In dit Autoblog occasion aankoopadvies bespreken Wouter en Martijn een aantal leasetoppers uit het verleden.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 18 Reacties
In dit Autoblog occasion aankoopadvies bespreken Wouter en Martijn een aantal leasetoppers uit het verleden.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
tinnemans zegt
Leuk filmpje. Ook duidelijke en heldere antwoorden op vragen die geen autoliefhebber ooit zou moeten stellen.
sportabgasanlage zegt
Ik had me verheugd op een geschreven lijstje, zoals we dat gewend zijn. Nu moet ik verplicht ’t filmpje kijken. Laat dan maar.
z3cabby zegt
@sportabgasanlage: Lezen is zo 2010.
michelF zegt
de BMW 330e heeft wel enorm tuningspotentie!
VERMOGEN 292pk -> 400pk
KOPPEL 420Nm -> 700Nm
chefturbo zegt
worden jullie betaald om diesel af te zeiken?
wimof zegt
Een ex leasing kopen, een goed idee? Mijn eerste leasingwagen verkocht ik aan Lease Plan in 1983 een bordeaurode Audi 100, Lease plan was vragende partij, jaren laten werden zij (de leasingindustrie, eisende partij, uitbuitende partij. Collega’s hadden het ultieme wapen ertegen gevonden, geen bal aan de wagen uitvoeren. Enkel factureren met als gedachtengoed: de vijand met zijn eigen wapens verslagen. Reken daar de weinig respectvolle bestuurders bij en je hebt het antwoord op de vraag. Is een leasingwagen die tegen 65-70% van de nieuwprijs verkocht wordt met 120-150.000km op de teller de moeite waard, ik denk dat je ondertussen mijn standpunt kent.
Variomatic zegt
@wimof: juist ja.. suggereer je nu dat dealers massaal onderhoud aan leaseauto’s wel factureren maar niet daadwerkelijk uitvoeren?
wimof zegt
Yes en er nog fier op waren ook. Ik was het exemplaar die steeds tot de perfectie wilde gaan, werd door leasemaatschappijen niet geapprecieerd. Anderzijds, en nu praat ik over de periode voor 2010, hoe kan je een basis onderhoud van 30.000 km correct uitvoeren rekening houdend met de tijdspanne van afspraak, receptie, onderhoud en proefrit en teruggave en daar mag je dan 1 uur en 6 minuten voor factureren en nog een korting op de wisselstukken. bovenop!
Variomatic zegt
@wimof: aha.. ik vraag bij dit soort dingen altijd af hoe zo’n (grote?) dealer dat dan onder de pet houdt.. Daar werken een heleboel mensen met dito verloop en iemand in de directie besluit dan kennelijk dat voortaan zo moet worden gefraudeerd. En dat lekt dan nooit uit?
wimof zegt
Die verhalen gingen rond en als je van die bepaalde dealer een 120.000 beurt binnenkreeg met nog altijd de eerste pollenfilter in , dan heb je de proef op de som.
Zijn ex medewerker die erna bij mij werkte beaamde dat oliewissel gereduceerd werd tot bijvullen.
Net zoals, we tijdens een incentive (waar we een belastingen op betaalden) de tongen loskwamen en de werkwijze van “hoe belazer ik de leasingmaatschappij” uit de doeken werden gedaan.
Nooit heb ik weet gehad van tegenmaatregelen. (of daar waren ze minder trots op)
papabak zegt
Ik heb afgelopen jaar een c350e gekocht wat een ding! Vooral rechtdoor erg snel, met het extra gewicht achterin en instant koppel ga je snel dwars met nat wegdek.
techniekmeneer zegt
Haha.
Variomatic zegt
C350e heeft standaard luchtvering op beide assen wat m.i. echt een hele grote pré is, de rest kan het extra gewicht alleen maar oplossen met stuggere vering die onder veel omstandigheden echt omcomfortabel wordt..
