Niemand zal verbaasd opkijken van het feit dat Müller naar voren wordt geschoven als de nieuwe CEO, maar toch houden we een slag om de arm.
Er is namelijk nog geen officieel statement naar buiten gebracht door VAG en dus is het tricky om in dit stadium al te beweren dat Müller (Eminem voor Freunden) plaats zal nemen op het pluche. Zoals bekend heeft Martin Winterkorn van alle consternatie gebruikgemaakt om lekker met pensioen te gaan en dus was er een plekje vrij op de troon bij Volkswagen.
Müller (62) is sinds 2010 de baas van Porsche en kan rekenen op de steun van de familie Porsche (en dus ook Piëch). Juist dat laatste is een saillant detail, daar Müller één van de redenen was dat Ferdinand Piëch als voorzitter dan de raad van commissarissen kon opkrassen.
Het is nu alleen nog wachten op een officiële aankondiging van Volkswagen, maar als we Automotive News mogen geloven is dat een kwestie van tijd. Aan Müller dus zeer waarschijnlijk de schone taak om met de vuilniskar puin te gaan ruimen. Het stadium van doekjes voor het bloeden is inmiddels wel gepasseerd.
Overigens hoeft u geen medelijden te hebben met dhr. Winterkorn. Naar verluidt kan zijn oprotpremie oplopen tot een feestelijke 60 miljoen euro. Genoeg voor een paar tripjes met de Zonnebloemstichting, niewaar?
henkhupelschoten zegt
Ik meende onze Victor muller te staan.. Maar na 2X lezen zag ik het…
lincoln zegt
@henkhupelschoten:
Had je niet beter 2X kunnen denken voor dat je dit soort troep opschrijft ..
clarkson zegt
@lincoln: Lief doen voor elkaar.
mikkeloentje zegt
@lincoln:
Had je niet beter 2X negatief kunnen doen? Dan hadden wij iets positiefs om te lezen.
ronaldddvos zegt
@mikkeloentje: jij let goed op bij wiskunde jongen! Trots op je
mikkeloentje zegt
@ronaldddvos:
Dankje! Ook bij taal hoor, daar heb ik geleerd dat je altijd een zin moet beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt.
henkhupelschoten zegt
@lincoln: Nee, eigenlijk niet nee…
clarkson zegt
Piëch zal stiekem in z’n fuistje lachen. Wetende dat vw er wel weer boven op komt.
nord zegt
@clarkson: dat is best een risico..misschien gaan sommigen straks weer op eigen houtje verder bij een andere club. Lamborghini, lees je mee?!
clarkson zegt
@nord: We zullen het zien. Ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal net pensioen gaan.
desjonnies zegt
@clarkson:
ik bedoel maar …….
http://www.telegraaf.nl/dft/24533569/___Vorder_geld_VW__BMW_terug___.html
lincoln zegt
@desjonnies:
De ultra linkse NLertjes ..
De uber claimcultuurlanders ..
desjonnies zegt
@clarkson:
Ik zou uit zijn buurt blijven
VER uit zijn buurt
Misschien is het u ontgaan dat de beste baas één van de GROOT aandeelhouders is van VAG.
En dat zijn vermogen nu in één week tijd met een derde is gekrompen?
En geloof me, de echte ellende voor Volkswagen is nog niet eens begonnen !
clarkson zegt
Ik begrijp dat ze hem niet snel weer op de voorgrond van een bedrijf willen hebben. Maar ik weet niet of het in europa een staartje gaat krijgen. De auto is in europa goed gekeurd. maar misschien ook wel. We zullen het zien. Je zou denken dat zo’n groot bedrijf dit al helemaal ingedekt heeft.
Rob zegt
@clarkson:
Ja, want Piech vindt het wel lachen ofzo dat ‘zijn’ VAG diep in de puree zit…? Tuurlijk joh….
