De A45S 4Matic Special Edition heeft aan vermogen en grip geen gebrek, maar daar betaal je dan ook een flinke som voor.
Wat was die Ford Transit MS-RT dik, hè? Zo’n knalgroene tint werkt eigenlijk op elke auto. Net hadden we dus Fords besteller c.q. bestseller, voor nu is het tijd voor een eveneens knalgroene auto. Dit is namelijk de Mercedes-AMG A45S 4Matic+ Limited Edition!
Nu komt de naam Limited Edition heel erg vaak voor en meestal is het niet iets bijzonders, maar vandaag wel! Het meest in het oog springende element is de lakkleur: Green Hell Magno. Deze zijdematte tint kennen jullie natuurlijk nog wel van de Mercedes-AMG GT R:
A45S 4Matic Special Edition
Bij AMG dachten ze: “dat kan wel iets opvallender” en ze voegden de daad bij het woord. Want naast de knalgroene matte lak zijn er ook stickers gebruikt. Er zijn zwarte én gele accenten. Die zijn er ook voor de 19 inch gesmede velgen.
Het geheel komt niet relaxed, rustig en stijlvol over. Aan de andere kant: het is absoluut niet saai! En zeker zo’n compacte sportieve Mercedes die de jeugd aanspreekt, kan het best goed hebben.
Naast de bijzondere kleur en stickerset, krijg je drie pakketten standaard bij de A45S Limited Edition. Zo is het Night Package standaard, waarmee veel chromen delen hoogglans zwart zijn. Ook zijn de ramen een tint donkerder. Ook Night Package II is aanwezig, alsmede het AMG Aerodynamicapakket. Dat behelst onder andere de voorspoiler en die enorme achtervleugel.
Techniek en prijzen
In technisch opzicht is het dezelfde superdikke Hyper Hatch van Mercedes. Dat betekent een viercilinder turbomotor die goed is voor 421 pk, meer dan de vijfcilinder van de Audi RS3 eruit perst. Standaard heb je op deze super-A-Klasse een negentraps automaat met dubbele koppeling en 4Matic-vierwielaandrijving. Daarmee katapulteer je in 3,9 tellen naar de 100 km/u en is de topsnelheid begrensd op 270 km/u.
Wil jij dit ook op jouw A45S? Dan moet je er eentje bestellen, het is logischerwijs niet te retrofitten. In Nederland kost de reguliere A45S 4Matic+ precies 113.931 euro, dan moet je er nog een Special Edition van maken. Het mag dan wel een Special Edition zijn, het is geen Limited Edition. Dus denk niet dat het een investering wordt voordat je 137.237 euro af tikt bij de Mercedes-dealer. Ook al is de limitering van tevoren beperkt, houdt Mercedes hem maar in het gamma van april 2024 tot en met december 2024.
Meer lezen? Dit zijn 12 speciaaltjes die het ‘m doen!
michelschouten zegt
-edit:check-
kniesoor zegt
Vind de sprekende kleur goed passen bij het soort oto, maar de decoset, donkerder ramen en spoilerwerk hoeven wat mij betreft niet zo nodig. Dus beter een reguliere A45S bestellen in deze kleur. En voor de aldus uitgespaarde Euri er een setje gesmede HRE’s onder lepelen.
sleepyj zegt
Auto
Cuprafan123 zegt
Zal wel weer een lease klapper worden onder onze vrienden in Overvecht of Rotterdam Zuid…
heckblende zegt
lekker blijven haten a sahbi. deze mannen maken jou gek
mennok zegt
Haha, mooi. Als je dat denkt snap je het echt niet. Mercedes maakt mooie auto’s maar door deze ”mannen” rijd ik nog liever in een Panda.
hotze zegt
Die racende poedersuikerbrigade met hun ploffende uitlaatjes, daar wil je toch niet mee geassocieerd worden.
Johanneke zegt
Toch is een RS3 sneller 😉
En ik heb het idee dat die motor nog wel de nodige reserves heeft. Deze zal wel redelijk richting de top aan zitten wil je het nog wat betrouwbaar houden, onderhoudsintervalletjes van 10k km minimaal enzo.
hotze zegt
De RS3 moet toch wel tot minimaal 450 pk te tunen zijn. De nieuwe is nog niet gekraakt door JD, helaas.
bunnylebowski zegt
En over een maand is elke A200 aangekleed met wannabee Ali express spul en is die special edition niet meer speciaal.
vetnek zegt
In geen 137.000 jaar.