Deze 964 RS restomod is lekker basic en racy.
Er zal een moment zijn geweest dat Eric Corton dacht: waarom ziet iedereen uit als ik? De man met een strak kapsel, flinke tatoeages en een heftige baard bleek uiteindelijk een enorme trendsetter te zijn. Of het was gewoon toeval. Hetzelfde geldt voor DP Motorsport.
Dat is een Duits bedrijf uit Overath (onder de rook van Keulen) dat zich al jaar en dag bezighoudt met het flink aanpassen van Porsches. Daarbij schuwen ze niet om rigoureus te werk te gaan. Wil jij een 944 Shooting Brake? Maken ze voor je. Een 911 turbo met flatnose én cabrio? Jazeker, geen probleem. Een 935/35 replica? Ook geen probleem. En een moderne 911 die eruit ziet als een ouder type? Dat doen ze ook al jaren.
964 RS restomod
Dus toen ineens de hele wereld restomodding ontdekt had, kwam, DP motorsport erachter dat er een nieuwe markt is voor iets dat ze al langer doen. In dit geval betreft het een 964 RS restomod. Het koetswerk ziet eruit als dat van een 964, maar is in feite helemaal nieuw en opgetrokken uit een combinatie van koolstofvezel en kevlar. Een Porsche 911 uit de jaren ’90 die eruit ziet als een 911 uit de jaren ’70.
Verder zijn er originele Fuchs-velgen in de maat 15×9 (voorwielen) en 15×11 (achterwielen). Dat kan nog wel een hele uitdaging worden als je een setje banden zoekt. In dit geval zijn het Michelin TB5-banden. De auto is voorzien van een instelbare schroefset van KW.
Kleur
De kleur van de 964 is Stonegrey, met donkerrode details zoals de striping aan de zijkant. Ook de DP Motorsport-badge is donkerrood (afbeelding boven), evenals de striping op de voor- en achterbumper. Voor gewichtsbesparing aan de Porsche is er nu plexiglas.
Het interieur is daarom ook lekker basic gehouden. Er zijn racekuipen, een Momo-racestuurwiel, racepookknop en dat is het eigenlijk wel. Alleen de bovenzijde van het dashboard is nog aanwezig. Kortom, een ‘echte’ RS zoals een RS bedoeld is.
Qua aandrijflijn hebben ze het redelijk netjes gehouden bij DP Motorsport. Het slagvolume van de zescilinder boxer is vergroot van 3.6 naar 3.8 liter. Daarnaast is er een nieuw sportuitlaatsysteem.
Het vermogen is nu 320 pk, het maximum koppel bedraagt 380 Nm. Prestatiecijfers worden niet vermeld, maar dit zal redelijk goed van zijn plaats gaan.
Meer lezen? Deze 9 Elfjes combineren met oud met nieuw!
JW zegt
Babyblauw was beter geweest met paar goeie racing velgen. Dit is net of je een circuit auto aan een bejaarde wil verkopen…maar desondanks wel mooi. Maar kan beter voor mijn persoonlijke smaak…
rollingstoned zegt
Eens, dit heeft wel een erg hoog ’50 tinten beige’ gehalte. Zo’n auto komt veel beter tot z’n recht in een lekker fel blauw, groen, geel of rood kleurtje.
rollingstoned zegt
Ter illustratie…
Blauw:
https://live.staticflickr.com/7845/40264738273_ef9d076382_b.jpg
Groen:
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/this-1973-porsche-911-carrera-27-rs-clone-is-more-powerful-than-the-original_27.jpg
Oranje:
https://www.racedepartment.com/attachments/preview-jpg.278561/
Rood:
https://silodrome.com/wp-content/uploads/2018/04/Porsche-911-Carrera-RS-2.7-Lightweight-Front.jpg
Geel:
https://www.racedepartment.com/attachments/preview-jpg.278563/
bietje zegt
Leuk tasje…
👊🏻😎
rollingstoned zegt
Kotszakje voor de achterpassagiers. Erg attent wel 😁
kniesoor zegt
Zou het kunnen, dat die foto-met-tas niets met deze DP 964 te maken heeft ? Doet me aan een vliegtuig interieur denken 🤔
golf1985 zegt
Ach een kniesoor die daar op let🙃
kniesoor zegt
Man, ‘k heb er een dagtaak aan ! 😅
cazzo046 zegt
Is geen 964RS, maar een 964 classic RSR…(fantasienaam van DP)
Brol zegt
Hoe meer ik deze “specials” zie, hoe meer ik de standaard 964 verkies.
Die laatsten worden vroeg of laat zeldzamer dan restomods.
p993 zegt
Eens. Ik vraag me af waar men naar op zoek is bij zo’n bouw. Heb zelf 993 en een SC uit 80, beide behoorlijk origineel en het leuke is juist de totale beleving bij deze oudjes. Bij de sc bv het mechanische, directe, in de bediening het rauwe geluid en de geuren van de 3,0 boxer. Ik bedoel; dat mis je dus bij een moderne in een klassiek jasje.
Betwijfel of we over 20 jaar nog zo blij zijn met de restomods of dan toch spijt hebben dat we het origineel in al haar glorie niet meer hebben?
Brol zegt
Een tijdje geleden kreeg ik in Knokke een witte 964 te zien die tot nieuwstaat gerestoreerd was. Prachtige auto. Een standaard Carrera 2 met zwart leder. Tot de rubber dichtingen zag alles er nieuw uit. Ik zou liever mijn centen in zo’n restauratie steken dan een restomod.
base85v zegt
Dit lijkt meer op een rsr restomod. Zeker met die kleur. Nog steeds een schitterende porsche
MHV8 zegt
Best een mooie auto. Maar persoonlijk vind ik het best jammer dat hier een RS voor wordt gebruikt. De hele auto krijgt tenslotte een complete transformatie dus waarom geen standaard model 964 pakken.
cossiekiller zegt
Deze carrosserie ziet er toch niet uit als die van een 964 Willem?