De jongens van de A1GP hadden een origineel idee: een race tegen een vliegtuig!
Tja, die kenden we natuurlijk nog niet.
Anyway, komend weekend is de eerste race van 2008 en om wat extra aandacht te krijgen moest “Black Beauty”, de auto van Team New Zealand, het opnemen tegen een Boeing 777-200ER van Air New Zealand. De showdown vond plaats op Auckland International Airport.
Een Boeing 777 is natuurlijk iets anders dan een F16 of een Eurofighter jet. Dankzij de regenachtige omstandigheden had de auto van Jonny Reid de eerste keer wat tractieproblemen, en verloor daardoor. De tweede run ging beter en de Boeing werd verslagen. Het duel eindigde dus in gelijkspel, bekijk hieronder het filmpje:
NLX zegt
Wat zijn ze weer origineel daar
Roy zegt
Het verhaal klopt niet helemaal, het is niet de eerste race van het seizoen, maar de eerste race van 2008.
–edit: helemaal gelijk, is gefixt!–
GeoBem007 zegt
Is het dan ook niet gelijk de eerste race van dit seizoen?!
lincoln zegt
ja daaaag ..
eerst de uitslag verraden en dan vragen om het filmpje te gaan bekijken ..
spanning opbouwen overkomt alleen een ander zeker ??
Arjan zegt
En hoe wordt deze uitstoot gecompenseerd?? ;-)
monza zegt
van de zomer nog van shang hai naar auckland gevlogen, vlak na het opstijgen toen we gingen klimmen bleek er nog een uitzendkracht van tjap toi team aan een vleugel te hangen…..evengoed veilig aangekomen in wellington.
Birger zegt
Dit vindt ik altijd zo dom, dit is toch totaal niet te vergelijken.
Het is als met je fiets optrekken tegen een auto en dan zeggen we rijden tot aan 20km/u, je zal dan met je fiets ook wel winnen he
Mazda specialist zegt
Wat zou dit geintje wel niet kosten :D
RenJie zegt
een A1 hoort toch wel makkelijk te winnen van de 777? Die start écht een stuk langzamer op dan bv de A1 en de Typhoon, of de F1 is gewoon veel sneller om tegen de Typhoon te kunnen racen.
Roy zegt
@ GeoBem007,
Nee dit is niet de eerste race van dit seizoen, want dit seizoen is in oktober 2007 al begonnen (Zandvoort, Tsjechië, Maleisië en China zijn al geweest) .
Willem zegt
-edit: nutteloze reactie-
Rickert zegt
waarom doen ze dit filmpje niet na?
http://www.youtube.com/watch?v=jbg5XGBT9Ls
dat is een stuk spectaculairder:P
jort zegt
klein beetje oud nieuws
maar verder ook niet echt orgineel maar ja
altijd leuk dit soort zinloze dingen:D:P
dikke richard zegt
Ik word zo flauw van dit soort zinloze vergelijkingen,het is al zo vaak gedaan en slaat echt nergens op!
@ Arjan
Dat wordt weer een hoop bomen planten,haha.:)
dikke richard zegt
waarom lukken die smilie’s nooit bij mij?
Rick dos zegt
Dan moet je een spatie tussen je laatste teken zetten.
dikke richard zegt
Dank je Rick,ik ga het nu proberen.: )
dikke richard zegt
zo dus wel :P
Rick dos zegt
Je hebt ‘m! ;) :)
dikke richard zegt
@ Rick
Ik schreef het al eens eerder,hier op autoblog leren we van elkaar! Thx ;)
Rick dos zegt
Don’t mention it. ;)
Gino zegt
@RenJie, Onderschat de T7 niet, Het is één van de krachtigste passagiers vliegtuigen ter wereld.
Gino
Frasker zegt
Boeing moet een ander model in de winkel laten komen.
3-serie zegt
mmm dan toch maar een chipje voor de 757?
RenJie zegt
@Gino
ja dat heb ik ook gemerkt ja, maar mijn punt was 777 vs. A1 – Typhoon vs. F1, dat zou de A1 toch makkelijk moeten winnen dan? Of de F1 is heel veel sneller.
Esprit_de_Flandre zegt
Hmm … saai! Een 777 is een log ding. Niet moeilijk dat ie erlangs vlamt.
RenJie zegt
@Esprit de Flandre
log ding wil ik niet zeggen, maar op korte afstand zeker niet sneller dan een supercar.
Als je in een 777 zit, en hij trekt opeens op, wat een feel… dan noem ik het geen log ding hoor~!!
Nic zegt
wie heeft hier nu wat aan???
johan zegt
Als je maar in het neuws kom.%&^%**&^%
domo zegt
haha echt onzin dit.
tjah, altijd leuk om wat nieuws te proberen maar dit is zinloos
marc zegt
ik ben zelf monteur bij de bekende witte zwaan maar deze stunt is natuurlijk alleen leuk voor de beelden en de foto’s maar verder staat het natuurlijk niet in verhouding met het prestatievermogen van het toesel en de racewagen!
kijk de A1 is een flitsende bolide met ik denk een pk van 300 of 400 dat weet ik niet precies maar de Boeing 777 200er overigens de kleinste in z’n soort heeft twee dikke Pratt & Whitney’s met een stuwkracht dus motorvermogen van 115.000 pounds per motor en dat kun je dus nooit met zo’n stunt vergelijken.
maar het ziet er wel grappig uit als ik het zeggen mag!
groeten marc