• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT A6 Allroad met 408 pk is het ultieme compromis

Auteur: willeme, gepost 25 juni 2020 om 13:03 – 16 Reacties

ABT A6 Allroad

Met de ABT A6 Allroad heb je precies alles wat je nodig hebt. Plus een paar dingen die je niet nodig hebt.

Tegenwoordig zien we een soort opsplitsing tussen bijzonder schraal of juist overdreven dik. Neem de Audi A6 bijvoorbeeld. Het zijn óf schrale viercilinders met een S-Line paketje en ‘badge-delete’-optie, óf meteen een RS6 vol met opties én accessoires. En dan heb je vaak nog mazzel ook, want als iemand meer dan twee ton stuk slaat op een dikke Duitser, is het vaak een SUV.

ABT A6 Allroad

Deze ABT A6 Allroad is het perfecte midden, dat we helaas veel te weinig zien. Niemand heeft écht een SUV nodig, alhoewel vierwielaandrijving en een iets grotere bodemspeling af en toe handig kunnen zijn. Dat is precies wat de Allroad biedt, zonder de enorme nadelen van een SUV.

ABT A6 Allroad

Drie tuningskits

Er zijn drie tuningkits te koop voor de ABT A6 Allroad. De eerste is voor de ’50 TDI’. Deze 3.0 TDI met enkele turbo levert standaard 286 pk en 620 Nm, maar na de ABT behandeling komt daar 330 pk en 670 Nm uit. De ABT A6 Allroad in ’55 TDI’-specificatie (zelfde V6, maar dan met twee turbo’s) gaat van 349 pk en 700 Nm naar 384 pk en 760 Nm. In feite is dit gewoon de S6 motor, maar dan zonder de faux-sportieve aankleding.

Motor

Topper

De topper in de range qua vermogen is de 55 TFSI. Deze 3.0 V6 benzine levert standaard 340 pk en 500 Nm, maar ABT maakt daar 408 pk en 550 Nm van. Over prestaties wordt met geen woord gerept, maar dit is echt meer dan voldoende om hoogst illegale snelheden te rijden.

ABT A6 Allroad

Velgen

Verder houdt de tuner uit Kempten zich behoorlijk in met de ABT A6 Allroad. Je kunt kiezen uit een setje velgen dat spectaculair slecht past bij het design van de Audi: de FR en GR. De FR is leverbaar met een diameter van 20 inch of 21 inch. De GR is altijd 20 inch. Een heel prettige bijkomstigheid is dat je ze niet hoeft te bestellen.

Velgen

Accessoires

Verdere wijzigingen betreffen in dit geval voornamelijk details in het interieur. Denk aan accessoires als een start-stop knap waarop ze ‘ABT’ hebben geschreven. Of een schakelpookknop waar ook het woordje ‘ABT’ op staat. Voor de ultieme pats kun je kiezen voor de ABT-verlichting als je de deuren opent. Doet het altijd goed op de kermis in Veghel.

Interieur

Alle onderdelen zijn nu leverbaar voor de (best prijzige) ABT A6 Allroad.

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, abt, allroad, Audi, benzine, Diesel, quattro, tuning, v6, velgen

Vorig bericht: « AC Schnitzer M135i maakt de Nordschleife onveilig
Volgend bericht: Baojun RS-7 met zeven zitplaatsen is niet wat je verwacht »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    25 juni 2020 om 13:39

