Het was een tijdje stil rondom de 9ff GT9R, maar we hebben nu eindelijk alle specs voor jullie. En die zijn niet verkeerd! Komt ie dan: 1.120 pk, 1.050 Nm, 414 km/u, 0-100: 2,9 seconden en 0-300 in 15,8 seconden.
In 2007 verbaasde 9ff de wereld met de heftige GT9, die uiteindelijk een topsnelheid van 409 km/u wist te behalen. En toen doken er vorig jaar verhalen op over een nog snellere GT9R. Uiteindelijk stond vorig jaar in Essen het eerste prototype en nu heeft 9ff alle definitieve specificaties bekend gemaakt.
Ook vertelt 9ff meteen dat de GT9(R) leverbaar zal worden met drie verschillende vermogens. Het topmodel heeft 1.120 pk en een topsnelheid van 414 km/u. Het je niet zo’n behoefte aan zoveel vermogen dan kan je kiezen voor 987 pk en een top van 409 km/u. En voor mensen die niet van snelheid houden (of weinig geld hebben) is er ook nog een variant met ‘slechts’ 750 pk en een topsnelheid van 380 km/u.
Alle modellen hebben overigens dezelfde 4 liter grote 6 cilinder boxermotor achterin liggen. Bij de twee sterkste varianten is die gekoppelt aan een handgeschakelde 6-bak of een sequentiele 6-bak en bij de 750 pk versie kan je kiezen tussen de handgeschakelde bak of een 5 speed tiptronic.
In totaal zal 9ff slechts 20 exemplaren bouwen van de GT9R, dus als je er eentje wil moet je er snel bij zijn. Of je wacht natuurlijk op de cabriolet die er ook aan schijnt te komen.
UPDATE: nog een foto uit Essen, via autojunk.nl:
Megakix zegt
Yep, en nu nog even een mooie auto ervan maken….zoals de Veyron…
Tomaaas zegt
ooooh slijm…slijm… maar ik kan hem nou niet echt mooi vinden
JDM__Wotevajjjj zegt
omg in’t zwart issie mooi!! maar deze is gebaseerd op de vorige 911 kan je hem ook met die nieuwe lichten krijgen ?
Testpiloot zegt
Ben ik de enige, of wordt je door de continue stroom van PK’s, dikke auto’s en Newtonmeters een beetje immuun? Zeg maar, je leest tegenwoordig over een auto met 500PK en je denkt bij jezelf: “Mwa, niks bijzonders”
Vroeger werd ik niet goed bij het zien van zo’n brute auto, maar dat effect wordt met de dag minder.
bpc zegt
dikk 1000X liever dan een veyron what ever het kost
@Testpiloot: ik snap je , vroeger als ik iets dik zag had ik iets van wauw ,ik kon niet meer echt denken en tintelde ,kwerd er een beetje emotioneel van,nu als ik iets dik zie denk ik aan de specs zijn concurenten de prijs en thats it , ik denk dat het komt omdat er teveel super cars komen ,vroeger was 5 seconden naar 100 al van *SLIK* nu ddenk je dan kan sneller ,zonde:(
Donstil zegt
@bpc: eindelijk iemand die het begrijpt. Ik rij in het normale verkeer een auto met 205pk en kan je vertellen dat je dan sneller bent dan zeker 85% van de andere weggebruikers een auto als deze 9ff is in mijn beleving dan ook compleet zinloos.
Ik zou voor het geld van 1veyron(of andere hypercar) liever 6 andere fette auto’s kopen.
SHFT zegt
@Testpiloot:
Ik denk daar al jaren over, het is echt geen kunst meer…
Vimme zegt
Wat een beest!!
Megakix zegt
Zucht…dan droom ik maar van de Zonda ‘cabrio’…zwart….carbon….geluid…wauw !!!
Larrs zegt
Maar als je mee zou rijden, zeg je wat anders. ;)
Heb helaas zelf nog nooit in een super snelle auto gereden.
