In rap tempo van A naar B en dat met een budget van 25.000 euro. Koning van het stoplichtsprintje ben je met deze occasions volgens Wouter en Martijn!
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 47 Reacties
In rap tempo van A naar B en dat met een budget van 25.000 euro. Koning van het stoplichtsprintje ben je met deze occasions volgens Wouter en Martijn!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
sportabgasanlage zegt
Persoonlijk vind ik (stoplicht)sprintjes echt het domste wat er is, en ik denk altijd dat mensen dan wat te compenseren hebben, of een minderwaardigheidscomplex hebben of zo. Iedere keer als er weer een GTi-tje, AMG of een Tesla naast me staat en me uitdaagt (en dat gebeurt regelmatig), denk ik alleen maar: “Goh, wat sneu… je wil bewijzen dat je auto 1 tiende sneller is dan de mijne. Wat een treurig bestaan heb je dan.” En vervolgens rij ik rustig weg als het groen wordt.
Maar goed, ik mis ook het gen om continu alles te willen winnen en om me te moeten bewijzen ten opzichte van anderen, dus het ligt aan mij.
verplicht zegt
@sportabgasanlage: gebeurt het echt regelmatig of denk je dat alleen maar?
sportabgasanlage zegt
Het gebeurt. Ik lijk wel een rode lap voor een stier.
fordnut zegt
Helemaal mee eens. Bij de eerste bocht die volgt zit je er trouwens meteen weer vlak achter, want deze types schijnen bang te zijn voor elke stukje weg wat niet recht is.
mashell zegt
Zou je leven niet een stuk gemakkelijker zijn als je een GTi-tje, AMG of een Tesla niet als een uitdager zou zien maar gewoon als een auto op een andere strook naast je bij het verkeerslicht? Dan heb je die excuses over je ontbrekende competitie gen ook niet nodig.
Zelf vind ik stoplicht sprintjes wel leuk. Vooral met een niet al te snelle auto, dan komt het op beheersing en timing aan. Met de e-tron is het gewoon gas geven, je wint maar je voelt je toch een beetje als een Lewis Hamilton in 2020, ik ben heus wel de beste maar dit gaat zo gemakkelijk, doen ze wel hun best?
sportabgasanlage zegt
Je begrijpt me verkeerd. Ik zie ze juist niet als uitdager, want dan zou ik er aan toegeven. Ik rij gewoon rustig weg als ’t groen wordt en ga over tot de orde van de dag.
Pascal zegt
Van de e-tron had ik qua performance wel iets meer verwacht. Met m’n ordinaire Model 3 (LR AWD) rijd ik die opvallend makkelijk los.
mashell zegt
Ongeveer zelfde vermogen, de Model 3 is een stuk lichter en veel aerodynamischer. Komt nog bij dat Audi de e-tron heel erg op comfort en soepelheid heeft afgesteld. Dus ik laat je gewoon winnen bij het stoplicht :-)
Pascal zegt
30pk minder, de aerodynamica van een zeecontainer en 400 kilo zwaarder; ja dat verklaart wel een hoop. Je kan me inderdaad maar beter gewoon laten gaan op de sprint ;)
Ot92 zegt
@sportabgasanlage Nu ben ik wel benieuwd naar wat je rijd. Men gaat namelijk niet zomaar een auto uitdagen.
Ontopic: De TT-RS is de beste sprinter uit dat lijstje. Helaas is het budget niet zodanig hoog om er een jonger exemplaar bij te zetten, Je hebt namelijk het liefst een DAZA onder de kap liggen.
sportabgasanlage zegt
@ot92 Porsche Cayman 981
shalomleon zegt
@sportabgasanlage: hmm grappig dot soort auto’s hoor ik juist achter mij revven en moeten altijd laten zien dat een veel duurdere en jongere auto inderdaad sneller kan zijn
mt03 zegt
@sportabgasanlage: hoe merk je dan dat je wordt uitgedaagd?
sportabgasanlage zegt
Achter me rijden, knipperen, naast me staan, claxoneren, zwaaien, duimpje, revven, etc
Turbo S zegt
Nooit last van gehad. Eén enkele keer gehad dat er eens een Model 3 naast me stond en hij zo keek dat bij mij die gedachte opkwam, echter toen het stoplicht groen werd reed ik gewoon rustig weg maar hij trouwens ook. Dus nee ik heb dit nog nooit zo ervaren als jij.
