Dat 9ff serieus snelle auto’s aflevert wisten we al. Zo is even 380+ aantikken op de snelweg een peulenschil, en schijnt opperhoofd Jan Fatthauer voor veel minder dan 1000 pk niet eens meer zijn bed uit te komen. In die wetenschap is de Speed9 nog een aardig beschaafde auto te noemen.
De 911 Turbo levert in deze uitrusting namelijk 650 pk, uit het blote hoofd heeft de standaardversie er 480. Nog niet eens zo radical dus. Met een maximumkoppel van 890 Nm moeten tussenacceleraties in ieder geval een makkie zijn voor de Speed9.
Van de achterkant ben ik echter nog steeds niet gecharmeerd, het speedster-uiterlijk doet de Porsche absoluut geen goed. Eigenlijk is het zo net een grote Boxster. In het interieur is naar hartelust met Alcantara gestrooid, want kennelijk was de Speed9 nog niet grijs genoeg.
bertdb zegt
dicht is hij inderdaad precies een grote boxter maar open vind ik hem eigenlijk wel lekker. als je de prestaties dan bekijkt zeker :D
xPendek zegt
De achterkant is gewoon.. Niet mooi. Aantal pk is ook niet extreem maar lijkt me leuk om er een keer een rondje in te rijden
reinier73 zegt
als die auto zo op de openbare weg zou rijden zonder 9ff aanduiding, dan zou ik eerder denken dat het een boxster is die door iemand is “gekit”. Dan bedoel ik zo’n typisch geval van “ik wil wel, maar ik kan niet”.
BaySideBlueBoy zegt
Voorkant doet me op één of een andere manier denken aan een Honda NSX Type-R.
Pallas zegt
@BaySideBlueBoy: Een beetje wel ja:
maartenooms zegt
@ sir_smokalot
20 pk te weinig, de basisversie. hij heeft er 500 ;)
Stijn zegt
@maartenooms:
Klopt de huidige MKII heeft er 500, de 997 MKI Turbo had 480 stuks. Nooit meer iets uit het blote hoofd neerpennen joh! :)
Megakix zegt
@maartenooms: 530Pk overigens…
Yeelen zegt
@Megakix: Da’s de Turbo S ;)
m5 zegt
leuk maar gebruikt iedere duitse autobouwer de zelfde licht schakelaar
Zephyr zegt
@m5: Haha, idd. Iets met groepskorting ofzo.
Timmie zegt
Tja, de achterkant is er niet op vooruit gegaan. Maar ja, die tuners moeten per se alles veranderen he…
Jokkebrok zegt
Dat dakje mogen ze er van mij af laten!!!
Bassen zegt
Ontzettend lelijk zeg! Moet toch wel beter kunnen.
spykerboy zegt
idd een gegroeide boxter en toch wil ik hem wel hoor :P
rider zegt
bah boe, weer een 911 die verbouwd is. jammer. dat er bizar veel potentie in die 6cylinder boxer motoren zit is al wel bekend maar verbouw die koets eens. ze moeten daar bij Porsche wel hele suffe designers hebben zitten. motor achterin, oké, dat schijnt zo te horen bij een 911 maar geef dat ding nou eindelijk eens een ander design. iets baanbrekens. dit is wederom het zoveelste bewijs van opperste seiheit. er is vrijwel geen merk op deze aardkloot dat tientallen jaren achter elkaar vrijwel exact het zelfde design gebruikt. de duitsers hebben hier ook een hele leuke uitdrukking voor; Flachdach Kever.
Maar 9ff haalt er wel even lekker wat pk’s en Nm uit.
The360box zegt
Hh, dat dak, waarom is deze anders dan een gewone cabrio. waarom dan niet zo’n mooi stoffige kap die bij de motor ingaat.
Bertus zegt
@Pallas:
Wauw… 10x liever die Type-R dan een Porsche!
Tijdloos mooi.
Dimglor zegt
Ja inderdaad… met het dak erop is het net een Boxster…
Ik ben niet echt te vinden voor deze uiterlijke aanpassingen… Doen de wagen geen goed volgens mij…
Cantago zegt
Ik vind de hele achterkant gewoon verschrikkelijk, van de uitlaten tot de misvormde achterkant van de cabine. Bah.
rhyo zegt
Jeezzzzz Wat een lelijke auto zeg.
Megakix zegt
Hoeveel mensen kopen eigenlijk een Ruf ? Weet iemand de verkoopcijfers ? In Nederland 3 verkocht in 25 jaar wellicht ?
Freewarefreak zegt
Wat een lelijke auto zo.. Ik vind een 911 super.. maar dit?? Als je die achterkant zo ziet is het net of er zo’n klep op zit die aan de voorkant open gaat en waar dan nog een achterbankje onder zit..