Fans van de Porsche 911 Turbo kunnen hun lol niet op de laatste tijd. In de race om meer en meer pk’s had Techart de laatste zet gedaan met de GTstreet met 630 pk die in Genève te zien was. Het antwoord hierop komt amper een maand later. Dit keer is het 9ff, die al in bezit is van de snelste cabrio. De tunert komt met de meest extreme 997 tot nu toe, die luistert naar de naam GT9. Deze Porsche haalt 910 pk uit een 4.2 liter zescilinder en claimt daarmee een topsnelheid van 409 km/u! Hiermee heeft 9ff in theorie een (ja, we kunnen het niet laten) Veyron-killer in huis.
Voor een dergelijke performance is de auto hevig gemodificeerd, het motorblok (met twin-turbo’s) is verplaatst van de achterkant naar het midden. Overigens is 910 pk volgens de grote baas Jan Fatthauser nog een conservatieve schatting. Het werkelijke aantal pk’s kan richting de 950 lopen. Of de GT9 inderdaad het snelheidrecord van de Veyron af kan snoepen zullen we spoedig weten: de auto zal op de jaarlijkse top-run van het Duitse Auto, Motor und Sport op de testbaan van Nardo in actie komen. Of de GT9 hier de performancekroon mag pakken is trouwens nog maar de vraag, naar verluidt zal de Mission 400 Plus (1054 pk uit een 3.8 liter-blok) hier ook aanwezig zijn.
Tot slot de prijs: voor de GT9 moet je diepe zakken hebben, hij doet 400.000 euro ex. belastingen. Ondanks het prijskaartje beweert 9ff er al twee van verkocht te hebben.
Bron: EVO-magazine.
Xemurai zegt
Als ik morgen miljonair wordt is de 3e ook al verkocht :D Vreselijk tof!!
Z3 zegt
BRUUT!
astra zegt
Leuk! Maar waarom nou niet 911 pk? da’s pas humor! die ene pk extra kan er dan toch ook nog wel uit?
smoke zegt
Of 997 pk… :)
AlwinH zegt
Het motorblok verplaatst? Heiligschennis!
Ford GT Freak zegt
lachen en 910 pk?? nog een tuner erbij en hij heeft meer pk dan een veryon
niels zegt
Ja klopt er zijn er 2 verkocht,
Eentje aan een Duitse klant, en een eentje aan een sjeik die bij bezoek aan 9FF zijn 997 Turbo kwam ophalen, zag de auto staan en wilde weten of de auto te koop is Jan Fatthauer gaf hem uitleg over de auto wat hij ermee wilde doen en wat voor soort auto het moest gaan worden.
Daarop bestelde de Sjeik gelijk ook een exemplaar en betaalde ook gelijk de ontwikkeling voor het hele project omdat hij zeker wilde weten dat de auto er wel zou komen. Jan Fatthauer heeft daarom veel meer tijd om de auto echt helemaal goed te krijgen het Budget nam ietsje toe.
Ik ben benieuwd word druk dit jaar in Nardo met 9FF, Noivtec, Edo Competicione met een Maserati MC 12 , Audi R8 MTM, Techart, Gemballa, Sportec, te minste als alles door gaat natuurlijk want je moet wel een goed budget hebben bij 9FF lijkt me dat geen probleem.
Groeten
Niels
Daemon zegt
Een van de sterke punten van de nieuwe 911 Turbo is juist zijn Variabele Turbine Geometrie. Maar al deze extreme tuning monsters [die trouwens wel heel bruut zijn] vervangen deze met een normale turbo. Tja, dan wordt een bijzonder auto toch nog ‘een getuunde beest’.
Erg mooi maar toch een beetje jammer. . .
RickA4-1.8T zegt
ziet er gruwelijk uit..!!
maar een veyron killer ?? betwijfel dat … het blijft hier een 4.2
de W16 16.4 van de veyron moet wel beter zijn.
floryn zegt
haha jullie moeten hier maar eens een nieuwe tag voor gaan maken namelijk die van de veyron-killers…..mmmm not
wel leuk dat 9ff hier mee komtze doen hun werk altijd goed maar of ze het record halen?
Dennieboy zegt
Ronduit HEFTIG!!!
Waar de Bugatti 16 cilinders en 4 turbo’s nodig heeft om 1001 pk te produceren, doet 9ff het met maar 4.2 liter met biturbo (hahaha!!)
