• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth Punto Evo

Auteur: autoblogger, gepost 24 februari 2010 om 09:41 – 58 Reacties

Punto Evo Abarth
Naast de Abarth 500C zal volgende week ook een Abarth-versie van de Punto Evo worden onthuld.

De Punto Evo van Abarth levert 165 pk en 250 Nm, afkomstig uit de 1,4-liter Multiair motor. Er zal echter ook direct een EsseEsse versie beschikbaar zijn, met ongeveer 175 pk. De standaard versie gaat in 7,9 seconden naar de 100 en heeft een topsnelheid van 213 km/u. Nu alleen nog wachten welke babes er naast zullen staan.

Punto Evo Abarth

Ook interessant!

  • Deze Peperdure Punto kost meer dan een Taycan
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, Fiat, geneve-2010, punto-evo

Vorig bericht: « Fiat 500C Abarth
Volgend bericht: Honda 3R-C concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. MrSelected zegt

    24 februari 2010 om 09:43

    -edit: dank u, was al gefixt-

    Lijkt me erg leuk speelgoed! Benieuwd naar de prijs. Ik schat rond de 25.000 euro.

    Login om te reageren
  2. kevinc3 zegt

    24 februari 2010 om 09:45

    ik vind die velgen echt veel mooier dan die van de 500.. ik vind hem zowiezo veel mooier, maar nu nog wachten op foto’s van de voorkant :S

    Login om te reageren
  3. paulusrx7 zegt

    24 februari 2010 om 09:45

    bommetjuhh mooi karrtje zal mij benieuwen

    Login om te reageren
  4. John zegt

    24 februari 2010 om 09:45

    Gaat het volgende topic toevallig over de nieuwe Croma Abarth?
    OT: echt een gaaf ding dit met leuke specs. Coole velgen ook! Goed alternatief voor een Leon etc.

    Login om te reageren
  5. Ahura zegt

    24 februari 2010 om 09:48

    Ibiza bedoel je.. Ziet er weer lekker uit dit alleen achterkant iets te druk naar mijn mening

    Login om te reageren
  6. Fietsbel zegt

    24 februari 2010 om 09:50

    Mooie wagen maar de performance blijft wel achterwegen

    Login om te reageren
  7. AudiQuatro zegt

    24 februari 2010 om 09:52

    netjes en fiat kennende zal die topsnelheid wel ietsje hoger liggen;)

    Login om te reageren
  8. jack_abarth zegt

    24 februari 2010 om 09:52

    Nette score die 7,5 sec met 160pk.
    Doe er zelf 8,2 over met 155pk.

    Wel raar dat de SS “maar” 175pk aangezien het huidige model er 180 draait.

    De zwarte vlakken op de bumpers kan me alleen niet zo bekoren.

    Login om te reageren
  9. ardonjr zegt

    24 februari 2010 om 09:53

    Abarth is druk bezig ;)

    Login om te reageren
  10. spykerboy zegt

    24 februari 2010 om 09:55

    hij mag wel iets meer pk hebben opzich toch? 200pk ofzo? verder ziet het er wel leuk uit..

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      24 februari 2010 om 10:01

      @spykerboy: als de meeste pk”s je leidraad is in het leven snap je iets niet ..

      btw, de t-jets MA hebben alle min. 13 pk en zeg 20 nm meer dan aangegeven.

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        24 februari 2010 om 10:05

        @alfa mannetje: het is maar net waar je voor gaat.
        PK’s, koppel, wegligging,sprint, bochtenheld, cruiser….

        Login om te reageren
        • alfa mannetje zegt

          24 februari 2010 om 10:27

          @Laue: lees de autovisie en zie hoe een auto met 270 pk niet moet zijn : de Golf R.

          welleens een Lotus meegemaakt ?

          Login om te reageren
          • BananaFlip zegt

            24 februari 2010 om 11:26

            @alfa mannetje: Lees de Autovisie niet en zie hoe je leven verbetert.

