Een standaard Supra is natuurlijk niet genoeg. Voor de liefhebber staat deze Toyota Supra met een whopping 935 pk te koop.
Het is zonnig, dus een gele auto is dan altijd goed. Wij kwamen deze Toyota Supra MK4 (A80) tegen op Marktplaats en het is een flinke. De auto is behoorlijk aangepast en komt nu met 935 pk. Moet genoeg zijn om mee naar het strand te rijden.
Toyota Supra met 935 pk
Je moet niet bang zijn voor wat kilometers, want de auto heeft net geen 170.000 kilometer gelopen. De auto kan je met recht een klassieker noemen, want het bouwjaar is 1994. Bijna een dertig jaar oude auto dus, dan vallen de gereden kilometers wel mee. Oh ja, het stuur zit ook aan de verkeerde kant. Dat zien we vaak bij deze auto’s maar is even wennen.
De huidig eigenaar heeft de auto nu 14 jaar. Hij heeft er veel aan gedaan en zo te zien is het een liefhebber. De Supra ziet er goed uit. Het gele gevaarte had eerst nog meer pk’s, namelijk 1.200. Maar vanwege een nieuw Toyota 2jz gte shortblock moet je het nu doen met 935 pk, terwijl er eerst een 3.4 stroker shortblock in zat. Wegens schade is die eruit, goed dat de eigenaar eerlijk is. Koop je hem voor de vraagprijs, dan levert hij hem met de laatste motor met 1.200 pk. Hopelijk is de motor dan wel gemaakt.
Aanpassingen
Het is echt een The Fast and the Furious auto, want de aanpassingen kunnen zo uit een filmauto komen. Here we go: er zit ondere andere een RPS carbon koppeling, een V161 transmissie, vergrote kleppen en een methanol injectie in voor wat extra power. De lijst die te lezen is op Marktplaats gaat nog wel even verder.
Leuk om te vermelden is dat de auto in Lamborghini geel (pearl) gespoten is. Vermoedelijk maakt hij meer geluid dan de Italiaan, de uitlaat is dan ook huge. Natuurlijk zit je als bestuurder lekker stevig vast in een compleet harnas.
De Supra komt met meer dan twintig jaar aan papieren en de auto staat op dit moment in Nederland. De prijs is met net geen 70k pittig te noemen voor een dergelijke oude auto. Maar hé, het is maar wat een gek er voor zou willen geven. En in dit geval moet dat wel een liefhebber zijn.
Dank aan Rachid voor de tip!
johnhert zegt
Een motorblok opbouwen wat deze vermogens haalt is nu eenmaal prijzig.
Had verwacht dat Willem dat wel zou begrijpen…
singer zegt
Ja ik vind een Supra met dit vermogen en complete historie voor 70k eigenlijk niet eens zo heel gek. Ik had hoger verwacht toen ik de titel las met alle Supra hype van de laatste jaren.
rismo zegt
Leuke hobby :-)
Wel benieuwd of het handig is om dit zo op internet te zetten, schat in dat de eigenaar dit niet keurig bij de RDW heeft laten her-keuren.
Eerst volgende keer dat er een ongeluk mee gereden wordt, kan je zomaar vreselijk “de sjaak” zijn.
Johanneke zegt
Moet je dat laten keuren ja? En wat als je je 116d naar 200pk chipt ofzo? Want er rijden best wat gechipte auto’s rond in Nederland.
singer zegt
Officeel moet je al herkeuren na meer dan 20% vermogens winst. Je verzekering kan er voor kiezen bij een ongeluk om niet uit te keren omdat de auto niet voldoen aan de wet. Vermogen is een van de pijlers van auto verzekeringen dus zo gek is dat niet dat ze meer premie willen omdat het risico ook hoger ligt. Maar wat niet weet wat niet deert
petroldrinker zegt
Ik dacht bij 40%?