Moet je nagaan als Porsche aankomt met een 16-cilinder boxer quad-turbo, dan is de enige concurrentie nog te vinden bij de luchtmacht.
Kan niet wachten op de Nardo-test………!!
PS. Verplaatsing van het motorblok zorgt voor een betere gewichtsverdeling en is ook nodig i.v.m. de ruimte (is immers een 4.2L).
Greetingz en Drive safe but fast… :)
Lampredi zegt
@dennieboy: Dat heeft Porsche al eens gedaan. Van hun oude luchtgekoelde boxer 12 cylinder uit de 917 bestaat een 16 cylinder versie. Of die turbo’s had weet ik niet, maar ik weet wel dat dat zo hard ging dat ze er mee gestopt zijn :)
Voor 1000 pk had Porsche trouwens genoeg aan een luchtgekoelde 12 cylinder.
Zo zie je maar, niets nieuws onder de zon, stelt allemaal niks voor die veyron.
robert zegt
wat een lelijke auto dit bewijst maar weer dat duitsers geen auto’s kunnen ontwerpen
aston-driver zegt
dit is toch gewoon echt een aso bak vergeleken met maserati’s en astons en zo
echt veel te ordi. de veyron is ook veel mooier
Solstice zegt
@Dennieboy: en vergeet vooral niet de Toyota Supra’s en Nissan Skyline’s waarbij uit een 6-cilinder met 3,5 liter inhoud en twee tubo’s soms wel 1200 pk gehaald werd. (Dat ze daarmee onbehandelbaar werden laten we voor het gemak even buiten beschouwing :-p )
Hansie! zegt
Doe mij toch maar een bugatti
veel stoerder, en natuurlijk leuk dat al die tuners iets proberen te maken wat er tegen op kan.
ik vind alle porches wel mooi maar zo gewoon (behalve de carrera gt).
SimonMc zegt
@ RickA4-1.8T : 16.4 wijst toch écht niet op de cilinderinhoud hoor…
Tarzan zegt
Is veyronkiller niet een iets te groot woord? Hij gaat 2kmh harder!! Als ie nou 2800 pk had en 698 kmh liep ok, maar 2km verschil zou ik liever wat anders noemen.
Tarzan zegt
Overigens.. zitten op al die opgefokte turbos nog steeds variabele geometrie turbos?
GIMP zegt
Ik word een beetje ziek van die vergelijking met de Veyron.
Verzin eens iets nieuws.
SugarFree zegt
@ Robert
Flink inhoudelijke bijdrage zeg! :(
’t is persoonlijk, maar van mij mag 9ff het record van Bugatti afpakken ;)
gun het porsche/9ff net wat meer, maar ja, allemaal onzin dit natuurlijk.
wat een b e l a c h e l i j k verhaal van die schjijk :)
kan me werkelijk niet voorstellen dat het leuk is zóveel geld te hebben
KD. zegt
bruut man…, maar hoe zit het met de verdere prestaties?? het koppel, de acceleratie etc….??
onder veyron-killer versta ik eerder minimaal een evensnelle acceleratie, of de snelheid moet het ruimschoots goedmaken!! :P
slk55 amg zegt
het zou mij benieuwe of hij daadwerkelijk over die 407 km/h heen gaat. persoonlijk denk ik het niet. maar wat dan nog…. feit blijft dat de veyron de snelste productie auto blijft, 9ff produceert de porsches immers niet zelf, maar is een (ordinaire) tunert.
Alexander Beenen zegt
Ik kan jullie een ding verzekeren, deze auto komt zeker naar Nederland.
Er zijn er inderdaad 2 verkocht, de officiele specificaties worden binnenkort vrijgegeven net als de eerste foto’s van de auto met de motor erin en op zijn wielen. Als de 9ff V400 op basis van een standaard GT3 al 388,7 kmh rijdt met 870 pk kun je je voorstellen wat deze auto gaat doen met 100 pk extra met een gewicht van…..1.315 kg!
CLUBSPORT (9ff Importeur voor Benelux)
Lampredi zegt
Wat mij iedere keer weer verbaast is de felheid waarmee mensen de Bugatti Veyron verdedigen. Een schoonheid is het niet te noemen, behalve op een “Fast en Furious” achtige manier. Hij is duur, comlex, te groot en te zwaar, en al helemaal neit practisch. De enige kwaliteit van die auto is dat-ie buitenaards hard gaat.
En dan blijkt dat er auto’s zijn die nog sneller kunnen (die waren er al lang), en dan worden die afgekeurd, want de Veyron, tja, die is luxer, beschaafder (?) en weet ik het al niet.