            Login om te reageren
            • alfa mannetje zegt

              24 februari 2010 om 11:29

              @BananaFlip: dat noemen ze nu ”cognitieve dissonantie” , heeft eigelijk de hele autowereld last van. Het is je dus vergeven bij deze.

              Login om te reageren
              • BananaFlip zegt

                24 februari 2010 om 11:40

                @alfa mannetje: Hmmmm… dat heb ik eerder gehoord, maar ik zal het even opzoeken ;) Momentje.

              • BananaFlip zegt

                24 februari 2010 om 11:42

                @alfa mannetje: Wikipedia is verwarrend, leg eens uit?

  11. CarloAbarth zegt

    24 februari 2010 om 10:00

    Ik vermoed dat de esseesse wel wat meer vermogen krijgt. Het is allemaal nog een beetje giswerk maar dik is’ie sowieso!

    Login om te reageren
  12. Doekse zegt

    24 februari 2010 om 10:03

    Een top van 214 is natuurlijk crap!!! Had minstens 225 a 230 moeten zijn!!!

    Maar goed, je kan niet alles hebben ;)

    Login om te reageren
  13. CarloAbarth zegt

    24 februari 2010 om 10:05

    @Doekse: dat doet de esseesse straks wel. De oude haalde op een nauwelijks overdrijvende teller ook al ruim 235:
    http://www.fiatblog.nl/?p=43

    Login om te reageren
  14. jack_abarth zegt

    24 februari 2010 om 10:06

    @Doekse,

    Ik heb liever dat m’n wagen de stenen uit het straatwerk trekt dan dat de topsnelheid wat hoger ligt. Boven de 200 rijdt je toch heel sporadisch in nederland.

    Login om te reageren
  15. passatcc1.8tsi zegt

    24 februari 2010 om 10:15

    ziet er zeer geslaagd uit! en de cijfers zien er ook leuk uit, behalve te top snelheid….

    Login om te reageren
  16. alfa mannetje zegt

    24 februari 2010 om 10:28

    De topsnelheid : een 120 pk t-jet haalt op de teller 218 , sommige 220 .
    Deze zal de 240 kunnen aanraken ……

    Login om te reageren
  17. jack_abarth zegt

    24 februari 2010 om 10:43

    De recente grande punto abarth loopt op papier 208, mijn teller stopte bij de 230.

    Zeg op die snelheid dat je een afwijking van 10km/h hebt, loopt ie nog steeds 12km/h harder als gegeven.

    Login om te reageren
  18. GT4Ever zegt

    24 februari 2010 om 11:07

    Ziet er vanaf de zijkant wel dikker uit dan de huidige Abarth, maar die zwart plastic plaat op de voor en achterkant verpesten het toch wel een beetje. Als die zwarte plaat rond het kenteken aan de achterkant er af kan, en de voorbumper van de vorige Abarth er op kan dan zal het voor mij wel het overwegen waard zijn als volgende auto. Maar zoals hij nu is vindt ik het oude model mooier.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      24 februari 2010 om 11:30

      @GT4Ever: Eens. Ik dacht dat de Abarth nog op het oude model gebaseerd zou blijven? Nou daar zijn ze ook snel van af gestapt. Zonde.. de Maserneus was zo mooi…

      Login om te reageren
  19. Merry zegt

    24 februari 2010 om 11:07

    De looks zijn goed, maar hij had van mij wel wat meer power mogen hebben hoor.
    160 PK had de civic in 1992 ook wel, en de nieuwe corsa OPC heeft er meer geloof ik.
    Het had net een tandje meer moeten zijn, of de prijs moet er naar zijn.

    Login om te reageren
  20. Megakix zegt

    24 februari 2010 om 11:21

    Helemaal geweldig deze auto ! Tsja, niet super-aansprekende sprintcijfers etc..maar mijn vrouw rijdt de Grande Punto Abarth…en die auto rijdt en voelt gewoon heerlijk aan ! De ‘beleving’ van snelheid is in deze auto gewoon heel groot. En je rijdt nooit voor lul.

