De aanbieding geldt echter alleen in Texas, USA. De Amerikanen houden altijd weer het beste voor zichzelf. Twee Texas dealers van ’the General’ vonden het een goede promotie om een setje aandelen bij iedere aanschaf cadeau te doen. Goede actie! Wie zou er nu niet meteen naar de dealer rennen voor die nieuwe Insignia als ze er een potje aandelen bij krijgen?
Bij de aanschaf van een nieuwe auto uit de stallen van General Motors krijgen de eerste honderd klanten vijftig aandelen. De aandelen zijn nu zo’n vijftig eurocent waard. Het valt mee, een aandeel General Motors is voor niets minder dan $6.38 te koop. De korting komt hiermee op een whopping driehonderdnegentien dollar. Een grote aankoopactie als deze moet daar alleen grote verandering in gaan brengen, uiteraard! Samen helpen we GM er weer bovenop.
Mocht natuurlijk de fusie slagen dan is het vast een klein geldboompje. Uiteindelijk zal de automobielindustrie er in Amerika ook wel weer bovenop komen. Het is echter de vraag of je dan niet al lang vergeten bent dat je dit ooit bij je eervorige auto kreeg. (bron: jalopnik.com)
w0o0dy zegt
Op zich is het wel een idee…. als ze ipv korting nieuwe aandelen uitgeven dan kan langzaam het eigen vermogen worden versterkt… alleen verwaterd het aandeel wel… Maar goed, overleven lijkt me nu prioriteit nr één en de rest is een kwestie van wie dan leeft wie dan zorgt.
Rob USA zegt
The only way is up !! Zeker met de komst van Camaro kunnen die aandelen alleen maar stijgen, het is nu al een schot in de roos als ik de diverse USA forums(fora?) lees! Alleen die prijzen zijn zooo cheap $23.000 voor de V6 en $32.000 voor de V8 met 422pk!! Ik hoop dat ze daar nog wat winst van over houden.
JPM zegt
Het is allemaal niet genoeg, ze moeten drastisch reorganiseren daar. Het logo alleen al doet denken aan de jaren 80, zo oudbollig. Ik blijf erbij tenzij er drastisch iets gebeurt bij de amerikaanse autofabrikanten zal er eentje failliet gaan danwel voor een prikje worden overgenomen.
Rob USA zegt
@JPM: GM is idd oudbollig maar dat is het companylogo maar de bowtie die op de meeste wagens prijkt gaat nooit weg, gelukkig want dat is één van de mooiste logo’s in history!
JPM zegt
@ Rob USA
Ja maar dit zijn geen tijden om vast te houden aan het verleden. Al het oude spul moet eruit en er moet ruimte komen voor nieuw spul. SUV’s eruit, grote lompe V8’en eruit en auto’s maken die niet alleen rednecks in de VS kopen.
rdevrede zegt
Wow.. 50 aandelen á 0,50 cent… (of is het zo erg dat die 50 aandelen samen 50 cent waard zijn?) In ieder geval geen geldboompje… stel dat de waarde zou verdubbelen zit je met een gigantisch bedrag van 25 euro winst… er zijn dagen dat ik het niet heb… Domme marketingstunt in mijn ogen, daarom alleen in Texas… 25 euro korting op je auto… leuk voor gratis publiciteit… dat doen ze slim.. verder… nope, niet voor mij…
Rick dos zegt
Dit is wel een héle cynische actie van deze dealers.
Dan zie je dus je aandelen net zo snel depreciëren als je aankoop. Over een jaartje, als het al niet eerder is, zijn beide niks meer waard.
Rick dos zegt
*héél*
Willem dL zegt
Even ter info, een aandeeltje GM doet op dit moment 6,43 en stond geheel 2007 zo rond de 40 dollar.
robbie zegt
Alleen jammer dat je geen Insignia kan kopen in Texas ;)
@w0o0dy, waarom zou het aandeel verwateren? Het aandeel zou alleen maar verwateren als GM nieuwe aandelen uit zou geven en die vervolgens aan kopers van een nieuwe auto zou geven.
In dit geval kopen de 2 dealers uit dit verhaal gewoon aandelen op de vrije markt en die geven ze vervolgens aan mensen die een auto bij hun kopen. Geen verwatering dus.
En tot slot, het aandeel GM sloot vrijdag op $6.38. Dat is wel even iets anders dan $0.50 ;)
50*6.38= $319, niet veel maar toch meer dan $25 :D
danny zegt
Ik vind dit een goed idee, net zoal sommige werknemers aandelen krijgen van het bedrijf waar ze werken.
Zo ga je automatisch meer reclame maken voor je merk, en ga je minder snel overstappen naar een ander merk. bv. je verliest je aandelen als je een ander merk koopt.
Ik denk dat dit wel eens zou kunnen aanslaan.
Rob USA zegt
@JPM: Geen USA lover zie ik! :( helaas.
Die grote lompe V8en ZIJN het NR1 USA car gevoel/geloof en zo lomp zijn de ZR1/CTS-V/Camaro/Challenger echt niet en dat vooral in hun prestaties en looks.
Dus don’t lose them!
@Rick Dos:Wat echt cynisch is dat je voor de prijs van een (zo geliefd door velen maar ooohh zo saaie) dashboard van een dikke beemer je een hele nieuwe Camaro kan kopen in de States!! En dan heb je nog van de assholes die zeiken over het interieur ervan!
Rick dos zegt
@RobUSA
Dat is niet cynisch, dat is logisch.
De materialen die in een interieur van een dikke BMW worden gebruikt kosten ook meer dan een Camaro.
Om het even voor jou te verduidelijken. Je betaalt meer voor een Zippo aansteker dan een wegwerpaansteker. Duidelijk waarom, toch?