Het zal zeker wel een hele mooie beleving zijn.
Maksimum zegt
@Megakix
De Veyron mooi? Het uiterlijk van de Veyron is totaal emotie/karakterloos in mijn mening. Je kunt een auto nog beter lelijk maken dan doorsnee.
Wat wel over de veyron gezegd mag worden t.o.v. deze 9ff. Dat er veel auto’s relatief makkelijk harder dan de Veyron kunnen gaan. Maar de Veyron is er echt voor gemaakt en wordt in relatief grote oplages gemaakt. Het is een uitgeteste auto die niet elke week naar de garage hoeft en evengoed wekelijks de 400 kan overschrijden.
9ff GT9R is absoluut geen kleine Japanse tuner. Ik denk dat ze redelijk richting het kwaliteit gebied van de Veyron gaan. Mooie prestatie deze auto!!
SimonMc zegt
@Maksimum: Japanse tuner?
JIFF zegt
@Maksimum:
Wat een onsamenhangend stuk tekst.
Zit ook nog eens vol met taalfouten…
mrp zegt
Ziet er erg indrukwekkend uit, maar waar is deze auto eigenlijk voor bedoeld? Gaat het puur om de topsnelheid op Nardo of is hij gemaakt om snelle rondetijden neer te zetten op een bochtig circuit als de neurnbergring, of is dat weer te hobbelig voor deze auto?
SimonMc zegt
De 0-100 tijd is er wel een stuk op vooruit gegaan.
Kan het zo niet direct terug vinden, maar meende me te herinneren dat deze eerst 4,2 seconden naar de 100 ofzo was.
Fiskmas zegt
Vrij duits die jongens van 9ff ;)
Fiskmas zegt
@ SimonMC
“It takes the 9ff 4.2 seconds to reach 60 MPH (2.5 for the Bugatti Veyron), and 17.6 seconds to reach 186 MPH (0.6 of a second faster than a Veyron). The top speed is 254mph.”
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_9FF_GT9
de GT9 had die tijd denk ik dan :)
Wel knap idd dat op een achterwielaandrijver de tijd zo snel is! Brabus kan dat niet bijvoorbeeld.
meneersander zegt
met een 6-cilinder 414 km/u WOW!
Endlezz zegt
-edit: check!-
Endlezz zegt
-edit: check!-
Dino-Ferrari zegt
ganz geil!
jorden zegt
toch maar een veyron.
want de veyron heeft een toch wel elegant uiterlijk, nog een hoop luxe, bruikbaar in de stad en een interior om te watertanden.
Dat ding boven is een behoorlijk stijlloos opgevoerde 911.
Josh21 zegt
@ Donstil
Er zijn ook mensen die sneller dan 99.999% van het verkeer willen zijn;)
C30CDIAMG zegt
Dit is natuurlijk gewoon een kart met een plastichoesje eroverheen….
Lonely at the top nog altijd de Bugatti…
jeffie zegt
Nu is het wachten op een reactie van Nissan dat de GTR 415 kmh kan.
Tom zegt
Doe mij maar gewoon een Veyron!
Fietsblogger zegt
Jan Fatthauer van 9ff is toch wel de tuningkoning 8)
bram zegt
stomme auto.. heeft geeneens auteruitkijkspiegels!< 3xwoordwaarde!
Klassiekerrally zegt
Yep, en nu nog even een mooie auto ervan maken….zoals de Veyron…
ROFLOL! Kom niet meer bij! Wat een humor!
Heel gaaf ding. Lekkere ‘form follows function’-look, in tegenstelling tot de modeaccessoire-handtasjes-bijou-look van de Veyron.
@ Testpiloot: je bent niet de enige…
Kevski-Style zegt
@Klassiekerrally:
Couldn’t agree more. Bovendien, weet je hoeveel simpeler het is als je een auto bouwt vanaf the-get-go die 400 kan. Hier zit je met een hele architectuur die je moet aanpassen om tot een goed resultaat te komen. Er is in verhouding veel meer knowhow voor nidg dan een Veyron, aangezien het in de bais nog steeds een 911 is….
