Al zijn er ook wat haken en ogen aan deze ABT RS7-R.
Zeshonderd pk, achthonderd Nm, van nul naar honderd km/u in 3,6 seconden. De 4,0 liter V8-krachtbron in de van de Audi RS7 is alles behalve mild. Het prijskaartje is dat ook. De Sportback kost je namelijk 189.775 euro. Auw.
Maar voor de mensen die nog geld overhebben en altijd op zoek zijn naar meer power: goed nieuws. ABT heeft namelijk een nieuw pakket samengesteld voor de sedanhatchback. Eerst even twee minpunten. De ABT RS7-R is namelijk gelimiteerd tot 125 stuks en kost 69.900 euro.
De pluspunten? 740 pk en 920 Nm. Een flinke vooruitgang, dus. ABT doet dat met een nieuwe turbo en intercooler, ook krijg je een nieuw uitlaatsysteem met tweemaal twee pijpjes met een diameter van 10,2 centimeter. Die extra kracht maakt dat de nul-naar-honderd-sprint een stuk sneller voorbij is, in 3,2 seconden hoor je de 100 km/u namelijk al aan te kunnen tikken. De topsnelheid kan optioneel opgehoogd worden naar 320 km/u, standaard is de RS7 begrensd op 250 km/u.
Bij het R-pakket krijg je van ABT ook andere anti-rolbeugels en in hoogte verstelbare vering. De 22″-velgen zijn ook nieuw, die noemt ABT HR22, en krijgen 285/30 R22-banden. Qua exterieur krijg je van ABT ‘stijlvolle koolstofvezel highlights‘, zoals een andere grille, lip, spoiler en achterbumper. Binnenin zien we ook wat details, zoals een ABT-stuur van leer en koolstofvezel. Ook de ABT-stoelen met RS7-R-logo horen bij het pakket.
Laat je overigens niet afleiden door de kleuren en wrap van de foto’s. Dit is de ABT RS7-R van Formule E-coureur Daniel Abt. En nee, die naam is geen toeval. Kennelijk wilde hij een extra unieke ABT RS7-R. De opvallende kleuren maken het ook voor ons makkelijker om te zien wat nieuw is en wat niet. Standaard krijg je de RS7-R zonder kekke stickers.
barendbotje zegt
Ik vond de RS7 C8 juist zo mooi door de lijnen, dan durven ze t bij ABT te verpesten door er zwarte lijnen doorheen te trekken, jammer..
harrie zegt
Egt supervet! Nu ga ik weer aan mn huiswerk voor sgool want ik wil later prov foeballer of druksdieler worden.
ive1 zegt
HGP 962pk, 1250nm. 0-100 2,8, 0-200 8,3, 25 jaar ervaring. MTM 810pk, 1060nm, versie met grotere turbo’s in voorbereiding, 900+pk, 35j ervaring.
willeme zegt
@ive1: ABT: 124 jaar ervaring én met behoud van fabrieksgarantie ;-)
ive1 zegt
Klopt, exact de reden waarom ik de jaren ervaring van HGP en MTM heb vermeld, dit zijn geen prutsers. ?
Dutchdriftking zegt
Tja, hij is fijn, maar toch zou ik mijn RS6/7/S8 liever naar MTM sturen.
vluggejapie zegt
Deze versie knapt er flink van op na een ramkraak. Pfoee wat een lillukerd!
bbjorn zegt
Bij Abt is het toch “gelimiteerd”, dus er zijn er maar 125 met het rs7-R logo, maar als je na de 125 het hele pakket wilt krijg je em ook maar dan zonder dat ene logootje, dus eigenlijk niet helemaal gelimiteerd
a3aan zegt
Oei! ABT weet wel de klasse er uit te slopen. De motor opkieteling is dan wel weer prettig.
F1Tim zegt
Ik neem aan dat het ABT-pakket €69.900 kost bovenop de auto? Of niet?
langejohn zegt
@f1tim: Wa denktuh zelluf