Rob USA zegt
@Rick Dos: Klopt ik wilde gewoon het woordje “cynisch” terug laten komen. :)
Wat die materialen bertreft: Dat doet bmw jullie bmwlovers geloven ja vandaar dat bmw rijk is en GM arm/bijna failliet. Het is nl allemaal PLASTIC alleen print bmw er een leermotief in.
Wat die aansteker betreft : Die wegwerpautocultuur heerst er idd in de USA maar dat is juist het mooie ervan. Dan hoef je dus niet in die zwaaar verouderde (qua looks/uitstraling) auto te blijven rondrijden, zoals al die mensen met hun saaie 3/5/7 series van voor de eeuwwisseling! Niet dat de nieuwere modellen enig vernieuwend iets brengen op dat gebied.
six-trey zegt
Rick dos
Inderdaat een zippo kost meer dan een wegwerpaansteker. maar begrijp nu eens dat je een amerikaan niet standaart moet laten. Mijn Dodge Ram had ooit ook een kut interieur maar dat heb ik voor een paar 100 dollar voledig veranderd en nu is het minstens even mooi als dat in een BMW,Mercedes. Waarom ben je zo tegen amerikaanse autos? Is het om dat je jaloers bent om dat een goede oude V8 jouw Duitse eentonige wagen voorbij kan steken?
Turbo zegt
Een bedrijf dat haar eigen aandelen kado doet. Tsja, er zijn altijd sukkels te vinden voor de laatste scheerbeurt.
Rick dos zegt
@RobUSA
“Dat doet bmw jullie bmwlovers geloven ja vandaar dat bmw rijk is en GM arm/bijna failliet.”
Hier, typisch Amerikaanse mentaliteit. In de jaren ’90 waren het de Japanners die de Amerikaanse autoindustrie de das omdeed (remember “buy American”?) en nu is het de hele wereld die de Amerikaanse autoindustrie de das omdoet…
Wanneer wordt de hand in eigen boezem gestoken en erkent dat de Amerikaanse autoindustrie het allemaal aan zichzelf te danken heeft?
Want je gaat me toch niet serieus vertellen dat dit:
een pareltje van American design is, hè?
@six trey
Je zult verbaasd zijn als je weet dat ik een zwak heb voor American cars en dan met name muscle cars. Dus nee, het is geen jaloezie eerdr realiteitszin.
Floris zegt
De Amerikaanse auto-industrie heeft de grote fout gemaakt nooit fatsoenlijk buiten haar landsgrenzen te kijken. In plaats daarvan zijn ze er vanuit gegaan dat Europeanen en Aziaten wel zouden zitten te wachten op hun modellen.
Dat verklaart gelijk waarom qua innovatie en anticipatievermogen de Amerikaanse auto-industrie vaak hopeloos achter de feiten aan is blijven lopen.
Echt, de problemen die ze nu ondervinden hebben ze volledig aan zichzelf te danken.
Rob USA zegt
@Rick Dos: Dat is gewoon de één op één copie van de X5 ,die vind je toch juist zo mooi! :) Dit ontwerp zal zeker ontworpen zijn toen Chrysler nog met Daimler samen was. :)
En aan Floris en Rick samen: Amerika heeft/had de rest van de wereld niet nodig om veel auto’s te verkopen,kijk bv naar de best verkopende auto ter wereld de Ford F150, dit record word alleen behaald in Noord Amerika! De grote aantallen Mustangs enz enz.
Het punt is wel dat ze veel meer concurrentie hebben gekregen (vooral) vanuit Azie.
Rick dos zegt
Uhm Rob het is een Pontiac…..Jij, als American carlover, zou toch moeten weten dat Pontiac onder GM valt…
Weer een misser van je Rob m.b.t. American cars….
Bob zegt
Leuk idee ..
@Rick Dos Je kunt me toch niet zeggen dat de X6 een mooie auto is? Ooit eens een foto van de AMC Eagle gezien? Dat is dus de auto die BMW heeft gekopieerd 25 jaar na de AMC.
Qua design kunnen de Europeanen er ook iets van hoor:
Rob USA zegt
@Rick Dos: hmmm foutje bedankt! :) Ik heb zelf een pontiac dus ik zou zeker beter moeten weten,maar ik als USA carlover laat natuurlijk de kneusjes aan mij voorbij gaan en richt me op het mooie spul! Jij als bmw freak kan toch ook niet met droge ogen zeggen dat de 1/3/Z3/4/X3/6 mooie auto’s zijn! Ohh sorry er blijft wel heel weinig over ! :)
Rick dos zegt
@Bob
Ga ik helemaal niet ontkennen. Het verschil alleen is, dat je een grotere kans maakt om een mooie auto uit Europa tegen te komen dan één uit Amerika.
@RobUSA
Lelijk hè, die BMW’s? Dus je bent het met me eens dat Amerikanen geen smaak hebben? Aangezien Amerika de grootste markt is voor deze modellen…
Rob USA zegt
@Rick Dos:Nu klopt er iets niet: Jij zegt dus dat Amerikanen geen smaak hebben en dat terwijl ze de meeste bmw’s ter wereld kopen?? Dat ben ik bijna met je eens want ik scheer geen heel land over één kam.Ik vind dus alleen die groep Amerikanen die een bmw koopt geen enkele smaak hebben! :)
Rick dos zegt
@Rob USA
Heb je nu zelf ook door dat er vaak genoeg veel aan je argumentatie schoort? ;)
Rick dos zegt
*schort*
Rob USA zegt
@Rick Dos: Ja, dat zou ik zeggen als ik jou was! :)
Rick dos zegt
@Rob USA
Ik kan genoeg op- en aanmerkingen maken op jouw comments. Het vervelende alleen is dat je dan al snel in non-discussies terechtkomt zoals deze. ;)