Die Veyron heeft echt een plaatsje in de harten van autobloggers veroverd. Ik houd er helemaal niet van, maar dat moet ik hem toch nageven.
SugarFree zegt
@ Lampredi
Hier nog een ‘niet-uitgesproken-voorstander’ van de Veyron (= een understatement).
Het allergrootste minpunt is zijn lelijkheid.
Schoonheid gaat toch boven alles… en schoonheid hoeft lang niet altijd mooi te zijn, daarvan getuigt een Ferrari Enzo. Maar de Enzo staat bij mij (als het gaat om het uiterlijk) ver boven de Veyron, ook al is de Enzo wat ‘langzamer’ dan de Bugatti.
Citrofiel zegt
Als die prestaties waar zijn (en ook als ze het niet helemaal zijn), dan is het nog een vrij ‘goedkope’ auto!
MurcieBoy zegt
nou, voor dat geld koop ik me leiver een huis en niet zo;n lelijke auto wat heb je in godsnaam aan zoveel pk’s alleen om mee te showen. dat is dus echt niet cool ;)
Ejay zegt
@ Lampredi, de Veyron is een soort unicum. Hij is luze van binnen en ontzettend snel. Daarbij rijd hij als een Golf, maar dan sneller. Hij is betrouwbaar en veilig. Speciale banden en remmen garanderen en normale stop vanaf 406km/u. Iets wat al deze getunede objecten niet hebben. Maargoed, de Veyron is immens duur, veeel te zwaar en eigenlijk alleen maar voor rechtdoor wel leuk of gewoon om mee te touren. Een circuit-tijger is het niet echt.
Rick zegt
Met deze Porsche kun je heel erg weinig km’s rijden voordat hij weer helemaal gereviseerd moet worden etc etc, een veyron is gewoon super goeie kwaliteit. Daar kun je rustig mee op vakantie gaan, dat zou ik met deze Porsche niet zomaar doen.
SRM zegt
Volgens mij is deze auto op de GT3 gebaseerd en dus niet op de 997 Turbo.
Chief_S5 zegt
Ik kan het niet meer met een porsche vergelijken omdat de motor is verplaatst. Ennuh, veel succes 9ff…
Nick zegt
Pfff, ook al zou zo’n 997 vijfduizend paarden hebben.
Een Veyron-beater zal hij nooit worden.
Als je een Maybach 62 van 0-100 minder dan 2,5 s kan laten optrekken en over de 407 kmpu en dit 25 jaar later ook zou kunnen.
Dan hebben we het over een potentiële Veyron-beater. Hoppa.
phantom zegt
Ze vallen wel allemaal de veyron aan maar waarom zeggen ze bijvoorbeeld niet gewoon als er een nog snellere auto komt: porsche 9ff killer of ultimate aero killer. Dat getuigd weer eens dat de veyron als het grote voorbeeld word genomen en dat ze er gewoon alles aan doen om hem daar weg te krijgen.
Brecht zegt
Nick ben het met je eens.
Bugatti is nie te kloppen,
één of andere wagen zal hem mss binnen 10jaar zal hij wel geklopd worden maar op technisch vak wat een staaltje onder motorkap ligt daar twijfel ik nog aan.
Booob zegt
Maar het blijft een gaaf project, mij maakt het niet uit wie nou de snelste is..
Mclaren F1 zegt
Bugatti is niet te kloppen? Naar mijn mening een questie van tijd. Het is inderdaad een imponerende auto, daar zal ik niet omheen draaien. Toch blijft voor mij de McLaren F1 met een geclaimde topsnelheid van 386,5 km/u de echte koning. Zeker in die tijd (1994).
Jammer dat er nooit een opvolger kwam…
Jurgen zegt
Het leuke is dat een Veyron 407 doet op zijn gemakkie, deze getunede bak moet tot het uiterste gaan daarvoor.
Dus een echte Veyron beater ? Neuh…
Toch respect voor die gasten van 9ff :)
Lampredi zegt
Hardstikke leuk als een auto echte fans heeft. Maar de onzin die hier uitgekraamd wordt is werkelijk tenenkrommend. Men praat over kwaliteit alsof men er zelf al jaren eentje heeft, en over standaard versus getuned alsof een Bugatti in batches van 300000 gemaakt worden. Fanboys, ga nou maar weer terug naar je slaapkamer en trek je vanavond maar weer eens lekker af bij je Bugatti Veyron poster. En kom terug als je ontmaagd bent.
