Je hebt het nieuws vandaag vast al vernomen, de trots van Neerlands wegen (Carla Peijs) is van plan een gedeelte van de rijksweg A2 te verbreden. Tussen de knooppunten Holendrecht en Oudenrijn moeten de huidige zes rijbanen versneld verbreed worden naar tien rijbanen! Goed bezig -zou je in eerste instantie denken- maar er zijn wat negatieve geluiden te horen over deze aanpak. Wat mij ook het eerste te binnen schoot is de vraag wat er zal gebeuren als er na de verbreding weer geritst moet worden…
Juist! Dan hebben we weer file! Het probleem lijkt dus alleen maar te verschuiven. En harder rijden ter bevordering van de doorstroming gaat ook al niet lukken want er zal een trajectcontrole aangebracht worden.
Het plan was overigens eerst om de A2 te verbreden met twee rijstroken (aan beide kanten één), maar Peijs wil direct overgaan naar in totaal 10 rijstroken. Het lokale wegproject, dat begroot is op 1,2 miljard euro, komt hiermee 35 miljoen duurder uit. Morgen mag de ministerraad instemmen met het voorstel…
Racing Remie zegt
Achterhaale gedachte. Tussen Apeldoorn, Zaandam, Den Haag, Rotterdam en Eindhoven moeten ze alles 2×5 baans maken anders zijn we hier kansloos verloren. Maar ja, wie durft er ooit iets te doen aan de kolossale 2×2 baans bij laren/hilversum. Niemand vrees ik, er wonen teveel rijke mensen met invloed…. Schiphol ziet er goed uit maar dat is alleen om indruk te maken op de zakenwereld, daarom is het jammer dat schiphol niet bij Eindhoven ligt…
Benny zegt
Mag je dan op zo’n 10 baans weg, ook eindelijk is rechts inhalen. Oplossing voor het bumperkleven… ?
autoblogger zegt
Dat mag toch altijd al? (ps: het zijn 2 vijfbaans wegen)
Zoef zegt
Hierover staat een schitterend artikeltje op
http://www.vrijspreker.nl/blog/?itemid=3984