• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

9ff-stand: 911, Carrera GT en Cayenne

Auteur: evo, gepost 28 november 2008 om 13:46 – 20 Reacties

9ff-stand
Ook 9ff is uiteraard van de partij in Essen. De spectaculaire GT9R komt later deze dag aan bod. Gelukkig heeft 9ff nog genoeg ander lekkers meegenomen naar Essen om nu al te laten zien.

Altijd leuk om te horen. Dit zei een woordvoerder op de 9ff-stand: “Oh Autoblog! Ja, die ken ik wel. Als ik 9ff in Google intik dan kom ik bij jullie uit”. En onze fotosnapper heeft laten doorschemeren dat een rijtestje met een van de 9ff-producten wel mogelijk moet zijn. Hot!

9ff 911 GTurbo 750
We begrijpen het niet meer. Meer is toch beter? Eerder hadden 9ff Elfjes al de beschikking over 780 pk, 910 pk, maar nu moet deze GTurbo het met 750 pk doen. Ach, op de misvormde voorspoiler na, ziet deze GT3 RS twinturbo er wel ongelovelijk geil uit en dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk…

9ff 911 GTurbo 750

9ff Carrera GTT 900
Eeuwen geleden werkte 9ff al aan een snelle Carrera GT. Recent dook er nog een spectaculair ‘whiplash-filmpje’ op, maar nu staat deze Carrera GT met twinturbo V10 gewoon open en bloot in Essen. En dat is dan toch wel een stukje lekkerder.

9ff Carrera GTT 900

9ff Cayenne 725 Vantage GTR
Gelukkig mag Porsche’s lelijke eendje (zeg maar gerust: eend) van 9ff ook nog op de show opdraven. Ongetwijfeld zal dit zwarte monster 725 pk hebben. Daarmee zal ook een mastodont als een Cayenne meer dan goed van z’n plek komen. Vergeten jullie die frietsnijder trouwens niet even te checken?

9ff Cayenne 725 Vantage GTR

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 9ff, carrera-gt, cayenne, essen-2008, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, onbekend? [Bekend]
Volgend bericht: Lumma neemt CLR X 650 mee naar Essen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ivan zegt

    28 november 2008 om 13:54

    bruut

    Login om te reageren
  2. RobertJ zegt

    28 november 2008 om 13:57

    Leuk geweld, behalve de velgen ven die GT. (kleurstelling is ook wel jammer)

    Login om te reageren
  3. august zegt

    28 november 2008 om 13:58

    Ongelofelijk, that is.

    Login om te reageren
  4. Lout zegt

    28 november 2008 om 13:59

    Ruf mag dat misschien de meester zijn in het tunen van Porsches maar deze ‘padawan’ is uit aan het groeien tot een evil dark lord :-p

    Login om te reageren
  5. Sven zegt

    28 november 2008 om 14:15

    Op een maandag zullen wij dus misschien een keer verrast worden met een rijtest van een 9ff bolide?

    Ik kan niet wachten.

    Login om te reageren
  6. BmwMPower zegt

    28 november 2008 om 14:15

    9ff maakt verschrikkelijk brute, mooie machines :)

    Login om te reageren
  7. Bramzel zegt

    28 november 2008 om 14:22

    Die 997 en Carrera GT zijn wel extreem lekker zeg. Het tintje rood op de Carrera had net wat anders gemogen, maar qua styling zijn ze erg fijn :D Subtiel maar toch aanwezig.

    Login om te reageren
  8. Pieter-Jan zegt

    28 november 2008 om 14:53

    Is die Cayenne vantage een colaboratie met Gemballa? De stijl en het lettertype komen sterk overeen.

    Login om te reageren
  9. tim-> zegt

    28 november 2008 om 14:59

    Ben geen fan van Porsche, op de carrera GT na!
    Deze carrera Gt ziet er wel erg lekker uit, even wennen dat ze het bodypaneel achter de voorwielen hebben weggehaald, maar na het korte wennen ziet het er eigenlijk wel superdik uit.
    Tevens ben ik juist wel fan van de no-nonsens velgen die 9ff vaker op de modellen toepast.

    Lijkt me super als ze deze in candy red hadden gespoten, het stoere uiterlijk combineert naar mijn mening zeer goed met het chique rood!

    Login om te reageren
  10. Mies zegt

    28 november 2008 om 15:03

    Die Carrera GT is gewoon echt gekkenwerk! Spoiler en velgen zijn niet me smaak, maar wat een apparaat!

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    28 november 2008 om 15:09

    “Oh Autoblog! Ja, die ken ik wel. Als ik 9ff in Google intik dan kom ik bij jullie uit”

    Spreekt of schrijft zeker geen woord Nederlands, of wel?

    Anders begin ik hier plaatsvervangende schaamte te krijgen…

    Maar het ziet er goed uit hoor. Behalve de Cayenne dan.

    Leipfe scheize der alte!

    Just in case they read it….

    Login om te reageren
  12. Markus zegt

    28 november 2008 om 16:05

    Als Autoblog slim is en ze krijgen zo’n auto mee dan gebruiken jullie het gelijk als breekijzer bij andere tuners, voor een zogenaamde vergelijkende test. Ga je naar RUF en zeg je; van 9ff hebben we deze auto mee gekregen, maar we willen hem graag vergelijken met jullie RT12… ken dat? Zou leuk zijn.

    Login om te reageren
  13. JRDN zegt

    28 november 2008 om 16:27

    gtt 900 voor die kerel uit de emiraten die al z’n auto’s oranje en zwart laat spuiten?

    Login om te reageren
  14. Zeen zegt

    28 november 2008 om 16:56

    foute boel allemaal

    Login om te reageren
  15. Aad zegt

    28 november 2008 om 17:08

    Op de spoiler staat DP Motorsport, een tuner van de jaren 80 en die hadden dezelfde dichte schotelvormige velgen. Ik vind de Carrera GT meer dan geslaagd.

    Login om te reageren
  16. Laurens zegt

    28 november 2008 om 17:36

    Ik zou bij de bovenste de achterklep helemaal weglaten, scheelt gewicht en zo kun je toch nergens bij.

    Motor laten zakken lijkt me bij enig serieus onderhoud. Gaat wel vrij makkelijk, uitlaat kun je laten zitten.

    Login om te reageren
  17. Pieter-Jan zegt

    28 november 2008 om 18:12

    @Markus: Ruf noemt zichzelf geen tuner maar een autobouwer, en vermijdt elke directe vergelijking met andere tuners.

    (Ruf bouwt inderdaad autos met een eigen VIN nummer, maar dat is een wettelijke verplichting voor elke Duitse tuner die x-aantal veranderingen toebrengt.)

    Login om te reageren
  18. BAAP zegt

    28 november 2008 om 19:05

    die carrera GT krijgt beetje retro-look mee heb ik het idee!!!!…
    niet echt mijn ideaal, maar snap wel dat mensen dit gaaaf vinden! :)

    911 ziet er strak uit…lekker (ver)laag(d)…kleur had iets minder flets gekund..verder mooi…

    Cayenne gelijk op de puinhoop gooien…Bende, poep, sjonnietroep!!!

    (S.U.V.’s R.I.P.)

    Login om te reageren
  19. Jordey zegt

    28 november 2008 om 19:15

    Die Carrera GT man.. Ik begon te lachen toen ik die motor zag. Zwaar onder de indruk. Wat een machine!

    Login om te reageren
  20. Fred zegt

    28 november 2008 om 21:30

    Die Cayenne is nog steeds lelijk, maar ik vind het wel de mooist gestylede tot nu toe.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North