[bbmediaclip clipID=”3766552″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]
Dat moment dat we reden met de meest iconische Mercedes van de afgelopen 70 jaar.
Zeg je klassieke Mercedes-Benz, dan zeg je 300 SL. Ook wel de Gullwing genoemd. Door zijn deuren is het model uitgegroeid tot één van de meest iconische modellen van de Duitse autofabrikant.
Acht jaar geleden kregen we de kans om een stukje te rijden met de Mercedes-Benz 300 SL. Dat was natuurlijk een unieke aangelegenheid! Check de video uit 2012 hierboven toen we enkele kilometers maakten met de Gullwing.
karaya zegt
Zogenaamd de snelste productieauto van zijn tijd. Grootse reclame-hoax aller tijden.
Acht seconde naar de honderd en een top van 220. Niet zo gek met maar 215 pk waarvan Jay Leno zegt dat het 180 echte zijn.
Had ook een archaïsche pendelas achter waardoor de auto bij gas los in een hysterisch wijf veranderde. Last but not least werd je levend geroosterd omdat je vlak boven de uitlaten zat.
donvincenzo zegt
Hoe komt het dat jij er mee gereden hebt dan?
Of zou het wellicht zo kunnen zijn dat je ook maar herhaalt wat je ergens een keertje van iemand gehoord hebt?
karaya zegt
De auto is getest door Car and Driver. Eén van de weinige autobladen die al heel vroeg de werkelijke prestaties van testauto’s in kaart brachten.
In 7,7 seconden naar de 60mph. Je kon in die tijd Ferrari’s kopen die het onder de 6 seconden deden en daar zijn harde cijfers van.
E34M5Touring zegt
Deze en de GT40 waar jullie toen mee gereden hebben, beide keren echt jaloers. Maar echt. Tijdens de Mille Miglia die ik bezocht heb stonden iets van 15 300SL’s op een pleintje bij elkaar. In alle kleuren en in alle technische staten. Van bijna beater car tot concoursstaat. Supergaaf om te zien. Stond toen ook een donkergroene, had ik nog nooit gezien maar het stond em fantastisch!
ronnys zegt
Wouter: je hebt toch wel eens vaker in een auto zonder stuur en rem bekrachtiging gereden?
Door dit soort autojournalist mietjes zitten nu op alle autos electrische rem en stuurbekrachtiging die zo sterk zijn dat er bijna niet meer goed gedoseerd kan worden en je zelfs als je stil staat het stuur met een pink om kan gooien en de banden en stuur kogels kan vernachelen.
Dat is echt waardeloos, een klein beetje werken mag best in de auto!