    Login om te reageren
  21. BananaFlip zegt

    24 februari 2010 om 11:25

    Hij is zo overdone. Ik wil gewoon een Grande Punto. Die was leuk.

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    24 februari 2010 om 11:40

    Ziet er niet slecht uit, alleen voor de prijs die het waarschijnlijk zal kosten kan je al leukere wagens kopen lijkt me.

    Login om te reageren
  23. jack_abarth zegt

    24 februari 2010 om 11:47

    @Hupke,

    Dat weet ik niet, heb toen ook gekeken. En was bij het beste uit voor 25.000,-. Wil je je een polo GTI tik je al meer af. Clio RS hikt tegen de 30.000,-. etc…

    Login om te reageren
  24. alfa mannetje zegt

    24 februari 2010 om 11:48

    kijk dan ook gelijk even daar wat alfa mannetje inhoud….

    Login om te reageren
  25. Ahura zegt

    24 februari 2010 om 11:51

    Login om te reageren
  26. Vincenzo zegt

    24 februari 2010 om 12:24

    tsja daar zit je dan in je polo…daaag jongens.

    Login om te reageren
  27. jorn_v_v zegt

    24 februari 2010 om 12:34

    heel erg mooi, mar hij had wel de zelfde positie uitlaten mogen hebben als de 500 abarth :D dan was ie af :p sjopje anyone ;)

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    24 februari 2010 om 12:35

    Op die foto’s ziet hij er wel nog mooi uit..
    Ik vind de punto wel een mooie auto.. Die gefacelifte was iets minder mooi, maar niet echt lelijk… Deze Abarth is dan ook wel weer goed gelukt…

    Login om te reageren
  29. BaySideBlueBoy zegt

    24 februari 2010 om 13:15

    Bye Maserati nose, welcome Aston Martin nose.

    Hopelijk ziet een tupperware fabrikant mijn creatie en breng ik hem op een idee ;)

    Login om te reageren
  30. CarloAbarth zegt

    24 februari 2010 om 13:27

    Inmiddels meer en beter beeld beschikbaar:

    http://www.fiatblog.nl/?p=4808

    Login om te reageren
  31. PizzaLuigi zegt

    24 februari 2010 om 13:50

    Car redeemed. Vond de Grande Punto Abarth nooit zo bijzonder en die 500 een veel lekkerdere auto. Nu ik deze zie staan ze weer op 1 lijn ^^

    Login om te reageren
  32. hbassen zegt

    24 februari 2010 om 13:57

    ojee wat een peugeot plastic aan de bumpers. niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  33. christophe zegt

    24 februari 2010 om 14:04

    Ik vind de prestaties wel wat raar , vergelijk even met de mito mito 155 pk , 8sec naar 100. Punto 160 pk en 7,5 naar 100 ? Dit terwijl het gewicht bijna hetzelfde is? Ik geloof nooit dat een abarth sneller is dan de 155 pk mito dus het lijkt me een verkoopspraatje. Buiten dat is de punto abarth nog steeds mooi maar de vorige generatie was mooier .

    Login om te reageren
  34. alfa mannetje zegt

    24 februari 2010 om 14:52

    Nou , als iemand vaak te weinig pk”s opgeeft is Fiat het wel.
    Is trouwens een acceleratie afhankelijk alleen van de pk”s ?

    Login om te reageren
  35. GWBoes zegt

    24 februari 2010 om 14:55

    Ik vind hem mooier geworden dan de GP Abarth. De oude vond ik altijd wat te lief en daardoor niet zo spannend. Deze is lekker agressief en “over the top” wat best mag bij een “hot hatch”.

    Ik hoop wel dat ze de esseesse wat meer vermogen mee gaan geven, voornamelijk voor zijn concurrentie positie t.o.v. bijvoorbeeld de corsa OPC die standaard al 192pk heeft.

    @ Christophe,

    waarschijnlijk hebben ze bij de abarth de versnellingen wat korter gemaakt om hem een wat levendiger en sportiever karakter te geven.