VeyronLover zegt
Blijft nog altijd een Tupperware 911… Desondanks een mooie prestatie voor een 4 liter 6 cilinder.
M-lover zegt
@Maksimum:
Nee hoor, een veyron heb je maar net evenveel onderhoud aan als aan een golf TDI’tje: af en toe wat olie bijkappen en verversen en de filtertjes vervangen… NOT!
Voor een grote beurt betaal je meer dan een golfje waard is! Je wil niet weten wat allemaal preventief vervangen wordt, dus constant 400 rijden zonder risico zit er daar ook niet in. Dat zit er nooit in.
Er is volgens mij maar 1 punt waar de veyron gewoon beter op is, en dat is de durzaamheid van de motor(…maar dit is dan ook ‘maar’ een 4l 6cyl boxertje, en kwa prestaites doet-ie bijlange niet onder voor de veyron!).
PCCB zegt
Ik vind er anders maar weinig 911 aan. Hij deelt enkele onderdelen met de GT3 en de koplampen zijn dezelfde, maar hij heeft een 6-cilinder middenmotor en is toch anders gebouwd.
Daarom vind ik’m niet lelijk in feite. Het doet me denken aan de CLK-GTR qua vorm en modificatie. Wellicht is hij zo praktisch als een rubberen baksteen, maar hij mag gerust op mijn oprit staan. Is die straatlegaal trouwens?
porsche_fan zegt
en nu met hem de “ring” over ;p
Bill zegt
Eigenlijk vind ik dit een rete mooie auto. Gebruik het principe van Porsche, maar haal dan het natuurkundig zwakke onderdeel (motor achter) naar voren zodat hij in het midden ligt en dan krijgen ze het nog voor elkaar om hem niet lelijk te maken.
SeHa zegt
In Essen stond er dit jaar zelfs een te koop voor EUR 595.000,00 (messepreis).
Foto’s ervan zal ik anders doorsturen naar de moderator.
Cantago zegt
Ongelooflijk dat een Veyron nog steeds sneller is op alle vlakken behalve topsnelheid, absurd!
SimonMc zegt
@Cantago: Weet jij iets meer dat een ander niet weet?Deze heeft een hogere topsnelheid, en zit ook nog eens sneller aan de 300 km/h dan een veyron.
En aangezien deze zo’n 600-700 kg minder weegt, zal ie wel beter in de bochten zijn ook.
Oh je bedoelde die 0.4 seconden dat hij sneller aan de 100 is?Lekker belangrijk !
Laurens zegt
De uber 911 is een doorontwikkelde Cayman! Dat is ook de betere Porsche :-)
OT: waanzin.
Megakix zegt
De Veyron is gewoon een geslaagde auto, zeker als het op comfort aankomt in combinatie met de prestaties…deze 9ffR kunnen ze nóg zovaak van extra lettertjes voorzien (9ffrsxbladiebla), maar het blijft een bochel op de weg…shame !
lambolover zegt
@megakix
veyron is lelijk (maar snel)
deze is mooier en sneller! wat wil je meer
Rick dos zegt
Als dit ding ook nog eens fatsoenlijk over een circuit kan gaan dan heeft deze auto bij voorbaat al zoveel streepjes voor op een Veyron.
Ik bedoel, sinds wanneer is luxe een pre in een sportauto? Luxe in een sportauto is voor mietjes. Dat blijkt al uit het feit dat de bestuurder geen zweet in z’n handen heeft terwijl die 400km/u gaat.
Als ik snel in luxe wil gaan dan neem ik wel een jet of een TGV.
Matthis zegt
Wat een ultra groffe kar, helemaal die zwarte met rode accenten. 15sec naar 300, pff.. ohnee 9ff!
