
Ook al hebben ze geen nieuws, Abarth blijft het op beurzen dapper proberen met actiemodellen.
Zeg wat je wil over de veelvoud aan Abarth-smaakjes, ze zijn iedere keer weer aangenaam om naar te kijken, en nog fijner om in te raggen. Abarth heeft niet alleen de 695 Yamaha Factory Racing Edition special serie uitgebracht, er werd ook een Biposto Record op de IAA-stand neergezet.
De Biposto Record is een ode aan het record van Carlo Abarth op Monza in ’65. Hij viel 30 kg af om een nieuwe snelste tijd op de kwartmijl neer te zetten. Iets dat is doorvertaald naar de Biposto, die nu nog maar 995 kg weegt. Gewicht werd bespaard door onder meer de achterbank op te offeren. Verder kreeg de stadsauto een mechanisch sperdiferentiëel, een handbak en een Modena Yellow laklaagje. Prima looks, zo gecombineerd met het carbonfiber, de donkergrijze velgen en handgrepen in Tar Gold Grey.
Wat dit tot 133 stuks gelimiteerde bommetje gaat kosten is nog niet bekend.
Update: trek uw portemonnee maar, zo’n geilgele 695 kost in Nederland € 55.450.
Ziet er goed uit hoor!
Och, och, och, wat een item! Must have!!
Ja, das voor mijn wijf.
@oranje123456789: heerlijke proletarische opmerking. Laat me raden: Je rijd BMW ?
@fijnkonijn: rijdT
@fijnkonijn: nee, een audi, duuuhhh
Niet eens op basis van de nieuwe 500, lekker bezig Abarth :-P
@mielie: grapje? Zo niet even een nieuwtje voor je. De carroserie is niet aangepast. Alleen de kunstof delen zeg maar. En het onderstel maar die maakt abarth zelf natuurlijk.
@mielie: Bij die gele zitten de nieuwe koplampen er gewoon in hoor…
Mooi geel, mooie OZ Superleggera, helemaal top. Jammer alleen dat ze een model van voor de facelift hebben gepakt.
@dutchdriftking: Er is nog geen Abarth 500 van na de facelift..
Gaaf bakkie!
Een soort mini GT3 RS. Ben wel benieuwd hoe het rijdt. Ik heb alleen in een gewone Abarth (Cabrio…) gereden, maar dat was gewoon een vlotte 500. Was echt niet heel snel (geen esseesse) en leverde tussen 4850 toeren en 4860 toeren zijn maximum koppel en vermogen, daarboven en daaronder leek alles weg te vallen. Beroerde stoelen ook.
Dus eindelijk is het nu een merk gelukt om een de waardes van een EK Civic Type-R (1997) te overtreffen, alhoewel de Honda aanzienlijk ruimer is.
@gtwillem: Onderschat de waarde van het stuur aan de juiste kant niet..
@Jochempie: onderschat de plaatsing van de testikels ook niet. Het blijft een vrouwenwagentje ;-).
Daarbij kun je een EK relatief makkelijk omzetten naar LHD, net als bij de DC2 Integra.
@gtwillem: Ik heb niet lang geleden nog een dagje met een esseesse gereden. Het rijdt verschrikkelijk leuk. Maar wat jij zegt over het vermogen had ik ook. Ik had niet het gevoel dat er 180pk in zat. Maar hij gaat alsnog als een speer hoor! En de bochten zijn feestjes natuurlijk.
Dit is dus echt de enige 500 waar ik vrijwillig in zou gaan rijden
Wat is het ook een lelijke auto als je hem zo van voren ziet. Komt misschien ook Door de kleur.
Heerlijk kleurtje en mooie design kenmerken. Wel jammer dat er nog geen gefacelifte Abarth 500 is, want zo is je actie modelletje nog wel “de oude”.
@mrdjm: ik zeg het niet gauw, maar deze is in het grijs een stuk leuker dan in geel. Die sneeuwschuiver komt dan wel heel prominent in beeld.
De Biposto, vorig jaar 997 kg, “weegt nu nog maar 995 kg”. Record! Doe maar in Yamaha Racing Blu.
@stephanotis: Die kleur is twee kilo zwaarder, meneer.
Het is een Abarth 500, dus dan wil ik em! Verder vind ik het er geweldig uit zien en zal het nog leuk rijden ook.