zwart te bestellen en wordt als 20- of 21-inch velg geleverd.
moveyourmind zegt
Zou het geld liever aan een mooie Sonderfarbe uitgeven dan aan de optische opsmuk van Abt. Vind dat spul wat ze op deze Audi geschroefd hebben niet heel erg mooi. Net zoals de meeste spullen van deze tuner.
emping zegt
@moveyourmind: ik kan op de foto’s nauwelijks zien wat ze er op hebben geschroefd.
dwfc zegt
De levensjaren van deze tuners zijn geteld vrees ik.
Aan EV aandrijving gaan ze niet meer kunnen prutsen.
shibby zegt
@dwfc: ik denk dat dat een kwestie van tijd is. Uitlaatboeren daarentegen…
smoked zegt
@dwfc: ABT doet ook aan ev ombouw ;)
JanJansen zegt
@dwfc: ABT levert zelfs elektrische aandrijflijnen aan VW.
mp014 zegt
Ik ben zelf ook niet zo kapot van abt voor de uiterlijke extra’s. Onder de kap doen ze het volgens mij best aardig. Deze RS4 vind ik trouwens “standaard” al een hele mooie wagen, zou hem graag hebben maar vrees dat tegen de tijd dat ik hem kan betalen je er nergens meer mee mag komen en alles elektrisch moet ?
888natan zegt
@mp014: onder de kap juist moah
phaeton zegt
@mp014: Je kunt ook een RS4 kopen van drie generaties geleden? Niet dat dat nou zo zuinig rijdt maar hé.
Dutchdriftking zegt
Doe mij er maar eentje van MTM.
android16 zegt
Ik vind Abt maar zn laf opa bedrijfje beetje fout plastic 10% meer vermogen als je geluk hebt beetje laf allemaal. Wordt er niet wild van want 450 of 500 pk merk je niet. Neem bijv de oude S4 B8 die hij makkelijk (behalve bij opa Abt
phaeton zegt
@android16: Alles onder de 900 telt niet? Abt maakt dit omdat dit voor de meeste mensen genoeg personalisatie is. Ze zijn niet groot geworden met drie klanten.
android16 zegt
) van 333 ok naar 450 met enkel alleen een chipje, kijk dat zijn veranderingen
thomasthomas zegt
Abt is voor VAG toch nooit geworden wat AMG of Brabus voor Mercedes is.. blijft iets goedkoops hebben net als AC Schnitzer en Hartge voor BMW sat is is het ook net nooit.
android16 zegt
@pheaton waar heb ik het over 900? Ik zeg alleen dat dit percentage vermogen toenamen, niet gaat merken.