Even 225 procent boven de nieuwprijs gaan zitten. Het kan tegenwoordig.
Opnieuw wordt pijnlijk duidelijk hoe bepaalde auto’s excessief hard in waarde aan het stijgen zijn, en voor de gewone sterveling steeds onbereikbaarder worden. De eerste Porsche 911 (991) GT3 RS in Engeland – een auto die bij ons €248.600 kost – is namelijk meteen te koop gezet. Met amper 140 mijl op de teller komt de zilverkleurige Porsche even keihard de bovenste regionen van de occasionmarkt binnenglijden. Want wie deze Porsche wil hebben mag er 295.000 pond voor neertellen, omgerekend bijna 420k in euro’s. En dat bij een nieuwprijs die 225 procent lager ligt, namelijk op 131.296 quid.
Dick Lovett, de in Swindon gevestigde Porsche-handelaar, steekt niet onder stoelen of achterbanken dat hij gewoon genadeloos hard wil cashen met ’s lands eerste GT3 RS. Tegen EVO zegt hij:
‘This is the only 911 GT3 RS currently on sale in a UK showroom, so the price is such because there are no other 911 GT3 RSs available. Though we have no hard evidence, it is rumoured that even RS build slots are selling for £100,000 over list price, but unlike them, this is a car you can actually drive away today.’
Compleet gestoord. Maar ja, een grotere vraag dan aanbod, 500 pk uit een atmosferische 4.0 zescilinder, van 0-100 km/u in 3,3 seconden, 0-200 km/u in 10,9 seconden en een topsnelheid van 310 km/u doen anno 2015 nou eenmaal gekke dingen met occasionprijzen.
deboes zegt
Das veel geld voor een kevertje
phaeton zegt
@deboes: istie hoor! Nu nog een commentaar over platslaan en we zijn weer compleet.
thomcarspotter zegt
@deboes: original bruh.
OT: Voor dat geld zou ik iets veel leuks kopen dan een tweedehands 911je.
sebasjuhh zegt
@thomcarspotter: 911je… droom er nog maar ff over..
thomcarspotter zegt
@sebasjuhh: vind het maar niks, heb het nooit wat gevonden.
g40freak zegt
@thomcarspotter: een leuke kever ofzo.
Beetje platslaan ook nog
henkhupelschoten zegt
@deboes: Ik heb het nou ook niet echt op porsche’s maar deze reacties stammen al uit het jaar 1935 (of later/eerder) als je nou echt origineel wil zijn had je 2CV moeten schrijven. Zonder 2CV geen kever. Maar dat is een verhaal voor een andere keer..
pleiades zegt
@deboes: “Wel knap dat deze VAG bijna geen olie verbruikt.” “Twee keer zo duur? Staat zeker bij Jetcars!” “Deze wil ik wel op m’n achterbumper, ipv al die Audi’s!” Alsjeblieft, nog een paar extra oude grappen.
ThomasBol zegt
@pleiades: hoe fikt ie?
raym zegt
@pleiades: als die bij jetcars stond kwam er nog 50 000 euro bij voor de velgen.
jaapiyo zegt
@deboes: haha…ik houd wel van die extreem afgezaagde grappen.
vetnek zegt
@jaapiyo: duren vaak ook niet zo lang..
elias zegt
Te veel geld+verveelt met auto=nog meer geld willen
gerjanm zegt
My name is Dick
Rick-dos zegt
What a Dick…
r32turbo zegt
@Rick-dos: what a cunt
pjeey zegt
@r32turbo: what a douche
gop1 zegt
@pjeey: Damn you YOLO you, I do not salute this!! Not dayLee, not even SlightLee.
lamborgfan zegt
Wacht maar tot de aandelen weer meer waard worden, dan storten al die klassieker prijzen ineen
phaeton zegt
@lamborgfan: Que?
trigger565 zegt
@lamborgfan: Wat denk je dat er de afgelopen 5 jaar is gebeurd?
http://finance.yahoo.com/echarts?s=%5Edji+interactive#{“range”:”5y”,”allowChartStacking”:true}
phaeton zegt
@trigger565: Dank u! Even op 5 jarig overzicht zetten en men ziet inderdaad dat het slaat als een tang op een varken.
lamborgfan zegt
@trigger565: wat denk je dat er de komende jaren gaat gebeuren? Wat is er in 1987 gebeurd? Hoe zijn ze daar vanaf gekomen?
