Wel de meest gare Boxster van het internet, maar toch. Het 911 S/T horloge kost net zoveel en zal net zo ‘zeldzaam’ zijn.
Je kan van Porsche zeggen wat je wil, ze hebben hun marketing prima voor elkaar. Daarbij lijken ze ook precies te weten wat de markt wil. Waar merken als Lotus lange tijd verdronken in hun eigen puristische principes, liet Porsche het varen. Het is een fabrikant van crossovers dat ook sportwagens bouwt.
Maar met name het hun 911 hebben ze het goed voor elkaar. Hun laatste wapenfeit is de 911 S/T. Deze heeft een sleutel die identiek is aan die van elke andere Porsche, dus daarmee ga je geen indruk maken aan de bartafel.
Porsche 911 S/T horloge
Gelukkig heeft Porsche nu ook een horloge, waardoor je het succes aan iedereen kan laten zien. De naam van het klokkie: Chronograph 1 – 911 S/T. Net als met de 911 S/T gaat Porsche (nou ja, Porsche Design eigenlijk) er van 1.963 van (laten) bouwen.
Nu moeten we heel eerlijk zijn: het is een enorm gaaf klokje geworden. Er zijn namelijk voldoende optische verwijzingen naar de auto en dat maakt het cool. Denk aan de groene cijfers en strepen die lijken op die van de toerenteller en doen terugenken aan klassieke Porsches.
De achterkant heeft de vorm van de Magnesium wielen, mét Porsche wapen in kleur. Kies je voor het bruin lederen bandje, dan past het niet alleen bij de bekleding (als je Heritage Design-interieur besteld), maar hebben ze ook gewichtsbesparing toegepast middels gaten in het leer.
Prijs
De 911 S/T kun je alleen kopen als je uitgenodigd wordt. Er worden er slechts 1.963 gebouwd. Wat dat betreft is het heel erg knap wat Porsche doet. Ze brengen een model uit dat op details afwijkt van een andere model (dat ze al hadden) en vragen daar een flinke meerprijs voor. En aangezien je uitgenodigd moet worden om er eentje te mogen kopen, zal niemand moeilijk doen over de prijs.
Maar we heel benieuwd hoe de 911 S/T rijdt. Op papier is het niet de meest interessante aanbieding, want 1.963 exemplaren is gewoon heel erg veel. Daarbij is de vraagprijs (een ton méér dan een GT3 TP) erg hoog en vooralsnog zijn de wijzigingen talrijk, doch niet (op papier) bijzonder ingrijpend.
Maar mocht je 411 mille (vóór opties) te veel vinden, weet dan dat het horloge aanzienlijk goedkoper is: slechts 11.950 euro. Valt heel erg mee toch? @nicolasr is op jaarbasis (veel) meer kwijt aan het onderhoud van zijn youngtimers.
kniesoor zegt
Even los van de verwijzingen naar de S/T vind ik dat horloge an sich niet erg mooi, door de massieve oren een tamelijk log ogend ding. Het bandje vind ik overigens wél mooi.
hanse1one zegt
-edit: dank u, is aangepast! –
mashell zegt
Wat het verschil tussen een Porsche 911 S/T klant en een melkkoe?
Ik weet het ook niet.
rollingstoned zegt
Dat een 911 S/T een beleggingsobject is en dat in principe alle auto’s melkkoeien zijn? ;-)
ericc zegt
De 911 ST uit de jaren ‘60-70 had wel verschillende velgen. Vooraan Fuchs en achter een bredere lichtgewicht sportvelg. Deze opmerking maakte Magnus Walker. De Fuchs velgen waren Max 7” breed en achter gebruikte men 8” tot 10”. Hadden ze nu ook mogen doen.
Gulli zegt
Je kunt ook een TAG Heuer Carrera Porsche edition kopen, ben je ongeveer de helft kwijt, prima klokkie en de naam Porsche staat in mooi rood bovenaan dus je kunt iedereen laten zien dat je een echte Porsche hebt
https://www.tagheuer.com/nl/en/timepieces/collections/tag-heuer-carrera/44-mm-calibre-heuer-02-automatic/CBN2A1F.FC6492.html
mashell zegt
Dus een Porsche design horloge van een gerenommeerd horloge fabrikant is goedkoper dan een Porsche design horloge met een no-name uurwerk? De wereld is kapot.
rollingstoned zegt
De meeste Porsche horloges gebruiken een uurwerk van het Zwitserse merk Ronda.
Gulli zegt
Nou zal het zeker schelen dat de TAG gewoon in serie geproduceerd wordt en de S/T blijkbaar maar in kleine oplage, maar je kunt je afvragen waar je meer voor de naam betaalt idd.
rollingstoned zegt
Ziet er ook een stuk beter uit imho.
pomoek zegt
https://www.pinterest.com/pin/323062973253018957/