• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aanschouw! Vettel’s auto heeft een voorruit

Auteur: Author, gepost 13 juli 2017 om 18:58 – 38 Reacties

Aanschouw! Vettel


In een poging de sport veiliger te maken experimenteerde de Formule 1 er driftig op los. Na die forse carbon beugel is het nu de beurt aan deze “voorruit” om zich te bewijzen.

Ondanks enorm stevige helmen worden de hoofden van coureurs niet beschermd tegen rondvliegende onderdleen. Zo kan een freak accident als dat van Massa in 2009 te Hongarije dan ook ernstige gevolgen hebben. In een poging hier wat aan te doen werd in eerste instantie geëxperimenteerd met de zogeheten halo.

Deze carbon bogen zagen er niet alleen twijfelachtig uit, maar ze zaten volgens sommige coureurs ook nog eens hinderlijk in de weg. Dit weekend zal tijdens de race op Silverstone worden geëxperimenteerd met een shield dat wel adequate bescherming biedt, maar dat er niet knullig uitziet en bovendien niet in de weg zit.

Aan Sebastian Vettel de eer om als eerste proef te draaien met een voorruit. We zijn benieuwd naar de bevindingen, meer plaatjes check je hieronder.

Tweet

Dank aan Arjen voor het tippen!

Ook interessant!

  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX
  • Sebastian Vettel is boos en teleurgesteld
  • Video - Sebastian Vettel stopt nét iets te vroeg
  • Vettel: "Verstappen had moeten winnen in Bahrein"

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, glas, Racing, sebastian-vettel, veiligheid

Vorig bericht: « Deze Peugeot had een dikke V12
Volgend bericht: Officieel: de Jaguar E-PACE »

Lees Interacties

Reacties

  1. carspotterdeluxe zegt

    13 juli 2017 om 19:03

    Het hoort niet bij de sport, maar toch is het mooier dan elke andere oplossing die tot nu toe bedacht is!

    Login om te reageren
    • super zegt

      13 juli 2017 om 19:05

      @carspotterdeluxe:
      ze hebben toch al een plastic vizier en helm, wat maakt dat extra laagje plastic dan nog uit?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        13 juli 2017 om 19:27

        @super: Ahjah jij hebt er verstand van.

        Login om te reageren
      • rijnounsdoor zegt

        13 juli 2017 om 20:19

        @super: hebben ze eindelijk een plekje om de geraniums neer te zetten.
        Vettel gaat wel vaak z’n vingers stoten aan die kap.

        Login om te reageren
        • hight96 zegt

          13 juli 2017 om 23:40

          @rijnounsdoor: Dank voor deze reactie, ik moest hardop lachen!

          Login om te reageren
        • senwedural zegt

          14 juli 2017 om 12:17

          @rijnounsdoor: Whaha. Wordt idd vast een goede klant van CarGlass.

          Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      13 juli 2017 om 20:20

      @carspotterdeluxe: en past Hamilton z’n ego er wel onder?

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        13 juli 2017 om 22:35

        @rijnounsdoor: of de fanbase van Max?

        Login om te reageren
  2. super zegt

    13 juli 2017 om 19:05

    Hoop voor ze dat ze ook gelijk airconditioning inbouwen.

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    13 juli 2017 om 19:05

    Weer zo een innovatie uit de F1 die ze ooit ook op personen auto’s gaan gebruiken ..

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      13 juli 2017 om 19:16

      @lincoln: lekker bezig man :’)

      Login om te reageren
    • basvspr zegt

      13 juli 2017 om 19:27

      @lincoln: zul je zien dat ze tzt ook een soort parkeer-rem gaan bedenken, zodat die kar niet wegrolt als ze in Parc-fermé staan na de race. Mark my words…

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      13 juli 2017 om 23:38

      @lincoln: lekker innovatief. Ik heb al jaaren een bord voor m’n kop…

      Login om te reageren
  4. t0astyyy zegt

    13 juli 2017 om 19:16

    Ik vind het argument lelijk maar bs.
    Zou toch enorm zonde zijn als onze max of oudere kimi in een race fataal letsel oplopen door een hoofdwond die voorkomen had kunnen worden door de halo

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      13 juli 2017 om 20:01

      @t0astyyy: tja. Als je alle risico’s uitsluit, wat mag er op de duur wel nog?

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        13 juli 2017 om 20:46

        @woudloper: risico houd je altijd met die snelheden, maar ik denk dat niemand erop zit te wachten dat er een coureur overlijdt door rondvliegende onderdelen van andere auto’s. Er is al een hoop verandert sinds het weekend van Ratsenberger en Senna en dat kan altijd beter.

