Toch leuk. Als je eigen leaseauto een belangrijke rol heeft in een film, in dit geval Spider-Man: No Way Home.
De magie waarop filmmakers een auto in beeld brengen is uniek. Je kunt een liefde ontwikkelen voor een auto waar je zelf misschien niet eens aan hebt gedacht. Bekende voorbeelden in overvloed. Van de ontstane JDM-cultuur in het Westen dankzij de eerste Fast & Furious films, tot het Bond-gevoel dat een Aston Martin oproept. Autofabrikanten zijn daar maar wat blij mee natuurlijk. Vandaar dat ze graag samenwerken met filmproducten om een model of modellen te promoten.
Spider-Man: No Way Home en Hyundai
Maar hoe vaak komt het nu voor dat je eigen auto een hoofdrol speelt in een film? We hebben niet allemaal een Aston Martin DBS of een Nissan Skyline R34 GT-R. Wel, met Spider-Man: No Way Home krijg je misschien die kans. De Hyundai IONIQ 5 heeft zijn intrede gemaakt onder leaserijdend Nederland. En laat nu precies die auto een prominente rol hebben in de nieuwe Spider-Man.
Hyundai sponsort de film en levert naast de IONIQ 5 ook de Tucson in Spider-Man: No Way Home. De film draait vanaf 16 december in de bioscoop. Via bovenstaande video krijg je alvast een eerste indruk van de samenwerking tussen Hyundai en Marvel in deze nieuwe film.
cossiekiller zegt
Dat wordt een ionische film.
bernoulli zegt
Weet nog dat ik ergens rond 2007 zat te wachten op “mijn” nieuwe Mondeo en die voor het eerst zag rijden in Casino Royale als huurauto met James Bond achter het stuur met een Sony-Ericsson in zijn handen.
IONIQ5 is ook wel een echte filmauto qua looks.
tinnemans zegt
@bernoulli; Vond je je Mondeo daardoor bijzonderder? Ik weet eigenlijk niet of ik ooit een eigen auto in films/series heb zien langskomen.
bernoulli zegt
Ha, nee dat niet. De wachttijd op een nieuwe Mondeo liep in het begin wel op tot een jaar. Dus toen ik hem eenmaal had, zag je hem overal al rijden. Maar was wel leuk om hem in die film voor het eerst voorbij te zien komen. Anders dan nu bij de IONIQ5 trouwens, want die rijdt gewoon al rond.
gregorius zegt
Als je ziet dat er hele guides zijn over in welke volgorde je een bepaalde filmreeks moet kijken, dan weet je genoeg: de auto is bijzonderder dan de film.
Ik zal m dus niet zien (de film); ik loop nog ongeveer 64 marvel-films achter.
De auto zie ik genoeg. Ook al vind ik m niet mooi, vind ik m best cool. Ik ‘zie’ m elke keer rijden, terwijl er weinig Volkswagen zijn die ik zie. En als er ooit die >500pk versie komt, die in de EV6 gaat komen: vet!
jaapiyo zegt
Helaasch voor Spidey zal hij ergens tientallen mijlen voor de Big Apple stranden op basis van onze range test. Heeft de KingPin dus weer een goede dag.
marcomanta zegt
Toch wel grappig dat bij iedere EV het rijbereik zo een hot item is, je moet wel, net als een ICE, met een “gouden” voetje rijden om de WLTP norm te halen. De praktijk, helemaal als het wat kouder is, blijkt belabberd te zijn, er gaat dan zeker 20% of meer van af. Daar hoor je niemand over.
boomhauwer zegt
@marcomanta: maar een ice is in 1 2 3 (minuten) weer ‘opgeladen’.
koeberg zegt
à raison van 100 euro. Dus ook voor een ICE is er goede reden om met een fluwelen voet te rijden.
mashell zegt
Het rijbereik is vooral een hot item omdat petrolheads nog steeds daarop letten. Normaal gesproken is een winterrange van 250km eigenlijk prima. En anders ga je even snelladen, €3,70 lappen voor een cappuccino bij het tankstation en je kunt weer verder.
mashell zegt
Hoe mooi zo’n Ioniq 5 ook is (donker met lichte wielbogen verpest het design wel vrij aardig) voor geen goud ga ik naar weer zo’n saaie voorspelbare superhelden film.