Ik snap echt niet dat mensen nog steeds zo kortzichtig kunnen zijn.. Motte we daar de oorlog mee winnen?
trigger565 zegt
@lamborgfan: met jou zou ik niet naar de oorlog willen trekken.
Je beweerde dat de prijzen van klassiekers stegen omdat andere beleggingsvormen niets opbrachten. Terwijl we over de laatste 5 jaar een van de sterkste stijgingen van de aandelenmarkten gekend hebben – wat je stelling weerlegt.
Dan beweer je om een of andere bizarre reden dat ik blind ben voor een crash. Vraag eender wie van m’n vrienden, en ze zullen ze kunnen bevestigen dat ik niets liever zou doen dan short gaan op de huidige koersen.
Dus, bitte sehr: 2 punten:
1) check your facts of formuleer je stellingen accurater.
2) leer begrijpend lezen
gtwillem zegt
Het is een briljante auto. Ook voor vier ton. Ik vond het schrikbarender dat (Nederlandse!!) mensen vrijwillig 30 procent te veel betaalden voor een 206 CC in 2001… Wij konden ze in 6-8 maanden leveren, maar bij sommige Okasiepaleizen kon je hem voor veel meer direct meekrijgen. Verschil is wel dat er van de 206 CC veel meer gebouwd waren, waardoor je dus gewoon dubbele afschrijving had…
In principe is het belachelijk, maar ik begrijp de dealer wel. Hij heeft de enige RS waarmee je zo kunt wegrijden. In een land waar ze helemaal gek zijn van dit type auto. Logisch.
turbobrick zegt
@gtwillem: Briljante auto voor 4 ton ? Sorry, niet mee eens.
Geweldige rijders wagen maar niet voor dat geld, zeer zeker niet !
Voor dat geld koop je 3 geweldige wagens en kom je op geen enkel vlak meer iets te kort.
Zeker nu met de Cayman GT4 vind ik 4 ton stuk gooien aan een 911 GT3 krankzinnig.
gtwillem zegt
@turbobrick: het is de enige 991 RS. In Engeland. Er zijn daar genoeg liefhebbers met een leuke collectie die graag een RS er bij zouden willen hebben. Die extra ton in ponden is niet voor iedereen daar een obstakel.
Tuurlijk, als ik nét voldoende had gespaard voor GT3 RS zou ik bedanken, maar als ik miljoenen op de rekening had staan zou ik alsnog dat briljante apparaat willen hebben.
Hupke zegt
@turbobrick:
Ik denk ook zo. Mijn geld is immers eindig.
Maar als je geld niet eindig is, of als de rekening niet bij jou maar bij papie terecht komt. Beiden gevallen waar je zoiets absurds wil doen.
phaeton zegt
Is het niet +/-125%? De nieuwprijs is namelijk al 100%. Er 100% boven gaan zitten is 2x zoveel, maar geen +200%
poes zegt
@phaeton: Klopt inderdaad
p0wn3d zegt
@phaeton: hij kost nu 225% inderdaad, dus 125% boven de nieuwprijs, zo scherp nog, zelfs in de vakantie!
Onehp zegt
@phaeton: Scherp, maar deze dan “En dat bij een nieuwprijs die 225 procent lager ligt”. Tja, dan is het niet moeilijk dat de auto uitverkocht is, wie zegt nee tegen deze auto op je oprit en de resterende 125% van de nieuwprijs, 522500€, overgemaakt op je rekening…
Onehp zegt
@Onehp: Maak ik zelf een fout natuurlijk, moet 125% van de verkoopprijs zijn, niet de nieuwprijs. Blijft leuk hoe we allen met % de mist in gaan…
toempf zegt
Zeker in Engeland lopen genoeg dwazen rond die dat geld zonder met de ogen te knipperen op de balie neergooien. Ik kan die dealer wel begrijpen, makkelijk geld verdienen zo.
poes zegt
De exclusieve automarkt vertoont inmiddels alle symptomen van een gigantische bubbel.
