Als je 1,8 miljoen euro op kunt (en wilt) hoesten voor werelds snelste en duurste auto, dan is dat niet vrijblijvend. Voordat je de showroom uit flitst met je Bugatti moet een ‘wurgcontract’ worden ontdertekend. De vrijheid om met je Veyron te doen en laten wat je wilt, wordt sterk aan banden gelegd. De auto mag bijvoorbeeld niet gepimpt worden en voor iedere aanpassing is toestemming nodig van de fabrikant…
Daarbij moet de eigenaar accepteren dat de auto voor een reparatie of onderhoudsbeurt een poosje weg is. De enige geautoriseerde werkplaats staat namelijk in Frankrijk. Ik hoop niet dat dit bericht mensen aan het twijfelen heeft gebracht, want ik kom de Veyron onderweg graag een keertje tegen (via: zibb.nl).
Valetparker zegt
Shit man, en ik had net giovanna’s besteld…
Trouwens, krijg ik dan een boete als ik hem om een boom vouw? Dan ziet hij er oo niet meer uit zoals ze hem bedoeld hadden…
dekster zegt
als ik morgen euromillions win dan koop ik mij ene
maar ik vraag me af hoeveel deze wagen kost aan belastingen wegentaksen verzekering etc.
Marnix zegt
Dat weten de belastingsdiensten zelf niet eens denk ik.
axel zegt
dan koop je er tog twee dan heb je er altijd een om in te rijden jah tog al ze je hem kan kopen heb je poen zat
powerrrrr zegt
dan mogen ze hem toch lekker zelf houden met zo wurg contract
dekster zegt
dat is geen wurgcontract er zit gwn zoeel technologi in die wagen en die is kostbaar
Omdat het volkswagen veel geld heeft gekost om deze wagen te ontwikkelen en maken.
is het makelijk voor andere merken om deze technologie over te nemen. En omdat deze de ontwikkelingskosten niet betalen kunnen ze dezelfde wagen maken een kostprijs die aanzienlijk lagen ligt dan dat volkswagen hem maakt.
ToM5 zegt
HA een wurgcontract! Dan is 1 ding zeker….
Roger van Intwaine(idols)zal hem dan sowieso niet kopen :)
(niet dat ie hem ooit zou kunnen betalen maar toch..)
PS: wat een heisa om niks, een paar eisen..je koopt toch geen fiat panda?
r e al m e n r a c e zegt
dat ding gaat zo tyfushard, dat ze volgens mij bang zijn als die dingen gepimped worden, dat de wegligging zo verneukt gaat worden dat mensen serieus gaan vliegen.
Nick zegt
Stuur dat apparaat toch gewoon langs een Duitse tuner!! Die weten er altijd significant meer vermogen uit te halen. 1500pk en een top van 500 km/h moet dus lukken (h)
autoliefhebber zegt
Dit is niet zo gek, als je een huis onder architectuur koopt, mag je er ook niets aan veranderen zonder toestemming van de architect.
dekster zegt
@ Nick
dat is onmogelijk 1500 pk wel maar je gaat die wagen gwn verkloten door al die extra radiatoren en coolers die je erbij moet steken dat gaat geen zicht zijn
en 500 km/uur kan die wagen niet aan wegens zijn luchtweerstand
de veyron is al perfect
Pinjo zegt
Niks is perfect, er waren al lang auto’s met meer dan 1000PK kijk maar in de tunings wereld van nu en de vroegere amerikaanse bakken. Die 500 kilometer per uur is niet waarschijnlijk met welke auto dan ook. En waar wil je die uittesten en gebruiken anders.
Ejay zegt
Verdorie, geen Veyrons met 22″ chromen spaakvelgen en neon eronder. De W16 is eigenlijk een dubbele V8, in de US word er met niet al te veel moeite 1000+ pk uit een enkele V8 gepompt, dus meer is mogelijk, maar wat voor gevolgen dat voor het geheel heeft is natuurlijk afwachten. Ben trouwens benieuwd wat er gebeurt als het toch lekker doet…
dekster zegt
ik kan best geloven dat ze daar meer kunnen uit halen
maar ik heb geen zin om na elke 1000km binnen te moeten voor onderhoud
w0o0dy zegt
Iemand de Tv-serie “Rides” van Discovery gezien?
Daar komt op een gegeven moment een “standaard” Corvette ZR1 binnenrijden zonder spoilers, zonder extreem verlaagd onderstel etc. De eigenaar is de gast die het motormanagement programmeert voor de Customcars die bij dat bedrijf worden gebouwd (echt klasse werk, niet zomaar een bult plastic erop plakken).
Die ZR1 corvette uit 1998 levert al jaren meer dan 1200pk AAN DE WIELEN! Zonder problemen en zonder schade, jaar na jaar. De auto was al 5 jaar oud en de motor was niet gereviseerd….
Ik zou alleen wel erg oppassen met die 1200pk loslaten, want in een vrijwel standaard Corvette moet dat echt vreselijk eng zijn. Dat beest is niet normaal op de weg te houden. Dat bleek ook wel want de vent die een rondje mee mocht rijden was daarna heel stellig “I’m never going to get into that car again!! The guy is insane!”
Carnut zegt
Dekster kwam het meeste in de buurt met zijn eerste opmerking. Helaas ligt het hele verhaal een beetje anders. Het is namelijk geen wurg contract. Je mag namelijk je auto best pimpen, maar dan is de fabrikant niet meer aansprakelijk voor ongevallen en kun je geen beroep meer doen op de garantie van deze auto.
Het enigste verschil wat tussen het kopen van deze auto en en normale auto is te vinden, is dat het duidelijk wordt aangegeven bij deze auto. Bij een normale auto valt dit onder de kleine lettertjes.
JPR zegt
Ohw yeah, doe mij maar zo’n wurgcontractje hoor ^^ daar kan ik best mee leven als je dan zo’n wijfen magneet (eigenlijk: alles magneet) onder je gat geschoven krijgt. 1 klein probleempje… ik moet eerst “even” die 1.8M euro bij mekaar zoeken. Iemand een donatie over?
Susp1cious zegt
Je kan best zo’n contract tekenen. Niets aan het handje. Bij elke rechter bij wie je het aanvecht win je toch:D!
pb zegt
groot gelijk met dit contract! ,moet er niet aan denken dat de veyron straks in zo’n te foute clip staat met te grote velgen!
Jan zegt
@dekster
Wegentaksen (België) vallen nog wel mee, verzekering weet ik niet!?
BIV (Eénmalige Belasting op Inverkeersstelling) is 4957€ (Alles vanaf 211Pk)
Jaarlijkse rijtax bedraagt 3.237,83€(37 Fiscale PK)
300pktwinturbo! zegt
Veel beter dan deze auto zul je niet vinden. En als je hem zou “tunen” is hij direct minder waard. Deze auto is met grote perfectie gebouwt. En het is niet de bedoeling dat 1 of andere nert nog is gaat proberen om hem sneller te maken. Kom eerst maar is iemand tegen die sneller is. Dan mag bugatti zelf iets gaan vinden om dat op te lossen.
BTW. Vind dat ze zo’n contract voor veel meer auto’s moeten doen. En dan met name het punt van het zogenoemde “pimpen”.
Word soms misselijk van de lelijke tupperwarretuning auto-tjes.
tom zegt
als je de veyron gaat uitbouwen en tunen boven de 1500 pk ziet hij er mischien niet uit maar dan ben je zeker dat je 1 van de snelste wagens hebt onder de snelste wagens en dat is nog eens exclusiever