Velgen of een gehele A-segmenter. Kies maar.
We kennen ABT natuurlijk van tuning voor VAG-producten. Eigenlijk alles wat qua prestaties ’tegenvalt’ aan nieuwe Audi’s wordt opgepikt door de Duitse tuner en dat zorgt voor geniale creaties. Een ander recent project van ABT is de “Project Phoenix” RS6 van Jon Olsson. De snelle estate kreeg 735 pk mee, samen met een paar leuke visuele aanpassingen.
Naast grotere spoilers, splitters en heuse canards kreeg de Phoenix een set dikke velgen mee. Een apart design, met de spaken in het midden en rond de band een grote ‘ring’. Niet mijn ding, maar het zorgt voor een leuke verfcombinatie voor de half-wit-half-zwart RS6 van Olsson.
Mochten deze Aerowheels nou helemaal je ding zijn, dan is er goed nieuws, samen met slecht nieuws. Het goede nieuws: ABT verkoopt de velgenset aan klanten. Het slechte nieuws: ze kosten 11.690 euro. Precies 30 euro duurder dan de op negen na goedkoopste auto van Nederland. En omdat je voor de extra cool-points de velgen natuurlijk wel onder een ABT-Audi moet leggen, kan het een duur grapje worden.
Wil je zoveel geld besteden aan, cru gezegd, reguliere velgen met een carbon rand, wees er dan snel bij: ze worden in gelimiteerde oplage gebouwd. Ze worden dus verre van goedkoop en het moet je ding zijn. Maar eerlijk, de groene RS5 kan ze goed hebben.
toyotafortuner zegt
Wow. Dat zijn nog eens lelijke velgen
3246cm252kw zegt
@toyotafortuner: ja knap hoe ze zo iets lelijks bedacht hebben
jpoers zegt
Oef dat zijn nog eens lelijke en dure deksels om als stoeprandbeschermer te gebruiken.
moveyourmind zegt
Liever de Alu 28 of alu 36 Aero-wheels…
En een bijpassende Saab met carbon dashboard.
jorden zegt
Of je besteld 3 inch kleiner en banden met wat hogere wang voor dit effect. Dan bespaar je zomaar 6k en wellicht oogt het beter!
560pk zegt
@jorden: in ieder geval comfortabeler
techniekmeneer zegt
Voor dat geld kun je 3 veel mooiere setjes kopen, kun je af en toe nog eens afwisselen ook.
Foramen zegt
Ik heb laatst ook carbon aero wielen gekocht. Merkt toch wel verschil hoor.
Dizono zegt
@foramen: 28 inch zeker? ;)
Foramen zegt
@Dizono: yes, dikke jetsers! Haha
vroaaar zegt
@foramen: ja, in je portemonnaie. Die is een stuk dunner, dus zit je vast veel comfortabeler.
maartencox zegt
@foramen: ja dat spul kun je ook veel beter bij Zipp kopen dan bij ABT…
kniesoor zegt
Niet om aan te gluren, poseursmeuk. En achterlijk duur, zelfs een set BBS FI-Rs kost niet zo veel.
Dutchdriftking zegt
Schat, niet te dicht bij de stoep parkeren alsjeblieft!
drommedaris zegt
Heeft Audi RS aandelen in Autoblog BV???
Barryyy zegt
@drommedaris: gaaaaap!
reactief zegt
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat ze ook bij de Mc verkocht worden aan de petjes!
rob5nismo zegt
Het Wil i am idee van westcoast custums de corvette c2 als ik me niet vergis maar die had zo de white wall banden gedaan
rikus zegt
@rob5nismo: wat?
rob5nismo zegt
@rikus: ook een ring op de velg maar die was dan wit ipv van carbon
rob5nismo zegt
@rob5nismo: https://youtu.be/30ezeJ2PjxQ deze auto
edftw zegt
Ik vond het eigenlijk wel vet, totdat ik de prijs zag. Nu vind ik ze ontiegelijk lelijk
e36m3gt zegt
Haal je die lelijke carbon kappen eraf lijken ze wel wat op de BMW E60 M5 velgen
HZW zegt
Zo’n rand kan je op elke velg monteren als je dat wil.
Het is zelfs vrij makkelijk te laten maken met een CNC frees.
Het idee van die randen komt van Formule-E.
bmwfreak038 zegt
@HZW: ja en geen kijk.
escort77 zegt
Meer dan 11.000 euro per set, en dan kunnen ze voor de ventielen niets mooiers verzinnen dan een hapje uit het carbon? Hahahaha
bredaas zegt
Hebben deze velgen behalve ‘design’ ook een technische meerwaarde?
loserboi932 zegt
@bredaas: 0 komma 0. Ik kan me niet voorstellen dat carbon op je velg iets verandert aan bijvoorbeeld de side slip angle of het camber of de toe angle. En de onbalans die dat carbon veroorzaakt werken ze met de loodjes weg.