Jawel, weer een serie Chinese concepts en deze keer zijn ze afkomstig van Chang’an, een producent die samenwerkt met het bij ons wel bekende Landwind. Daarmee hebben ze onder andere de Landwind Fashion ontwikkeld. En nu hebben ze een aardig trio-concept die we dus wellicht op de lange termijn (6 maanden?) ook in Europa kunnen verwachten.
Allereerst is er de Chang’an Chinese Dragon een aardige cabrio met een soft top die leverbaar kan zijn met een 3.2 liter 6 cilinder of een lekkere V8. Over het design zegt Chang’an het volgende:
The convertible top compartment allows for an absolutely positive-fit of the convertible top and underscores the beautiful side-view of the GT/C Convertible, which melts together classical and modern sports car history.By sheer simplicity the ChangAn Convertible is a true winner. No overroll bars, no unnecessary seams between the car body and the convertible top compartment interrupt the clear design of the ChangAn Convertible. “Visible, clear, simple” were the leading central themes of the designers.
En een meer traditionele sedan, de Chang’an Chinese Sturgeon.
En tot slot nog een aardige SUV-concept met de naam Yufeng, wellicht een leuke opvolger voor de geflopte Landwind?
Als je meer wil lezen over deze concept dan kan dat HIER.
CasperH zegt
Ik weet niet of ik graag in een tweezitter sportwagen zou rijden die is ontwikkeld met Landwinds veiligheidsprotocollen ;)
Maar het ziet er inderdaad wel iets origineler en beter uit als vele andere Chinese concepts, hoewel ik nog wel véél “geleende” stijlelementen kan ontdekken…
six trey zegt
Zo lelijke auto’s bah! zijn ze ondworpen door een 3 jarige? Die eerste wagen valt nog mee maar de rest, ik word er ziek van
auto-f zegt
dit heeft niet meteen betrekking op het thema waarin ik een reactie schijf maar dit is een nieuw onderwerp wat nog veel gelezen wordt dus zo leest iedereen dit:
VERGEET NIET DAT AUTO’S MAAR 12 % VAN DE TOTALE CO2 UITSTOOT BETEKENEN.
de regeringen maken misbruik van de gewone mensen die meer taksen moeten betalen.
maar schepen slurpen liters diesel en die stoten alles lekker de lucht in en fabrieken ook, helaas doet de regering er niks aan want bedrijven verzetten zich en wij burgers slikken alles. als alle vervuilers iets eraan doen veranderd er pas iets maar om auto’s alleen de schuld te geven is kortzichtig
sorry dat ik het hier plaats maar ik wilde dit even kwijt
Dylan zegt
Ach, nu lachen we nog met de chinese auto’s, maar binnen 30 jaar zal dat waarschijnlijk wel veranderen.
Net zoals met de japanners het geval was.
Mercedes - Benz zegt
Bij die rooie herken ik vanaf de zijkant wel een Alfa C8 en een Barchetta een beetje maar ik vind het tot nu toe,met grote voorsprong op de nummer 2,de mooiste auto uit China.
Mustang zegt
Vind ze niet erg geslaagd.. maarja misschiewn in de door ontwikkeling veranderen ze nog..
ZOEF zegt
Gelieve te noteren dat Chinezen in de komende decennia alle dingen zullen kunnen doen die wij ook willen doen maar niet mogen van onze cipiers de groenen.
cheese dippers zegt
onTworpen en volgens mij zijn ze niet ontworpen door een 3 jarige.
die kan namelijk nog helemaal niet zo lelijk tekenen als de persoon die dit heeft onTworpen
jela zegt
is die eerste niet de Edag Keinath GT-C Convertible
Rovvel zegt
@auto-f: Waar haal je het in godsnaam vandaan dat de industrie niks moet doen?? Ooit al van CO2-emissierechten gehoord? Een energieconvenant? Google het eens, en lees wat over je onderwerp voor je dergelijke onzin post.
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=23246
jela zegt
@Dylan
Binnenkort wordt Europa arm en China rijk, uiteraard, maar is dat een reden om die plastic zelfmoordauto’s serieus te nemen?
robbie zegt
@jela, hij was ook al bijna te mooi om waar te zijn ;)
jela zegt
@robbie
troost je, het is een geslaagde kopie :D
floryn zegt
nice nice what the hell dit is gewoon iets uit china dat ik mooi vind haha wat een leuk auto’tje
Markus zegt
De Chinezen zijn on the move… nog een paar jaar en ze maken echt leuke auto’s.