Avenger zegt
Dacia van mijn moeder gaat harder…
#Lennard zegt
Ben er op Essen nog omheen gelopen. Zeer mooi afgewerkt dit keer.
Vorig jaar was het allemaal een beetje last-minute in elkaar geflanst
Jeroen zegt
Juist, ZO doen we dat!
turbo zegt
hij heeft wel meer dan bugatti maar hij is zelfs lichter dan bugatti veyron maar togg toggg togg,, 2.9 net zoals nissan gt-r switser..,, bugatti is 2.5 seconden 100 . wel knap dat ie 414 kan halen.
SimonMc zegt
@turbo: al het vermogen alleen op de achterwielen, of op alle 4 maakt wel een serieus verschil hoor.
stek zegt
Wat een lelijke bak. Ook zal het een en ander vermoed ik niet lekker degelijk aanvoelen als bij een Veyron. Veyron is toch onvergelijkbaar beter en mooier dat dit sjonnie achtige opvoer geklooi..
Sciurida zegt
Wat is dat toch dat iedereen sneller dan 400km/h wil kunnen, alsof je dat ooit in je leven gaat rijden (hoop ik, als je leven je lief is). maar ok leuk als je kunt zeggen dat je auto 400 km/h kan, maar ik weet uit ervaring dat zaken nogal snel de neiging hebben om op te stijgen bij 400+ (ok flauwe grap)
Citrofiel zegt
911 in het kwadraat: Een 2x platgeslagen kever. Maar ik moet toegeven, het ziet er indrukwekkend uit en de prestaties zijn ook niet mis.
Pascal zegt
Serieus, heel indrukwekkend allemaal, maar wat is de garantietermijn die zo’n tjoenert geeft op zo’n opgefokt monster?
Henk zegt
slomer,lelijker en minder koppel dan de veyron en niet eens in productie. bij Bugatti hoeven ze alleen de computer bij te werken en de veyron is al sneller
NovaStar zegt
ik lees een topic met +400KM/h top en IEDEREEN heeft het over OW VEYRON! OW JAA!!! HMMM!! mensen kom op zeg. Een veyron en dit vergelijken is gewoon doelloos. Voor mensen zonder leven eigg. Dit is gewoon tunen to the max! Een veyron is speciaal ontwikkeld bla bla om het maximale te laten zien wat VAG in huis heeft. En dan daarbij, de 5 mensen bij 9ff die dit juweeltje hebben gemaakt zijn magiërs in vergelijking met die 100 wijsneuzen bij Bugatti. 4 liter 6 cilinder…. laat het tot je doordringen. 4 liter 6 cilinder? en dan deze specificaties? Diepe buiging voor hun. Dikke vinger voor iedereen die kwijlt bij een bugatti dinges.
Amen.
NovaStar zegt
Chapeau @ Rick dos
DrDarwin zegt
“Wass ist denn dass fur’ne Porsche?
Dass ist eine 9ff GT9R.
Huh?”
——-
“Ein neun-Friedrich-Friedrich, Gustav-Theodor-neun-Richard.”
SeHa zegt
Zoals beloofd:
autoblogger zegt
@SeHa: thanks, heb de foto ook in het artikel gezet!
Buyck zegt
Ach… 418 km/h gelieve de titel aan te passen! Wie bied meer…?
corvettez06 zegt
jongens jongens wat nou veyron , ssc aero is nog steeds de snelste punt , en als het goed is gaat deze nieuwe jongen dat record verbreken van de aero leuk voor de competitie toch .
autoblogger zegt
@corvettez06: jongen jongen toch, dat is oud nieuws ;)
http://www.autoblog.nl/archive/tag/ssc
corvettez06 zegt
bekijk deze dan maar ff,http://www.youtube.com/watch?v=SvMHS5cTeHU
Carmaster zegt
@ Alle “wow een 4 liter 6 cilinder” zwijmelaars.
Big Deal.
Zegt de afkorting RB26DETT misschien iets?
There is a substitute for cubic inches.
But me don’t like it very much.