    Inderdaad wel waar wat je schijft. een A6 is of een 4 pitter, of een V8. een fijne V6 benzine is er eigenlijk niet meer. Een enkele diesel nog, maar ook die zullen rap verdwijnen. Het zelfde bij BMW, een 4 pitter, een 6 in lijn diesel (verkoopt nauwelijks), of een V8 benzine. een knappe 6 in lijn benzine in een 5 serie is een zeldzaamheid.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      25 juni 2020 om 16:06

      de knappe 6-in-lijn in de 5-serie is een zeldzaamheid omdat ze daar de 3.0 6cyl in de laagste uitvoering inleggen; terwijl een 1,2,3 en 4 de 3.0 6cyl wel in een lekkere smaak krijgen.
      Maar er is nog kans; ze hebben nu de 550, met het 12 jaar oude 4.4 V8 blok een stuk hoger in de markt gezet zodat er in principe ruimte is gemaakt voor de 400pk 3.0 530 (al zouden ze m 540 of 545 noemen).
      MB heeft de 400 / 43 / 53 motoren die prima zijn.
      Audi heeft ze ook, maar levert de leuke versie niet in Europa. Eikels.

      Login om te reageren
    • Alfonso_Alfist zegt

      25 juni 2020 om 18:47

      @dutchdriftking: 540i vergeten? Is een 340 pk sterke 6 in lijn. Idd jammer dat er meer geen basis 6-cilinders zijn. Mijn .25 is ook “slechts” een 4-cilinder diesel

      Login om te reageren
  2. bierbuik zegt

    25 juni 2020 om 13:57

    “alhoewel vierwielaandrijving en een iets grotere bodemspeling af en toe handig kunnen zijn.” Van bodemspeling is toch weinig sprake vind ik..

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 juni 2020 om 14:02

      @bierbuik: hij staat op de foto denk ik in de laagste stand. Je kan de rijhoogte bij de Allroad instellen.

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        25 juni 2020 om 17:17

        @willeme ook kan je dit d.m.v. VCDS aanpassen, als je dat wilt. Daarvoor hoeft het overigens geen Allroad te zijn, dat kan bij elke Audi met luchtvering.

        Login om te reageren
  3. dalmore zegt

    25 juni 2020 om 14:05

    Een Allroad waarbij ze het zwarte plak plastic mee spuiten is een hele verbetering!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 juni 2020 om 14:46

      Vind ik niet. Ziet er een stuk minder stoer uit. Het is nou net een gewone A6.

      Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      25 juni 2020 om 15:46

      precies wat ik dacht! Een allroad zonder dat lelijke plastic. Ik koop hem gelijk! Weg met de SUV

      Login om te reageren
  4. Ot92 zegt

    25 juni 2020 om 14:10

    De meeste 50TDI’s doen al standaard 300pk, dus je krijgt dan maar 30 pk erbij… Dan ga ik liever naar JD waar ze er 350pk uit krijgen, ook betaal je daar minder dan bij ABT.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      25 juni 2020 om 14:40

      Ik heb meer vertrouwen in ABT.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        25 juni 2020 om 16:44

        Ik heb meer vertrouwen in Audi (en dus eigenlijk in de garantie afhandeling door Pon en dit is dus een groot statement) dan in die van chiptuners. Overigens heb ik ook voldoende vertrouwen in mijzelf dat ik weet dat ik met 300pk in een A6 heus niks te kort kom en dus de tuning niet nodig zal hebben.

        Login om te reageren
        • sonnybonds zegt

          25 juni 2020 om 17:19

          je mist dan wel de mooi meegespoten plastic onderdelen.

          Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          25 juni 2020 om 17:21

          @mashell Met Audi zal het wel goed zitten, PON daarin tegen…

          Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        25 juni 2020 om 17:20

        @karaya Heb je zo’n goede ervaring met ABT ja? Ikzelf heb er best wel een slechte ervaring mee, gelukkig heeft de vorige eigenaar de ABT tuning laten doen, want van mij krijgen ze nog geen 1 rooie cent.
        Daarna de auto laten hertunen door JD en het beestje reed een heel stuk beter.

        Login om te reageren
  5. circlestorm69 zegt

    25 juni 2020 om 20:54

    Het is dat ik het geld niet heb liggen maar ik zou deze kopen:
    https://jcbaarse.nl/auto/audi-a6-allroad-suv-5-drs/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North