Debeerop1 zegt
Ik moet toegeven dat de chinese wagens er steeds beter uit zien;
Nu nog een beetje rijgedrag, een stevige body en een snuifje betrouwbaarheid. Dan kunnen we binnen een 10 jaar de laatste vervuilende fabriek in Europa sluiten! (Hoe gaan we anders de Kyoto en andere normen ooit halen?)
PS: Sorry voor mijn cynische uitlatingen, ik heb het zo niet voor Oosterse massaproducten die in mensonwaardige omstandigheden en zonder in te zitten met het milieu vervaardigd worden.
nichos zegt
@jela: ik wist dat die auto mij bekend voorkwam!
Wat een paardengeheugen heb je ;)
Laurens zegt
Die Sturgeon vind ik niet lelijk, maar ben ik nou gek of lijken die velgen verrekte veel op de Monoblocks van Brabus?
R. zegt
uhm…
mazda mx-5?
Iets van dat toyota / mazda
en een rav 4 natuurlijk!!
Rick zegt
Die eerste ziet er op het eerste gezicht wel geslaagd uit, maar denk dat het weer allemaal naar plastic ruikt!
w0o0dy zegt
@R. ik zat meer te denken aan een kruising tussen een Mx-5 NB (de 2e generatie dus) en een jaguar XK (de vorige serie) met een vleugje Fisker….
Maar dat gezegd hebbende…. die cabrio ziet er helemaal niet slecht uit… of ie daadwerkelijk wat voorstelt qua rijgedrag en veiligheid da’s een tweede….. Maar het is wel opvallend om te zien hoe snel de ontwerpen vooruit gaan…. kijk eens naar wat ze twee jaar geleden onze kant op dachten te sturen vanuit China en wat ze nu op beurzen presenteren, het gaat enorm snel daar.
MGT zegt
@jela Het is inderdaad een Keinath, die is ontworpen door EDAG. Helaas is keinath failliet gegaan en dus heeft EDAG het ontwerp aangeboden aan Chang’an. Niet gejat dus, maar gewoon aangekocht zoals vaker gebeurd in de auto industrie.
Wel een strakke bak!
MGT zegt
@jela Het is inderdaad een Keinath, die is ontworpen door EDAG. Helaas is keinath failliet gegaan en dus heeft EDAG het ontwerp aangeboden aan Chang’an. Niet gejat dus, maar gewoon aangekocht zoals vaker gebeurd in de auto industrie.
Wel een strakke bak!
bramwillemse zegt
het zijn meer collages dan concepts, hier een fragmentje DB7, daar een stukje Maserati Spyder, etc.
Maarja, ooit zullen ze, net als de Japanners, hun eigen weg wel vinden.
Lagonda zegt
Die rode cabrio is helemaal niet slecht, zou de achterkant wel eens willen zien. De andere twee modellen passen wel bij wat er nu aan goedkope auto’s ontworpen worden, en die vind ik allemaal erg lelijk.
Maar die cabrio, daar wil ik best eens mee sturen.
jela zegt
@Lagonda
zo zou ie eruit zien vanachter volgens mij, meer foto’s te vinden op: http://www.conceptcarz.com/vehicle/z6220/default.aspx
graag gedaan :D
jela zegt
ok, dit is nu wel de coupe versie maar dat is een detail he :P
Jan C. zegt
wel grappig, iedereen schreeuwen chineze plastic troep, maar dat wordt niet geschreven over het originele ontwerp, wat Chang’an gewoon gekocht heeft. grappig.
G. de Groot zegt
Men neme een Aston Martin grille, slaat hier een XK-grille overeen, plaatst Corvette lampen boven het geheel, zet het front op een uitgedijde Corvette body, plaatst er Alpina wielen onder, et voìlla, een cabrio is klaar.
Vervolgens neemt men een sedan, zet de deuren tegenover elkaar maakt een stompe hoek van alle rechte hoeken in het design, en voìlla, weer een auto voltooid.
Hierna kijkt men eens goed naar de Nissan Murano en Hyundai Santa Fe en vraagt men zich goed af hoe een kruising tussen deze twee en een SsangYong eruit zou zien. Van de getrokken conclusies maakt men een auto, en drie concepts zijn klaar.
JH zegt
Verwacht dit jaar nog meer showcars en ik denk dat er wel wat interessante dingen tussen zullen zitten die een hoop mensen zullen verrassen
thom zegt
Ik kon et design nog niet maar heb die link van Jela bekeken en ik vond em er daar toch verdomd goed uit zien. Vergelijk em voor de grap eens met een XK8 en dan niet met dat kleine plaatje bovenaan. Miss vind ik de achterkant zelf mooier dan van de Jag, maar dan zou ik ze in et echt moeten zien, naast elkaar.
autoblogger zegt
Die Chinese Sturgeon is dik!