Mocht echter iemand een duidelijke indicatie geven, zoals de voorbeelden die jij aangeeft, zou ik niet te beroerd om een duel uit de weg te gaan. Mocht ik dat duel verliezen kan ik er ook wel mee leven. Is dan toch een momentje dat je als petrolhead eventjes kan genieten. Is het niet van de overwinning, dan wel van het snellere voertuig van de ander, dus sneu vind ik het ook niet.
tinnemans zegt
@panameragts; dat heb ik dus ook. De leukste herinneringen heb ik aan de sprintjes die ik verloor. Best veel leuke herinneringen dus.
mashell zegt
Wat je beschrijft klinkt meer als een stoplicht flirt dan uitdagen…
povel zegt
@sportabgasanlage: Ja dat is dus niet persé uitdagen om een sprintje te winnen. Als ik ferrari zie en ernaast sta geef ik ook vaak even gas, in de hoop dat hij dat ook doet en er vandoor knalt. puur omdat ik daar van kan genieten, niet omdat ik wil winnen. Ik snap niet dat je daar als autoliefhebber chagrijnig om hoeft te zijn.
lekkerdwars zegt
@sportabgasanlage: totaal mee oneens, vind het oprecht interessant om acceleratie te vergelijken met andere auto’s. Soms een verassing, soms een verbazing. Soms sneller, soms langzamer. Winnen is leuk, maar evenmin leuk als een sleeper of underdog van mij wint. Niks met een complex van doen. Gewoon leuke rivaliteit die nog mag, want harder 100 mag toch niet.
sportabgasanlage zegt
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat doe je dan met die informatie? Hou je dat bij in een schriftje, of kerf je je overwinningen in de zijkant van je auto?
jmeverts zegt
@sportabgasanlage: doe niet zo duf
bietje zegt
Poeh zeg, braafste jongetje van de klas of moraalridder ? “Bij groen rij ik gewoon rustig weg”… beetje het ik-ben-de-verstandigste-preekje dit hoor… relax
Stoplichtsprintjes doen mij ook niet zoveel, het is leuker als iemand met zo’n wat meer opzichtige ‘zie mij’ auto in de dubbel-rijbaan-lus naar de volgende snelweg na wat opdrukken eventjes links wil inhalen en dan pas in de gaten krijgt dat de Golf station die net nog rechts naast ‘m reed, iets minder onschuldig is dan hij in z’n GTI/BMW/Audi dacht… : )
Kleine pleziertjes, zo nu en dan.
kniesoor zegt
Binnen de bebouwde geen interesse in stoplichtprintjes, risico op ongelukjes/ongelukken simpelweg te groot. Buiten de bebouwde kom gebeurt het een heel enkele keer als de mindset er is, een paar keer per jaar. Bochtjes op snelheid nemen spreekt meer tot de verbeelding.
tinnemans zegt
@sportabgasanlage; ik zou af en toe gewoon meedoen als ik jou was. Wie er wint maakt toch niet uit? Ik heb weleens verloren van een hoogbejaarde man in een oude XJ 12. Erg hard om gelachen, dat ding spoot echt vooruit.
jmeverts zegt
@sportabgasanlage: ik vind dat het leukste dat er is. Heel snel rijden of heel hard door de bocht kan op de openbare weg toch nergens. Stoplichtsprintje kan overal…
mwti zegt
@sportabgasanlage: dan kijk je zeker ook nooit naar Carwow?
Turbo S zegt
In Duitsland zijn wel AMG’s binnen het budget te vinden. C63, CLK63, en SL55 bijvoorbeeld. Die zijn inmiddels zo oud dat die paar euro rest bpm ze nog steeds binnen het budget houdt.
saxoke zegt
@mercedesbenze350cdi: maar als je voor dat geld in Duitsland gaat shoppen zijn er goedkopere of evendure jongere en snellere speeltjes te vinden.
Turbo S zegt
Ik weet niet of je de video hebt bekeken. Daarin wordt gesuggereerd dat een 63 AMG model behalve een ML63 met heel hoge kilometerstand niet haalbaar is binnen het budget. Dat blijkt niet zo te zijn.
