







Geen radicale wijzigingen voor deze lekkere Brit.
Jaguar heeft het doek getrokken van de nieuwe F-Type. De verschillen tussen de MY2018 F-Type en het vorige model zijn te verwaarlozen. Qua uiterlijk kun je de opgefriste Jag herkennen aan nieuw bumperwerk en nieuwe LED koplampen en achterlichten. In het interieur is gekozen voor nieuwe, lichtere stoelen. Deze snoepen volgens Jaguar meer dan acht kilo van het totaalgewicht. Verder introduceert de Britse autofabrikant het R-Dynamic pakketje voor de V6 F-Type. Met dit pakket krijgt je F-Type 19 of 20 inch velgen en zwarte details op de bumpers en motorkap.
Wel écht nieuw is de F-Type Sport 400. Deze uitvoering is tijdelijk te bestellen en plaatst zich boven de F-Type S, maar onder de F-Type R. De Sport 400 beschikt standaard over een mechanische sper, het Super Performance remsysteem van Jaguar, 20-inch Dark Satin Grey wielen en de nodige Sport 400 badges. Deze speciale variant zal alleen dit modeljaar te koop zijn. Onder de kap ligt de supercharged 3.0 V6 met 400 pk.
Op het gebied van motoriseringen en vermogens is er niets veranderd. Nog steeds 340 of 380 pk (S) voor de V6-varianten en 550 pk (R) of 575 pk (SVR) voor de V8. De opgefriste F-Type kan vanaf dit kwartaal worden besteld. Prijzen zijn nog niet bekend.
F-Type Sport 400 heeft wel de mooiste bumpers, alleen die gele typeplaatjes net te. Prima update verder.
Hij hoefde ook niet meer te veranderen. Blijft een schot in de roos!
@dutchdriftking: dit. Mijn leukste auto tot nu toe
@dutchdriftking: Zegt dat iets over je vorige auto’s of stuurt deze echt zo goed? Heb het nog wel een gehoord, maar hoe zou jij hem omschrijven? Beter dan wat zoal, welke versie heb jij (coupe/cabrio, gewone of de S)? Veel plezier ermee! Maar dat lukt blijkbaar wel.
Die F-Type heeft zelfs over 50 jaar nog geen facelift nodig! ;)
@mzonneveld:
Maar wel een liposuctie, voor een kleine sportwagen blijft het gewicht véél te hoog…
Wauw -8kg, dat is 0,000001% van het totale wagengewicht!
Tijdloze beauty
Als de F-Type over 25 jaar geen klassieker is, weet ik het ook niet meer. Wát een plaatje blijft het ook.
Wat een beauty
Net als de AMG GT van gisteren niet echt een auto waarvan ik het idee had dat ‘ie nodig toe was aan een facelift. Zowel qua exterieur als interieur zag de F-Type er gewoon goed uit en kon ‘ie wat mij betreft nog wel even mee.
Verder: Ik vind de nieuwe standaard voorbumper niet zo’n heel mooi ding. Die van de Sport 400 is een stuk mooier. Ik hoop dat ze bij Jaguar dan ook een heroverweging maken en die F-Type Sport 400 langer in het gamma houden, of de bumperpartij in ieder geval als optie beschikbaar maken voor de gewone F-Type en F-Type S.
@edge: Volgens mij is dat het standaard bumperpakket van de V6-modellen, dus zowel bij de non-400 versie als bij de 400-versie. Er is slechts een onderscheid tussen de V6- en V8-modellen als je het mij vraagt, maar correct me if i’m wrong.
@Edge: voor mijn gevoel was die auto pas net jaar op de markt.
Nu is hij in mijn ogen echt perfect!
Krijgt de Sport 400 de mogelijkheid voor een handbak? Want dat lijkt bij de 380 pk versie uit te sterven…
@jochempie: Nee dus, heb het al gevonden… Jammer.
@Jochempie: Met een chipje uit het Jaguar schap zit je op 400pk. Probleem opgelost
De Britten en Italianen staat nog altijd eenzaam aan top als gaat om smaakvolle auto’s.
@Ilquadrifoglio: Helemaal mee eens!
@ilquadrifoglio: ’t gaat.
Blijft een mooie verschijning, je ziet m alleen heel erg weinig, ik in ieder geval niet. Ik vind het jammer van de gele plakplaatjes op de 400-serie, dat kan toch wel iets subtieler
Jammer van de bumper, ik hield wel van die loshangende grille. Altijd hetzelfde met dity soort updates, het wordt er niet vaak beter van…
Blijft een mooie wagen!