LC zegt
Offtopic @autoblogger; ? zie de huisregels :D
Hij is zeker vet als het maar ver onder de prijsklasse komt te liggen van een mx5 , de kwalliteit zal daar ook ver onder liggen. *vooroordeel maar tog
hatechinesecar zegt
Belachelijk design, belachelijke merknamen…. belachelijke chinezen. Ze mogen hun rotzooi houden.
Gaan er in China geen fabrikanten op de fles? Het zou anders een mooie opkuis in autoland zijn als die pseudo-merken er asap het bijltje bij neerleggen.
Bertus zegt
Pavlov heeft het weer retedruk vandaag.
Af en toe heb ik het idee dat er hier wat automatic-reply-generators aan de gang zijn, want oh wee als er iets van “china” geblogd wordt, dan kun je de negatieve superlatieven zo randomized opgelepeld zien worden. Hetzelfde zie je bij het woord “Opel”.
Jongens en meisjes, let goed op of je bovenste snijtanden door gaan groeien, en of zich geen uitstulping onder aan je rug begint te vormen, want dan weet je dat je te ver bent gegaan in de ratrace.
Oftewel, ik wens een aantal posters hier toe dat ze eens op zoek gaan naar zichzelf, misschien dat je dan eens wat oorspronkelijks kunt komen melden, veel leuker dan al dat gepapegaai.
prf zegt
Toch benieuwd of die sturgeon in de productiefase de achterste suicide doors behoud!
dekster zegt
Blijk de enige mooie (die cabrio) dan nog een kopie te zijn… :roll:
Lagonda zegt
Jeal@ Dank !!!
Auto’s zijn net muziek, je vindt het mooi of niet. En je mening baseren of wat de grote menigte vindt is zonde en daar doe ik dus niet aan mee want:
Ik vind ‘m echt heel mooi :)
Gelukkig nieuwjaar allemaal !
Lagonda zegt
jela uiteraard :)
Base zegt
Beste Autoblogger,
Zet al die pipo’s die bij het woord ‘China’ vervalt in het ‘copy-paste-post’ gedrag waarvan ze de Chinezen beschuldigen asteblief eens stevig te kakken en presenteer het nieuws uit die contreien eens onder een andere merknaam uit een ander land.
Met name karretje 2 verdient zijn wat mij betreft eigen post: die vindt ik namelijk origineel en leuk.
autoblogger zegt
LOL @ Bertus ;)
@Base: helemaal gelijk, die tweede is inderdaad leuk.
Ik zal eens nadenken over je idee;)
Dylan zegt
Jela, nu nog niet natuurlijk ;)
kowalsk zegt
die sturgeon ziet er niet heek verkeerd uit :/ beetje ‘bol’ dat wel. die andere twee lijken mij inspiratieloze plastic bakken.
marcel65 zegt
@base; inderdaad , je hebt gelijk. Als ze bijvoorbeeld neerzetten dat dir concepten zijn van opel dan vindt 50% ze ineens wel mooi;
auto 1 vindt ik persoonlijk een plaatje (afgezien van de kwaliteit waar we nog niks van weten); vooral als je dan hoort dat het ontwerp op een eerlijke wijze na een faillisement is overgekocht
auto 2 vindt ik iets minder en auto 3 vindt ik niks; maar ja. bij alle drie geldt dat dat een persoonlijke smaak is natuurlijk.
iedereen de beste wensen nog voor 2008
Ahura zegt
Die onderste twee zijn al oud hoor
Esprit_de_Flandre zegt
Lijkt idd wel heel erg op die Edag, die cabrio. De sedan heeft wat weg van een Mazda en een Chevy. SUV vind ik wat minder.
Citrofiel zegt
Die SUV heeft wat weg van de (even min) geslaagde Jeep Compass. De sedan vind ik eigenlijk wel geslaagd, maar alleen al omdát het een sedan is, zal hij hier natuurlijk nooit een succes worden.
erik van ingen schenau zegt
Wat een oud nieuws!
Chinese Dragon (Longteng) als concept op de Beijing Auto Show 2004 en als Keinath GT/CC in Geneve, 2002!
Yangzte Sturgeon (Changjiangxun) als concept (Idea) op de Beijing Auto Show 2004!
King Driving Wind (Yufeng) als concept (Idea) op de Shanghai Auto Show 2005!
Is het komkommertijd?
Chrizzzie zegt
Changan heeft een samenwerking met Ford en hun techniek is hier ook op gebasseerd. Daar zit het dus wel goed mee