In deze video behandelen we de verschillen tussen de elektrische Opel Corsa-e en de Corsa met een verbrandingsmotor.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 6 Reacties
In deze video behandelen we de verschillen tussen de elektrische Opel Corsa-e en de Corsa met een verbrandingsmotor.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
detroitv8 zegt
Ik heb weinig voorkeur of een wagen als ICE/BEV of uitsluitend BEV wordt ontwikkeld. Het lijkt er echter naar mijn idee wel op dat de op zichzelf ontwikkelde BEV’s vele malen lelijker zijn dan de eerder genoemde samen ontwikkelde versies.
mashell zegt
Mooi of lelijk is natuurlijk een mening. Alhoewel BMW wel erg hun best doet met de i3 en iX om te bewijzen dat lelijk een statistisch feit kan zijn. Maar Audi, Porsche en Skoda hebben elektro only auto’s die er gewoon knap uit zien. De Renault Zoë is gewoon een nette wagen, Polestar 2 is niks mis mee ook vind ik de ID.3 en vooral ID.4 wel geslaagd. Tesla Model S ook bepaald niet lelijk maar daarna ging het wel de verkeerde kant op daar.
Alfarobert zegt
8 jaar garantie op het accupakket met een max van 160.000km. Daarna dus doorrijden op eigen risico. Er wordt nooit vermeld wat een nieuw accupakket dan gaat kosten. Het is niet alleen bandenslijtage. Wat dacht je van fuseekogels,draagarmen,etc.etc Het moet continue al dat extra gewicht meezeulen.Ik ben misschien verdomd koppig maar waterstof wordt de toekomst. De zwaarste auto’s betalen geen wegenbelasting omdat ze electrisch zijn.Belachelijk natuurlijk want die maken de wegen meer kapot met hun gewicht dan een benzinemodel.
bernoulli zegt
Waterstofauto’s zijn ook zwaar. Een Toyota Mirai (Waterstof) heeft ook gewoon een leeggewicht van 1.850 kilo. Een Tesla Model3 is lichter.
ericd zegt
Praat je over de eerste Mirai of de nieuwe? Hoe dan ook, beide te zwaar. Het Britse Riversimple laat zien dat het anders kan. Hun H2 tweezitter weegt nog geen 600 kg daggik.
ericd zegt
Als er geen spectaculaire vorderingen worden gemaakt op gebied van energiedichtheid van batterijen (verwachtingen zijn 15-20% erbij in komende 5 jaar), dan zie ik niet gebeuren dat een steeds groter woud aan laadpalen al die EVs moet gaan bijladen. Schijnt nu al mot te zijn in wijken. Een 500 kg batterijpakket in de populairste Tesla, oftewel 6-7 keer zo zwaar als de vaak enig inzittende, blijft een monstrum. Waterstof lijkt op langere termijn HET betere alternatief.
Overigens vinnik de Corsa kekker ogen dan de Peu 208.