En meneer Piech is overigens gewoon aandeelhouder. En ik neem aan dat je weet hoe aandeelhouders zijn? Die lachen niet als het slecht gaat, echt niet…..
clarkson zegt
@Rob: Het komt wel goed met VW. Wel tegen een hoge prijs.
lincoln zegt
@Rob:
Henry Ford is ooit afgetreden als CEO ..
En dat louter om de aandelen te laten kelderen ..
Rob zegt
@lincoln:
Dat was toch een ’truukje’ om zelf (of in ieder geval de Ford familie) alle aandelen in bezit te krijgen? In het kader van ‘Ik wil zelf bepalen wat ik doe; alle aasgieren kunnen de tyfus krijgen’?
Toch iets anders als de huidige situatie waar VW in zit. Kan me niet voorstellen dat Piech software in dieseltjes heeft gestopt met als doel de aandelen te laten kelderen ;-)
Maar ik heb er de ballen verstand van, dus: correct me if I’m wrong ;-)
lincoln zegt
@Rob:
Ik viel over “Piech is gewoon aandeel houder” ..
Piech is net zo een autist als ouwe Ford ..
geld ansich stelt nix voor bij dat soort mensen ..
Die willen louter de wereld aan hun wereldbeeld aanpassen ..
de waarde van geld of waardepapieren is niet relevant ..
Rob zegt
@lincoln:
Da’s ook weer zo. Point taken.
Wellicht heeft de beste man allang weer wat uitgedokterd voor ‘zijn’ VAG. Gesterkt/gevoed door dit schandaal. Wie zal het zeggen? In het hoofd kijken van zo’n figuur is in ieder geval onmogelijk…
norge zegt
Techneut of kantoor rat?
lekbak zegt
@norge: een echte techneut komt nooit op zo’n positie terecht.
gtwillem zegt
@lekbak: Dat komt echt wel voor, volgens mij. De voorganger van Winterkorn was een techneut ;-).
clarkson zegt
@lekbak: Ferdinand Porsche was een van de grootste technische meesterbreinen die deze wereld heeft gekend.
lekbak zegt
@clarkson: absoluut, maar hij was niet de bestuurder van een enorme autofabrikant. De porsche 356 was bijvoorbeeld nog maar nauwelijks geproduceerd toen hij overleed.
Overigens is iemand met een technische achtergrond heel wat anders als een techneut. Ik denk dat er maar weinig techneuten zijn die gelukkig kunnen worden met dergelijk werk. Laat staan goed in beide zijn.
Rob zegt
@clarkson:
Wel, zijn hybride tank voor Hitler was niet zo’n succes, maar je kunt natuurlijk niet alles goed doen he ;-)
desjonnies zegt
@clarkson:
Neen driewerf NEEN, dat was Hans Ledwinka, DE man van wie Porsche zo’n beetje alles geleerd cq gejat heeft !
clarkson zegt
@desjonnies: Hmm ik heb ooit eens een heel verhaal over zijn verleden zitten lezen. Blijkbaar had hij dat zelf geschreven dan.
E34M5Touring zegt
Zal nog een flinke cultuurshock worden voor die man. Eerst achterwaarts spinnend de rotonde af, straks met een stuiterende voortrein vol dr overheen. Of zou ie z’n Porsche mogen houden als company cruiser…
Dutchdriftking zegt
@e34m5touring: ik vermoed dat hij wordt gereden….
Dutchdriftking zegt
Dat zal nog wel een pittig baantje worden.
Capibaro zegt
Snap deze strategie niet, direct iemand benoemen uit het eigen concert. Het hele bedrijf staat in de schijnwerpers omdat het de grootste fraude in de autoindustrie ooit heeft gepleegd. We weten niet eens hoe ver dit nog reikt (welke motoren) en wat ze nog meer hebben uitgehaald om hun doelstelling van ‘grootste’ te halen en toch benoemen ze meerdere mensen uit de Volkswagen groep die het dan beter zouden moeten doen. Ik zou eerder echt de bezem erdoor halen en een paar mensen van buiten halen. Het probleem van deze fraude is groot, maar de bedrijfscultuur die dit veroorzaakt is de echte bedreiging voor het voortbestaan van VAG