Wat betreft snellere en jongere opties mag je van mij gerust een paar voorbeelden opnoemen. Behalve eventueel een M3 (gelijkwaardig, niet sneller) of misschien nog een M5 of M6 schieten me niet zoveel opties te binnen die leuker zijn dan een dikke AMG V8.
Toegegeven ik heb ook wel wat met AMG’s.
Van die BMW’s ben ik eerlijk gezegd ook niet zo op de hoogte wat prijzen betreft. Je bent nu eenmaal van het ene of van het andere kamp.
tinnemans zegt
Die Maserati is wel heel erg leuk. Doe mij die maar. 😁
Turbo S zegt
Vooral doen met je laatste 25k.
Ik vraag me dus ook wel af voor wie een zulk advies bedoeld is?
Ik zou er even bij zeggen dat je nog hetzelfde bedrag achter de hand hebt voor eventuele reparaties. Anders doe jezelf een plezier en kijk uit naar wat anders.
wheresmycossie zegt
Ik hou wel van een stoplicht springen op z’n tijd😎
Pascal zegt
Ik kan ‘t ook wel waarderen mits het gewoon leuk en sportief gaat, en buiten de bebouwde kom uiteraard. Hiervoor had ik een Estoril blauwe BMW F30 en met grote regelmaat waren er andere BMW’s, Audi’s, etc die het wel ff wilden proberen. Sinds ik de Model 3 heb probeert niemand ‘t nog. Ze weten de uitslag toch al, voelt haast als valsspelen.
alpina007 zegt
@Pascal: 👀👀👀
jmeverts zegt
@Pascal: tenzij je de performance hebt zijn er nog best veel autos sneller dan een model 3.
Pascal zegt
Er zijn snellere auto’s zat, het is alleen een verschil van dag en nacht met de BMW in hoeveel mensen laten merken dat ze ‘t even tegen je willen proberen.
alpina007 zegt
@Pascal: ik merk juist dat Tesla’s niet willen 😞
willeme zegt
@alpina007: Op de sprint zijn die Tesla’s wel erg snel. Verval is wel enorm. Model 3 LR AWD boven de 100 km/u is niet zo moelijk om bij te houden, kwam ik laatste op wetenschappelijke wijze achter. Boven de 200 is zakt het helemaal in. Het is echt dat 0-100 gedeelte (eerlijk is eerlijk, dat doe je vaker dan 100 – 200 ;-)).
alpina007 zegt
@willeme: ik ken ze, heb alleen last van de p100d :-) (0-100)
Pascal zegt
@willeme het valt nog mee boven de 100; een Model 3 LR AWD doet 100-200 in 11 seconden; toch 3 seconden minder dan bijv. een BMW 650i. Ik ging laatst even op tegen een 335d en die begon boven de 150 naar de 200 in te lopen. Waarschijnlijk deed ie wel goed z’n best, want ik kreeg een duimpje omhoog voordat ie me uiteindelijk inhaalde.
@alpina007 dan rij je vast wel iets leuks :)
alpina007 zegt
@Pascal: een licht aangepaste Alpina 😁
jmeverts zegt
@alpina007: wat heb je aangepast
Pascal zegt
@alpina007 Lekker man, ik ben jaloers!
alpina007 zegt
@Pascal: kom eens langs zou ik zeggen 😁
joki zegt
Als je echt je acceleratie wil vergelijken installeer dan bvb Draggy, in plaats van naast iemand te “racen” waarvan je hoegenaamd niet weet hoe die zijn wagen onder controle heeft… Als je pech hebt word je veroordeeld omdat die niet kan rijden en zich verongelukt….
Voordeel is ook nog dat je je tijden dan kan vergelijken met mensen van over de ganse wereld en je kan hier ook de gedane aanpassingen aan de wagen beschrijven of bekijken…
cossiekiller zegt
Een GMC Syclone/Typhoon natuurlijk. Een Typhoon pik je al op voor een 10 à 15k. De 10k resterende euro’s zijn er snel genoeg door aan onderhoud en benzine en een paar modificaties. En rijdt je echt 90% van de sportwagens eruit.
dree16v zegt
Leon Cupra ST 4drive zit af fabriek al in 4,9 sec op de 100. Wordt helemaal een sprintkanon na een krachtkuurtje. 400 pk :-)