De mannen van Brabus pasten hun sterkste motorupgrade al eens toe op de nieuwe S63 AMG, in iBusiness-trim. Wie niet zit te wachten op Applespul of een interieur dat lijkt op de tegels van je zwembad, kan nu ook zijn slag slaan in Bottrop.
Het recept is bekend, maar we zullen het nog even herkauwen: als basis werd een S63 AMG genomen. Hiervan werd het motorblok opgeboord van 5.461 naar 5.912 cm³, hetgeen (onder andere) leidt tot een vermogensstijging van 585 tot 850 pk (@ 5.400 tpm). Het maximumkoppel bedraagt 1.450 Nm @ 2.500 – 4.500 tpm, doch dit wordt doorgaans ingedamd tot 1.000 Nm om de aandrijflijn te sparen.
Het interieur is lekker wit, met vleugjes carbon.
Ondanks de sloot aan vermogen blaft de Brabus 850 niet meer dan 237 g/km aan CO2 uit. Ter vergelijking: een 5 jaar oude C350 stoot gemiddeld 5 gram minder uit. Verbruikscijfers? Who cares…maar gemiddeld zit het beest in de NEDC op 10,1 liter gemiddeld. 20 liter halen moet met een zware rechtervoet echter ook wel mogelijk zijn, lijkt ons zo.
ibisss zegt
Lekker dikke auto. Zet maar voor mijn deur
tupperware zegt
Daar wordt hij een stuk begeerlijker van, ik hoef die afgekloven appel meuk niet.
Geen zin om elke dag dit blog vol te spammen omdat iOS het weer niet trekt..
rufctr01 zegt
Ik vind het witte leer helemaal niks…
faalhaas zegt
Zal het goed doen in Rotterdam-Zuid!
@Commentorial
Ik heb de nieuwe Mondeo al gezien in China, en geweldig is het niet.
tupperware zegt
@faalhaas:
Dan zal je toch een jaar of 30 moeten wachten eer dit bij die paupers op zuid binnen het budget valt.
Dit verwachtte je ooit op de Straatweg, maar de van Dijkjes schijnen even krap bij kas te zitten..
mout zegt
Belachelijke flappen zeg, op dat voorspatbord.
mout zegt
Kennen jullie de nieuwe regel al?
Als overbodige onderdelen van carbon zijn, zijn ze stoer. Zo niet, dan Sjonnie.
gerjan zegt
nu nog in bruinleer en iets van kersenhout van binnen afgewerkt. Dit witte ik er niet bij passen. Gaan ze bij brabus nu ook de v12 aanpakken ?
insomnia zegt
Opplak carbondelen en een mini F1 diffuser incl mistlicht. Hoever kun je van een S-class afgeraken. Carbon eraf, diffuser in carosseriekleurn
insomnia zegt
Dusss… Diffuser in carosseriekleur en mistlamp eruit. Zwart (is wel Brabus) mag ook in een meer chiquere kleur. Zet ‘m dan maar neer :)
fabiotol zegt
Mooie wagen, alleen het stuur had wel wat sportiever uit mogen zien naar mijn mening.
gtwillem zegt
Het is op zich een goede business case: een S65 AMG is volgend mij iets van een kleine ton duurder dan een S63, waarop deze gebasseerd is. Ik weet niet precies wat alleen de technische uppgrades kosten, maar het zal zo rond de 120k zijn denk ik (de spoilers, velgen, het interieur en zo vind ik standaard meer dan prima). Zo heb je tov van de S65 voor een kleine meerprijs een snellere auto. En dan ook nog eens de mogelijkheid voor 4-Matic. Met 850pk is 4wd wel erg prettig, lijkt mij.
Erg dik, alhoewel ik deze configuratie in een E-klasse Estate nog veel leuker vind. Ik vind een E al luxe en ruim zat en als station is het ook nog te verkopen aan mijn vriendin dat we zo’n apparaat nodig hebben. Mag zij de nieuwe koelkast/wasmachine/vaatwasser uitzoeken. Die nog in zo’n Combi past ook!
Jochen zegt
400 op de tellerplaat bij een sedan, zelfs überhaupt, blijft bijzonder
exclusieviteitsfreak zegt
Ik ben alvast zinnens om mijn zeer toekomstige S65 AMG volledig te laten upgraden door Brabus, en zal voorzien worden van 1.000 PK., zo wil ik het, een mobiel ruimteschip eigenlijk, met als exclusieve optie de Maybach of Pullman uitvoering, als die mogelijk is.
schellekens006 zegt
Het blijft mercedes die alle credits verdienen. Leuk dat Brabus hem dan nog opvoert maar meer is het niet.
mashell zegt
Een S-klasse zonder klasse.
toyotafortuner zegt
Lekker hoor! Alleen wel een interieurswap gerne
awesome zegt
Alleen de power-upgrade pls.
Al dat uiterlijk vertoon doet de S geen goed.
series2 zegt
Beetje smakeloos… niet echt klasse…
v60polestar zegt
Wat een lelijk ding. Het kan dus nog erger dan die AMG zijn