Richmond zegt
Tot je een ongeluk krijgt en dan het gerotzooi komt omdat je het niet hebt aangegeven.
rollingstoned zegt
Chiptuning an sich is legaal. Mits je jezelf aan de regels van het RDW houdt. Pas als je het motorvermogen met meer dan 20% verhoogd moet je de auto laten herkeuren, zover ik weet.
rismo zegt
Je mag ervan uitgaan dat als een verzekeraar dit ziet, hij meer dan 10 redenen kan verzinnen om niet over te gaan tot uitkering. (Veiligheids systemen, ongekeurde onderdelen, geen rdw keuring, remkracht ivt vermogen)
Wat niet weet wat meestal niet deert maar als je dus zo in de publiciteit gaat staan en je modificaties in detail vastlegt, dan maak je het jezelf niet perse meer eenvoudig,
rollingstoned zegt
True that 😊
Richmond zegt
Ik betwijfel dat er een verzekering is die zit te wachten op deze auto
Joris24 zegt
Ik zie 517 pk op papier. Dus daarmee voldoet hij niet aan de wetgeving. Absoluut een linke kwestie. Verzekeraars trekken hun handen ervan af bij een ongeluk, zoals al gezegd hieronder moet je bij aanpassingen van het vermogen van +20% (ik dacht 40% maar soit) langs de RDW. Ik heb zelf mijn zelfgebouwde audi S2 sedan (was een competition) omgebouwd van 140 naar 404 PK en die staat ook zo netjes op kenteken. Keurmeester van de RDW erkende dat het niet vaak gebeurt maar juridisch gezien wel slim is om te laten herkeuren. Hij heeft er een kwartiertje naar gekeken, vastgesteld dat alles veilig en verantwoord was, ik heb een paar euro achtergelaten en het is aangepast.
Iedereen die met een flink aangepast voertuig op stap gaat doet er slim aan om die honderd euro bij de RDW achter te laten voor een aangepast vermogen op kenteken, want anders ben je gewoon heel feitelijk gezien niet toegestaan de weg op te gaan, en als er iets gebeurt kun je in theorie je hele leven betalen als je iemand per ongeluk invalide rijdt…
petroldrinker zegt
Ik had een e46 m3 met tegen de 1000pk, maar ook niet herkeurd, wel geinformeerd maar gezien de enorme stijging wouden ze testen op de kombaan etc, en eventuele schades die de keurmeester rijdt zijn MIJN rekening, heb de gok genomen om niet aan te passen, ga niet zo’n risico dragen dat iemand anders hem ff in puin rijdt omdat die een buitenkansje krijgt
Joris24 zegt
Dus je neemt wel het risico dat als je er iemand invalide mee rijdt, je de rest van je leven betaalt omdat je niet verzekerd bent. Is toch best een lastige afweging. Tenzij je hem enkel als tracktool gebruikt.
En voor zo’n keurmeester is het niet echt een buitenkansje hoor. Zo speciaal is dat niet. Heb in een RS6 met 800 pk in die kombaan meegereden, die RDW medewerkers vinden dat helemaal leuk maar je denkt toch niet dat ze het risico nemen om iemands auto kort te rijden…
vbarchetta zegt
Aan de naam van de aanbieder te zien gewoon een Nederlandse Harry. Waarom dan de tekst in het Engels zetten?, misschien omdat het stuur rechts zit ofzo…. adverteer gewoon in het Nederlands…..!
petroldrinker zegt
Omdat nederlanders vaak skeer en gierig zijn, dus kopen dit niet, zal 99,99% kans zijn dat een buitrnlander het koopt dus best logisch int engels
Richmond zegt
Maar marktplaats is wel een site voor een nl doelgroep volgens mij.
THSD zegt
Export om maar een zijstraat te noemen en liefhebbers van over de hele wereld…das niet zo moeilijk om te bedenken toch?
Arno's zegt
Als het een originele NL auto zou zijn zou de prijs wel beter te verantwoorden zijn dan bij een LHD
Arno's zegt
Dat moest zijn RHD