        Login om te reageren
  5. cr37 zegt

    13 juli 2017 om 19:16

    Volgens mij zijn de halo en het Shield ontworpen om rondvliegende objecten van de coureur weg te houden, zoals bij massa een paar jaar geleden. Een andere bescherming zou het zijn als een andere auto over de neus van schuift zoals Kimi and Alonso in Oostenrijk 2 jaar geleden. Met het Shield en de Halo zou Bianchi het ongeluk ook niet overleefd hebben en dat heeft de FIA ook gezegd bij de presentatie van de Halo vorig jaar

    Login om te reageren
    • Author zegt

      13 juli 2017 om 19:40

      @cr37: @bassx Jullie hebben gelijk, we passen het aan!

      Login om te reageren
  6. papa zegt

    13 juli 2017 om 19:17

    Mooi, dan hoeven ze geen helm meer op

    Login om te reageren
  7. eddie72 zegt

    13 juli 2017 om 19:26

    Ruitenwisser is ook mooi weggewerkt

    Login om te reageren
  8. bassx zegt

    13 juli 2017 om 19:32

    Het aeroscreen is niet om ongevalle zoals die van Bianchi te voorkomen daarvoor hebben we de virtual saferycar. Ongevallen zoals Massa, Surtees en Wilson is dit een mooi antwoord op.

    Login om te reageren
  9. Nemus zegt

    13 juli 2017 om 19:40

    Zo’n scherm helpt niets, nada, noppes tegen een accident zoals dat van Bianchi.

    Het had wel geholpen bij de accidenten van Massa (stuk ophanging tegen zijn helm) en dat van Surtees (zoon van en gedood door een losvlieende band bij een F3-race).

    Login om te reageren
    • koekebakker zegt

      13 juli 2017 om 19:46

      @nemus: Dat wiel had niet los moeten komen, bij F1 kan het niet, zou bij F3 ook niet moeten kunnen.

      Login om te reageren
      • Foramen zegt

        13 juli 2017 om 19:59

        @koekebakker: “kan niet…” zeg dat maar tegen die Canadese marshal die nu onder de zoden ligt.

        Login om te reageren
      • gekkenhuis zegt

        13 juli 2017 om 20:14

        @koekebakker: Wat dacht je dan van de achterband onlangs in Baku van de Force India?

        Login om te reageren
  10. koekebakker zegt

    13 juli 2017 om 19:51

    Vind het maar houtje toutje oplossingen allemaal.
    Ontwerpt dan een hele nieuwe gesloten cockpit, dit is helemaal niets.

    Login om te reageren
  11. rob5nismo zegt

    13 juli 2017 om 20:17

    Dit vind ik niet lelijk misschien nog meer aerodynamica uit te halen zo ik vind het wel iets hebben beter als dat gewei wat halo heette

    Login om te reageren
  12. jorden zegt

    13 juli 2017 om 20:26

    Zit dit scherm er niet gewoon om een paar 100ste van een seconde sneller te zijn?! En is de veiligheid een bijkomend voordeeltje (lees excuus).

    Login om te reageren
  13. bmwfreak038 zegt

    13 juli 2017 om 20:26

    Wat een onzin, jaren gaat het op een bepaalde manier en nu ineens omdat er een paar jaar terug. wat gebeurde. Ach laat ook maar..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 juli 2017 om 20:48

      @bmwfreak038: tja, innovatie, en voortschrijdend inzicht zijn soms wat lastig.

      Login om te reageren
      • noosaheads zegt

        13 juli 2017 om 20:57

        @mashell: Verandering in wat dan ook is voor veel mensen sowieso al een behoorlijk dingentje.

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          14 juli 2017 om 05:39

          @noosaheads: daar gaat het niet om, waarom ineens een glazen koepel eromheen? Het zal wel aan mij liggen.

          Login om te reageren
  14. noosaheads zegt

    13 juli 2017 om 20:44

    Ik mis alleen een schietstoel, HUD en een paar tomahawks onder de achtervleugel nog.

    Login om te reageren
    • hans75 zegt

      13 juli 2017 om 21:07

      @noosaheads: over een paar jaar blijft de coureur gewoon in de pits… of thuis op de bank, om met een playstation stuurtje de bolide te besturen…. wel zo veilig

      Login om te reageren
  15. kennone zegt

    13 juli 2017 om 21:51

    Jammer dat het deze kant op gaat

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      13 juli 2017 om 22:30

      @kennone: want? Die dichte Lemans auto’s zijn ook gewoon gaaf.

      Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    13 juli 2017 om 21:56

    Kunnen ze er geen gleuven of gaten in maken? Meer Luchtstroom en minder druppels op het vizier maar niet helemaal dicht. Anders is het eigenlijk nauwelijks nog een open raceauto, meer een Targa.

    Login om te reageren
  17. pist1 zegt

    13 juli 2017 om 23:53

    Ik lees hier alleen maar negatieve reacties… zelf denk ik niet dat dit perse een nadeel is. De sport evolueert gewoon en de volgende stap ik is waarschijnlijk om het veiliger te maken (of sneller?). Tijden veraneren nou eenmaal. Is het doel van de sport ook niet om zo snel mogelijk, en daarbij zo veilig mogelijk te rijden over een circuit?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North