NARCIRIS zegt
De Veyron kun je niet killen, toch niet met conventionele technologie. Inderdaad, 1001 pk uit 8 liter is niet zo extreem, de 430 of een S2000 en nog enkele andere standaardproducten doen eigenlijk beter. Als je ziet wat er uit een 2400 cc F1 komt… Maar dat is niet het doel van de Bugatti. C’est la plus belle voiture de tous les temps. Dat rijdt en remt bovenaards. Rechtdoor of kronkelend, geen belang. Altijd rocksteady en gruwelijk snel en veilig. Je kan er niet mee op reis zoals met een Conti GT of naar een circuit zoals een 911 GT3 – ok. Maar dat is ook niet het doel. Ik wil die 9ff wel es zien remmen aan 400 km/h. Aan die snelheid mag je in de Veyron het stuur loslaten en zo hard remmen als je kan. Ding stopt gewoon – no drama. Kunnen al die killers 20.000 km keihard blijven vlammen zonder problemen ? De Veyron wel.
Lampredi zegt
Goh, mooi te horen dat er tenminste iemand is die er ook echt een heeft, hem al op de 400 km/h heeft gehad en er ook al 20.000 km op heeft zitten. Proficiat Narciris, en ook met je kennis van het Frans: Ik dacht dat “belle” betekende: “mooi”, maar het blijkt “blauw” te betekenen. Veel plezier nog met je poster.
hugo zegt
natuurlijk verbreken ze het record
SugarFree zegt
@ Narciris
Hahahaha, bij een snelheid van 400/u je handen van het stuur halen en dan vol remmen :)
Nee, dat is echt te dom. Ik snap best dat je bedoelt dat de Veyron keigoeie remmen zal hebben, maar het stuur loslaten… ;)
Samenvatting van dit gekrakeel: we willen ons allemaal ergens mee identificeren (sommigen Veyron, sommigen Porsche, sommigen met afkeer van getune) en voelen ons aangevallen als ons ‘idool’ wordt bekritiseerd :)
sven zegt
belachelijk gewoon , der zijn er hier die praten alsof ze al met de Veyron hebben gereden !
Denk dat de hele kindertuin op deze post heeft geantwoord !!
Ari_M5 zegt
leuk..
maar wacht maar tot die ene veyron komt met 1200 pk.
ronald zegt
wil iedereen .. alle auto bouwers/journalisten/fans etc.. ophouden met uitspraken als veyron killer…of begeeft zich op veyron terein… t zal nooit gebeuren de veyron is onaantastbaar, de mensen met echt verstand ervan behoeven geen verdere uitleg…
wel een vette porsche9ff..
hjd zegt
Dit is tog veel mooier dan zo’n Veyron??? haha ik ga lache als ze het record verbreken…
Perc zegt
Porsche haalde in de begin jaren 70 uit de 917/30 al 1100 Pk.
een “gewone 917” haalde al tegen de 400 km/u
Het was natuurlijk geen straat auto, maar dat is niet moeilijk te realiseren natuurlijk.
Het is allemaal niet zo heel byzonder dus…wel gaaf hoor dat zeker!!
Veyron heeft nou eenmaal het record en is daarom the car to beat!!
Overigens aangerdreven door een VW Motor , het merk had niet eens bestaan zonder Porsche!! hahahahaha
Go for it 9ff……..Succes
Ben zegt
Wat een overroepen wagen die Veyron …
Snel rechtdoor, wie toont mij rondetijden vs Mclaren f1, carrea gt, enzo ?
Op een bochtig circuitje wordt die volgens mij hard geowned …
En als iemand mij zegt dat ie daar niet op gemaakt is, waarvoor dient die dan wel ?
Jan zegt
Ik zou denken dat dit over de Veyron ging. Terug naar de 9FF jongens!
Leuk autootje, maar het is een opgejaagde Porsche. Ik krijg er toch een beetje jongetjes-met-petjes-die-scheef-op-hun-stoel-ziten bij. Enfin, leuk speeltje voor wie hem heeft. Hij is in ieder geval in een kleinere oplage gebouwd dan die Veyron (waar kennelijk iedereen hier al in gereden heeft) en dus exclusiever ;)
Isabella zegt
Dit is vet. maar een echte veyron killer…?
vind het trouwens echt gaaf: een 6 cilinder met 910 pk!
amer zegt
porsche 917 over het hoofd gezien?:P