Met deze aangepaste RS3 kun je nog eventjes wachten met inruilen.
Onlangs liet Audi al de eerste beelden zien van de nieuwe RS3. Uiteraard was de auto nog behoorlijk ‘gecmoufleerd’. Wel kon Audi alvast wat gegevens delen met de fanbase. Zo krijgt de nieuwe RS3 weer 400 pk en 500 Nm. Daarnaast zijn er diverse voorzieningen om te zorgen dat de auto lekker dwars kan gaan.
Maar is de nieuwe Audi RS3 wel een auto waar je op moet willen wachten als je al een Audi RS3 hebt? Goede vraag1 Het Duitse ‘PS Sattlerei’ heeft zich namelijk over de ‘oude’ RS3 ontfermd. Nu komt dat wel vaker voor, maar de veredelaars hebben de RS3 op een hele hoop punten net even wat fijngeslepen waardoor upgraden naar een nieuw model eigenlijk niet hoeft.
Aangepaste RS3
Voor de afwisseling beginnen we nu met het interieur. Meestal zie je een ander setje vloermatten en een badge. Maar niet met deze aangepaste RS3. Het hele interieur is namelijk bekleed met meters aan alcantara. Niet alleen de stoelen, deurpanelen en middenarmsteun. ALLES lijkt alcantara te zijn. Ook het dashboard en de hoedenplank zijn van alcantara. De kleur is (met code #9002) is exact gelijk aan die van Audi. Ook de stiksels en het patroontje is precies toegepast zoals Audi dat ook doet. Het geeft de auto een luxe OEM-karakter.
Koolstofvezel
Als er iets niet van alcantara is, dan is het wel van koolstofvezel. De panelen aan de achterkant van de stoelen, bijvoorbeeld. Het bijzondere stuurwiel van deze aangepaste RS3 verdient speciale vermelding. Met onderdelen van het R8-stuurwiel hebben ze een ‘Evo X’-conversie gedaan. Geen idee wat ze ermee bedoelen, maar ook hier krijg je alcantara, fraaie stiksels én carbon. De knopjes zijn afkomstig van het stuurwiel van een Audi R8. Uiteraard gaan ze bij PS Sattlerei nét eventjes te ver. De hemelbekleding is uiteraard ook van alcantara, maar voorzien van 700 lampjes. Zucht.
ABT exterieur
Qua uiterlijke wijzigingen en technische aanpassingen is er gekozen voor producten van ABT Sportsline. De grille, frontlip en achter-skirt zijn van ABT. Ook komen de GR20-wielen bij ABT vandaan. Ze zijn 8,5×20 groot en voorzien van 235/30ZR20 banden. Ook zijn de remmen aangepast: je hebt nu 380×35 grote schijven. Dat is bijna overkill voor een C-segment auto. Toegeven, het gewicht en prestatiepotentieel zijn dat ook. Daarnaast is de auto voorzien van ABT verlagingsveren en ABT anti-rollbars.
Technisch aangepaste RS3?
Dan als laatste de motorprestaties van deze bijzondere aangepaste RS3. Er is een sportuitlaatsysteem met vier RVS-eindpijpen. Vervolgens wordt het geheel afgemaakt met een ABT Power S ECU-aanpassingen, waardoor je 440 pk en 520 Nm tot je beschikking hebt.
Prijzen en beschikbaarheid zijn niet bekend, maar je kunt je wenden TOt PS-Sattlerei in Bergkamen.
Foramen zegt
Vind het dashboard en Carbon achterkant van de stoelen wel dik maar beetje doorgeslagen met de rode stiksels, hoedenplank en al het overige carbon.
denniss00 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
erce zegt
Wat een enorme sjakenbak. En een afschrijving waar je helemaal eng van wordt. Niemand koopt zoiets toch tweede hands. Want zo’n ding schreeuwt: “Ik word afgetrapt!”
st33fie zegt
Ik krijg echt jeuk van dat interieur
allesmetturbo zegt
Nachtmerrie van elke detailer:
2 koters op de achterbank die net uit de mcdrive komen met milkshakes en vette vingers die elk stukje alcantara voelen omdat het zo fijn voelt en papa denkt cool te zijn en launch control doet waardoor de shakes door de auto vliegen haha
M240i zegt
Dit is alleen leuk om ff 15 minuten in de eerste versnelling door Amsterdam Osdorp te rijden.
tanzanitef30n zegt
Rs3 AliExpress
shalomleon zegt
Dus eigenlijk is het een ABT rs3 met een ander interieur