Het zal niet de plaatselijke Mercedes-club zijn. Vermoedelijk kijk je naar de Mercedes A-klasse facelift.
Hoe zet je petrolheads op het verkeerde been? Plak wat camouflage op een auto en het speculeren kan beginnen. We gokken dat we hier niet voor de gek worden gehouden. Het is momenteel herfstvakantie. Dan kun je in het natte Nederland de vakantie doorbrengen (kan best leuk zijn hoor), maar Autoblog-lezer Erik heeft betere weersomstandigheden ontdekt in Frankrijk.
Op de bergpas Col de la Schlucht kwam Erik een ietwat ongebruikelijke karavaan tegen. Nee, geen kamelen. Wel een rijtje auto’s van het merk Mercedes-Benz met wat camouflage. Het is duidelijk dat de Duitse autofabrikant op deze bergpas aan het testen is geslagen. De vraag is altijd wat precies.
Mercedes A-klasse facelift
De A-klasse zonder camouflage lijkt in elk geval een huidige Mercedes-AMG A35 te zijn. De overige kandidaten zijn wat geheimzinniger. Mogelijk test men hier de Mercedes A-klasse facelift. Of een nieuwe hybride aandrijflijn voor het compacte model.
Een facelift is in elk geval de meest logische aanname. De vierde generatie A-klasse kwam in 2018 op de markt. De verwachting is dat de Mercedes A-klasse facelift in 2022 op de markt verschijnt. Dat Mercedes zo, in het najaar, nog aan het testen is met een prototype is heel gebruikelijk.
bernoulli zegt
In bepaalde wijken van Rotterdam kunnen ze niet wachten!
karhengst zegt
Alle aerodynamische aanpassingen ontsieren de velgen enorm. Daarnaast merk ik ook dat de remmen behoorlijk minder koeling krijgen hierdoor. Ongetwijfeld heel ecologisch, maar de hitte die er van af komt zodra je de auto hebt geparkeerd is wel bizar.
pindakoning zegt
Achterlichten mogen echt vernieuwd worden, ben benieuwd!
luittinke zegt
@pindakoning: Hoezo? Zijn ze kapot dan?
Richmond zegt
Ik vraag mij af wat er bij een facelift extra nog getest moet worden tov het huidige model dat van te voren al jaren lang getest is
basman147 zegt
Door nieuwe bumpers kunnen de luchtstromen worden aangetast waardoor de koeling kan worden beïnvloed. Daarom wordt vaak getest op bergpassen ed om te zien of alles nog goed gaat onder zwaardere omstondigheden (lage snelheid, meer vermogen nodig). Maar het testprogramma zal idd stukken korter zijn dan bij een nieuw model.
dree16v zegt
Oei spannend, nieuwe lampjes…
dilbert zegt
Facelift is niet alleen kosmetisch… het heet Mopf oftewel Modellpflege bij DAG. Ga er maar vanuit dat ook nieuwe motoren en elektrische ondersteuning erbij komt.
MarcoM zegt
Plak het hele ding maar af.