Dit is nou wat we noemen een geslaagde facelift. Niet te veel gekke aanpassingen en wijzigingen, maar net even dat subtiele tintje er overheen waardoor hij er nóg gelikter uitziet. Ik vind het een pracht van een wagen, top gedaan door Jaguar.
De 400 Sport lijkt me een geweldige auto. Ik zou hem alleen standaard willen, zonder al de gele badges. Dat staat hem toch wat minder als je het mij vraagt.
Blijft een droomwagen… *kwijlt weg…*
Gelukkig is er weinig aan veranderd, blijft nog steeds een prachtige auto. We blijven sparen ervoor.
De V6-versie vond ik sowieso al de versie die je moest hebben en met deze lichte wijziging is hij nog aantrekkelijker geworden. Ziet er een stuk beter uit. Hij onderscheidt zich nu ook van de R en die vind ik juist een stukje (ietsjes maar) minder geworden.
Deze auto was al by far mijn favo auto, maar dat is hij nu nog meer geworden. Ooit heb ik er eentje te bezitten.
@berlinetta: Helemaal waar. De bumper op de V6 versie is veel strakker, die op de V8 lijkt op die van een Toyota Avensis..
Kunnen er bij zulk soort “ingrijpende” facelifts ook foto’s worden geplaatst van het oude model. Maakt het makkelijker om de verschillende te herkennen. Zie het in sommige berichten wel gebeuren maar niet altijd.
Schitterende auto hoor, maar het is 10 januari 2017 en we hebben het over MY2018?
@escort77: Ja, heeft ermee te maken wanneer de auto in de showroom staat. Als dat ongeveer op de helft van 2017 is, wordt dat al het modeljaar 2018 genoemd..
De Britse poes is weer wat lekkerder geworden! Miauw!
Als een Golf een facelift krijgt is iedereen hier zout omdat ze niks nieuws weten verzinnen. En als een F-type 2 ledjes erbij krijgt is het geweldig haha man man man.
@mikkeloentje: Dat zal er vooral mee te maken hebben dat de F-Type gewoon van zichzelf al een heel mooi en tijdloos ontwerp heeft. Dan hoeft er niet veel veranderd te worden en neemt men (waaronder ikzelf) genoegen met zo’n subtiele facelift. Een wagen als de Volkswagen Golf is een stuk minder mooi en al helemaal niet tijdloos qua design en mag wat mij betreft dan ook wel wat ingrijpender aangepakt worden. Van daar de kritiek als Volkswagen eveneens bij alleen andere Ledjes houdt.
@mikkeloentje: volgens mij is het sentiment hier vooral dat de F-type gewoon belachelijk mooi is. Niet dat de facelift baanbrekend is. Ze hebben het in ieder geval niet verneukt, daarmee is het in ieder geval geslaagd.
Overrigens was Porsche een beter voorbeeld als het gaat om shit krijgen voor veranderingen. Golf komt niet eens in me op.. Weet niet eens precies hoe dat ding er nu uit ziet, zo nietszeggend is die bak hahaha.
He ja laten we het nu al over modeljaar 2018 hebben, want dat is natuurlijk al bijna aan de orde! Amerikaanse praktijken.
In welk jaar is jouw auto gebouwd? De mijne in 2015. Oh nou de mijne in 2016. Haha losers de mijne in 2018!
Ik ga ook een auto bouwen en dit jaar nog uitbrengen, en dan zeggen dat het modeljaar 2030 is. Rij je gegarandeerd 13 jaar in het nieuwste model, goed voor je restwaarde.
If it aint broken, dont fix it. Prachtig, over 10 jaar nog
Ze hadden er à la 911 een achterbankje in moeten maken…
@granturissimo: Dus eerst lichtere stoelen monteren om gewicht te besparen en vervolgens een achterbank erin plaatsen waar toch niemand kan zitten.
Blijft één van de mooiste wagens aller tijden. Een achterbankje had idd wel gemogen…
Jammer dat ze de zwakke punten: de knullige bewegende ventilatieroosters en de belachelijke tildrempel niet hebben aangepakt.
@mashell: Euh… Hoe pak je een tildrempel aan zonder aan de basis van de auto te gaan sleutelen? Daar is een facelift niet voor…
Nog steeds die goedkope schermpjes
@florisv: wel een prachtige auto
Toch gewoon een lekkere auto
Wat blijft dit een zieke harde bak zeg. Lekker blijven dromen.
Wanneer komt een nieuwe XK eigenlijk.. Gaat ook alweer even mee toch