    Login om te reageren
  36. boxster zegt

    24 februari 2010 om 15:15

    Het nieuwe bekkie doet me hier aan denken:

    Login om te reageren
  37. BmwMPower zegt

    24 februari 2010 om 15:17

    Mooi hoor.

    Login om te reageren
  38. Ramshoek zegt

    24 februari 2010 om 16:47

    Zeg eens mensen, wat moet het worden?
    Een Abarth Punto EVO SS of een Alfa MiTo QV

    Login om te reageren
  39. alfa mannetje zegt

    24 februari 2010 om 16:49

    Hoe kun je dan nu weten dan ?

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    24 februari 2010 om 17:48

    Dat worden 162 en 180 pk volgens een niet nader te noemen site…

    Login om te reageren
  41. killioq zegt

    24 februari 2010 om 20:09

    brute voorkant en hij ziet er goed uit.

    Login om te reageren
  42. 6-Inline-Ken zegt

    24 februari 2010 om 22:06

    @ Alfa mannetje ,

    Heerlijk altijd , dat Italia boven alles geneuzel van jou …

    Kerel , tunnelvisie … is soms erg irritant ;)

    On Topic :

    Ziet er erg overdreven en tuningachtig uit , en dan maar 175 PK ..

    Valt me tegen van Fiat , over de 500 Abarth was ik erg positief.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      25 februari 2010 om 10:05

      @6-Inline-Ken: eens iets anders dan het vW geleuter toch ?

      Login om te reageren
  43. Mr. Dj M. zegt

    24 februari 2010 om 22:16

    Op de Abarth is de EVO “kit” wel geslaagd! in de basis al net dat tikkie stoerder, maar waar het normaal natuurlijk niet echt mooi is, past het bij de sportieve kit van de Abarth dan juist weer prima en is het resultaat erg positief 8)

    Login om te reageren
  44. 6-Inline-Ken zegt

    25 februari 2010 om 15:41

    @ Alfa mannetje ,

    eens iets anders dan het VW geleuter toch ? :P

    VW ?? Verklaar ??

    Login om te reageren
  45. alfa mannetje zegt

    26 februari 2010 om 10:51

    nee

    Login om te reageren
  46. Ahura zegt

    26 februari 2010 om 10:58

    Hm ie nu pas dat ie 165pk heeft. 0-100 in 7,9.. Ja het is vlot maar echt hot hatchig vind ik het niet

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    28 februari 2010 om 21:42

    Diffusertje doet het niet voor mij, maar verder ziet dit er toch wel erg goed uit hoor!

    Login om te reageren
  48. Raptor zegt

    2 maart 2010 om 08:46

    Tsja. Eerst geeft Abarth aan het Evo uiterlijk niet te willen adopteren.
    Vervolgens dringt FIAT erop aan dit toch te doen en ziedaar het resultaat. De Abarth van 2010 had prima zonder die Franse lappen rubber op de voor en achterkant gemogen. Trek het door over de zijkanten en je hebt een botsauto voor de kermis.

    Maar als Abarth zegt 0>100 in 7,5 dan kan je er rustig vanuit gaan dat dat eigelijk 7 is en misschien wel 6.9.
    Elke FIAT / Abarth T-Jet eigenaar weet wat ik bedoel.

    Doet u mij dan maar een zwarte :0)
    Dan zie je die cheapo rubbertroep niet zo.

    Login om te reageren
  49. JoepeN zegt

    2 maart 2010 om 10:56

    Doe mij maar een witte, de stukje zwart op de achterbumper mag de dealer fijn wit spuiten voor aflevering. Op de voorbumper misstaat het niet (i.t.t de Fiat-variant), sterker nog, ik zou het plastic rondom die luchtinlaten in de hoeken ook zwart hebben gemaakt.

    Multi-air en TTC was precies wat de Punto Abarth nodig had. Gewoon een lekker en betaalbaar gooi- en smijtkarretje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North