Dit voorbeeld van de GT3 RS is natuurlijk tijdelijk geval van weinig aanbod (want pas net op de markt), maar bij andere (niet meer nieuw te kopen) modellen zie je overal hetzelfde. In een jaar tijd zijn de prijzen dwars door het dak gegaan.
En bijna altijd volledig zonder enige goede onderbouwing. Kijk, dat een Macca F1 of een Pagani Zonda extreem gewild zijn, dat snappen we allemaal wel. En dat de Ferrari 250 GTO niet te betalen is, tsja, dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Maar tegenwoordig moet alles dat een beetje leuk is ineens het dubbele (of nog véél meer) opbrengen van de vraagprijzen van een jaar geleden. En iedereen gaat er in mee a) in de hoop de auto met dikke winst door te verkopen of b) bang dat hun droomauto straks helemaal niet meer te betalen is.
En wat Lamborgfan stelt is zeker waar. Het rendement op exclusieve auto’s lijkt nu gigantisch te zijn. Dat terwijl de rente (en alle investeringsmogelijkheden die daar aan gekoppeld zijn) nog steeds extreem laag staat.
moveyourmind zegt
Bijna 2,5 keer over de kop…
Dan hield die Audi-dealer waar ik laatst was het nog netjes. Die had de hele showroom bomvol staan met Volkswagens waar zo’n dertig procent op de nieuwprijs gezet was.
tfsi zegt
Ik verkies een gt3 gt3 rs boven alle supercars wat een vreselijk lekkere bak!
JamesBond007 zegt
En ik maar denken dat het mee viel qua exclusiviteit met deze wagen. Maandje geleden 10 stuks gespot bij de groene hell.
991gt3rs zegt
Jajaja en dan in zo een saaie kleur. 2 worden er geleverd in Gulf blauw…mmmm
scottishcarspotter2000 zegt
Zou ik ook doen. ‘Nee, ik verdien liever geen dikke 160000 pond zonder er iets voor te hoeven doen omdat mensen die deze wagen in de eerste plaats niet kunnen betalen er schande van spreken.’ said no car dealer ever ?
hplh zegt
Op teveel vragen staat geen doodstraf toch?
nathanael zegt
Haha niet voor mij, stuur zit aan de verkeerde kant
sacha zegt
Vragen != krijgen
w0o0dy zegt
Sorry hoor maar puur op looks ziet dit ding er ernstig verkracht uit… Lijkt teveel op het product van een tuner uit Rusland ipv een oem product. Als je hier meer voor betaald dan voor een 458 speciale dan heb je ze echt niet op een rijtje.
Hupke zegt
@w0o0dy:
Meedoen aan die porsche rallies lijkt me anders wel enorm leuk. Iets dat je met je speciale voorlopig nog niet kan.
Stefje zegt
Je moet nog ff leren rekenen Ricardo. De prijs is namelijk ‘maar’ 55% lager ofzo. Een prijs kan nooit meer dan 100% lager zijn want dan krijg je er geld op toe. Terug naar de basisschool jij!
philipf zegt
Maar hij is ook wel heel erg lekker!
maferick74 zegt
Mijn auto verkoop ik ook 125% boven de nieuwprijs. Wat zeg ik…. voor 418.000 euro mag je hem ook hebben. Vraagprijs zegt niks….
jaapiyo zegt
Een swindler uit swindon dus…
Ik zou ‘m sowieso alleen in die purple swek kleur willen hebben. Of nou ja…als iemand me een grijze geeft neem ik ‘m wel aan maar je snapt het punt.
desjonnies zegt
Er zit flink wat onderhandelingsruimte in die vraagprijs !
Dus….
Hupke zegt
@desjonnies:
Met zo’n gulzig figuur dat snel wil cashen valt pas te onderhandelen als z’n plannetje gefaald is.
mrrallycross zegt
Er zijn in de uk genoeg Arabieren die zo een ding nu moeten hebben en het dus betalen