RAW zegt
Die advertentie van de C350e geeft 211 pk op, dat is alleen de ICE, de elektromotor voegt daar 50 kW aan toe. En ook prijs is excl. BTW, zou alleen daarom al met een boog om Haaima Hylkema Peugeot in Sneek rijden.
eelco74 zegt
Ik kocht in 2011 een rijkelijk uitgeruste alfa 159 2.4jtdm qtronic als ex lease auto. Met 130K op de teller. Was netjes in onderhoud geweest bij toen nog alfa maasland in voorburg, wat voor mij een bekend adres was. Zes jaar later en een 1,5 ton verder ingeruild. Het zal de meeste verbazen, maar naast het enorme rijplezier ook financieel leuk uitgekomen, op het stuurhuis na alleen maar regulier onderhoud als banden, beurten en remmerij gehad. Nog een 9k afgescheven op de aanschaf minus inruil.
eelco74 zegt
@eelco74: nog geen 9K afgschreven was de bedoeling….
1000bochten zegt
Ok, hierbij op verzoek; ik ben zo iemand die een ex-lease stekker hybride heeft gekocht. De vorige auto was een BMW 525i Touring E39 met M-pakket. Ik rijd voornamelijk korte ritjes of juist lange stukken. Brandstof bij de E39 met gemiddeld 1 op 8,5 en premium brandstof (want premium RWD) begon aardig in de papieren te lopen en ik vreesde wat onderhoudskosten. Dus ik zocht iets anders; liefst eentje waarmee ik de korte ritten elektrisch kon rijden en de lange ritten ook met lage brandstofkosten. Bovendien moest hij 1.800kg kunnen trekken want ik wil ook wel eens een trailer met m’n trackday tool kunnen trekken. Oja en er moest natuurlijk een boel power in zitten. Het werd een Volvo V60 D6 Twin Engine R-design. Dus 280pk en 640Nm. Bevalt dat? Ja en nee. Ten eerste is hij net zo zwaar als een 5-serie 6-cilinder, met afmetingen kleiner dan een 3-serie. De kofferbak is zo groot als bij een 1-serie door de accu’s. Bovendien is er al best wat stuk gegaan en vervanging bij de dealer is duur. Tot zover de minpunten. De pluspunten; ontzettend veel waar voor je geld. Niet alleen in prestaties, maar ook in luxe, gimmicks en veiligheid. Ik kan zo’n 40 km elektrisch rijden in praktijk, zolang ik niet elektrisch rijd op de snelweg. Dan is hij snel leeg. Hieronder nog meer over het praktijk verbruik:
1000bochten zegt
KM kostprijs met de BMW was ongeveer 20 cent per km aan brandstof. De kosten met de V60 op diesel zijn ongeveer de helft. Als ik elektrisch rijd is het zelfs een kwart… Dat tikt wel aan. Verbruik loopt nogal uiteen door rijstijl, laadgedrag en soort ritten. Laatst 800 km veel kortere ritten gereden en relatief veel op stroom en dan rijd ik 1 op 24 op diesel. Over het algemeen ligt het wel boven 1 op 20. Op vakantie naar Frankrijk met gezin, volle bepakking, dakkoffer en zonder te laden ongeveer 1 op 14,5. Mijn rechtervoet is wel redelijk zwaar, maar vanwege de dakkoffer heb ik niet veel harder dan 140 gereden. Ik vind het best meevallen. Bovendien is de motorrijtuigenbelasting niet veel hoger dan mijn oude E39 op benzine, doordat tot 2025 nog halftarief geldt. Ik heb ook naar een BMW 5-serie F11 gekeken. Die zou ik liever hebben, maar is toch een stuk duurder in bezit en gebruik. Bovendien kan ik dan de lokale ritjes niet rijden zonder directe uitstoot. Dus vooralsnog voorlopig maar met de Volvo. Ook niet tobben, want 0-100 ongeveer in 6 seconden en tussenacceleraties die me iedere keer weer laten glimlachen.