
Goedemorgen deze morgen. Niks niet geen rust op deze zondagochtend, we hebben namelijk een ietwat opgekietelde BMW M3 voor je in de aanbieding.
Het viercylinder E30 M3 blok is vervangen door een 3.0 liter zescylinder E36 M3 blok. Turbopower en talloze andere aanpassingen leveren een totaal van 814 pk en 1075 nm.
Eerst doen we even een dragrace; 0-240 in onder 10 seconden. Da’s best rap.
In de documentaire zien we niet alleen de M3, maar ook een Audi S2 met 650 pk. Kan er net mee door dan.
Met dank aan Lt. Colonel Claymore voor de tip!
Wat een ontzettend lelijk ding, kunnen ze daar ook nog even werk van maken:|
Ddan rij je in een BMW die Sneller is dan de M6, terwijl ik liever de M6 heb dan die M3
Als ik me niet vergis dan komen deze auto’s uit Noorwegen. Als je daar in de autotijdschriften kijkt zijn het allemaal bmw’s en audi’s enz- met 600pk of meer.
ik weet niet waar de S2 is maar als dat het onderste filmpje is…is het een Viper
@ JEPPY: idd,want de M6 straalt meer klasse uit vind ik.heb al in een M6 mogen zitten :D Dat interieur!! _O_
Doe mij maar zo’n opgefokte Volvo met 600 peekaatjes, laat iemand je er ook nog eens langs als je hem wil inhalen :P
ja jeetje… das dus niet eerlijk voor die 500pk volvo hè :P en meer dan een hobby project worden die wagens voor mij echt niet. het blok zal toch echt sneller slijten dan een standaard blok en reviseren is duur als dat iedere 10-50k moet.
trouwens net trug van een vakantie in deutschland en 240pk is zelfs al RUIM voldoende… ;) zelfs helemaal volbepakt met een totaal gewicht van tegen de 2 ton
Leuk hobbyprojectje. Wie weet die man te vinden die dat ding heeft gemaakt?
@ JEPPY : een m6 is inderdaad mooi maar als je er gen geld voor hebt?
@ M Freak kijk een goed naar het onderste filmpje ;-)
Zeer mooie prestatie van die jongens! Mooie wagens, vooral die E30 toch wel een van de beste BMW’s!
Viper ja hoor daar istie weer, blijft de beste :)
Moet je die motorblok zien van die M3 jo!
En jullie hebben het dan nog over een M6.
Drag racing a BMW is like taking a hooker fishing. It may be fun, but it’s not what you got her for.”
Noorwegen? Volgens mij staat er toch echt .se en das volgens mij Zweden. En dan zie je in het filmpje ook nog Gothenborg by night. En Gothenborg ligt volgens mij ook nog altijd in Zweden.
Maar die M3 in het eerste filmpje is wel snel weg zeg! Alleen hebben ze wel een prachtige M3 E30 verneukt…….en das weer jammer…….
Natuurlijk rijden de meeste mensen liever in een M6.. Of welke nieuwe luxe-auto dan ook. Maar of je nou voor of tegenstander bent van dit, je moet toch wel respect hebben voor het werk dat ze in hun passie gestopt hebben.. Die passie delen wij hier allemaal tenslotte: (onze) auto’s.
Nice vidz..
Deed me toch gelijk denken aan deze video:http://www.youtube.com/watch?v=URLqSXTZTvs (hoe plaats ik een link?). Deze is toch een tikkie bruter dan de bovengenoemde..
@ bijna iedereen
De m6 straalt misschien wel meer klasse uit, maar tegeleijkertijd straalt ie minder pit uit.. Geef mij maar een m3!
@ M freak : wat doe jij op Autoblog als je de audi S2 niet herkent?
Ik vind anders 990Nm uit een uitgeboorde 2.1L straight-five “indrukwekkender” dan 1075Nm uit een 3L straight-six.
ja, duh, natuurlijk straalt een nieuwe M6 meer klasse uit dan een e30 m3 uit 1987, wat wil je, da’s 20 jaar verschil! %)
en Rick DOS, hoezo verneukt, wie weet was het oude blok wel gewoon op of kapot, dan is de overstap naar een nieuwer m3 blok niet zo gek.. En als de power je daarvan na een tijdje gaat vervelen.. :)
@rvo
Ik zie hem toch liever in originele staat.
Goed filmpje, zeker als die die porsche langs rechts inhaalt.
Dat stuk in Gothenborg, lijkt Duitsland wel, precies ook geen snelheidslimiet.
Ik heb ook verschillende films van http://www.getawayinstockholm.com echt wel zot wat die mannen doen :-)
Het is gelukkig geen echte M3, kijk maar naar het kofferdeksel: http://www.germancarfans.com/features/1020107.001/1020107.001.1M.jpg
mooi is dat maar ik moet toch weigeren voor dit ik zou het niet moeten hebben.
wie durft er een schatting maken hoeveel keer per jaar je er mee in de garage staat ????elke maand wel een keer of 2, als je hem dagelijks gebruikt.
@ Volvo70 Inderdaad daar heb je gelijk in ja.
Manman, zo bruut, zo snel.
Is de topsnelheid van dit BMW’tje bekend? En de acceleratietijden?
Zou ik wel willen als eerste auto, op 10 minuutjes sta je aan de kust!
aahhh… Gataway in Stockholm. Dat verklaard een hoop :D
@Tombnolz
“Zou ik wel willen als eerste auto, op 10 minuutjes sta je aan de kust”
Plus een lege tank!
lekker leeg…. gewoon een veel grotere niet orginele motor met een giga turbo.. dan gaat alles hard..
Ach ja het is de buurt…:P
@rvo liever iets van 20jaar geleden!
Daar zit geen esp, abs, dsc en andere elektronische rommel op!
Dat is voor mensen die niet kunnen rijden.
aaah hoor die turboo
Ik wil niet bijdehand doen ofzo maar dit is geen M3 e30. Kijk maar naar de kofferdeksel daar zie je duidelijk aan dat niet om een M3 gaat, maar in Norwegen en in Zweden leeft die tuningscene meer dan hier kijk maar is op http://www.speedlife.se op deze site is te zien wat echte pk’s zijn.
Bijdehand ;-)
Ik vind echt knap dat die E36 M3 3liter blok uit 1992 310pk standaard uitperst.
Dat heb ik tot heden bij geen enkel autofabrikant gezien.
Geen wonder dat ze de 6liter V12 versie van deze blok in de Mclaren F1 hebben gebruikt.
Ik vind wel jammer dat ze de intake vrijwel origineel hebben gelaten.
Bij DA-Motosport gebruiken ze een aluminium versie de ze zelf maken.(zie foto)
Ik Heb zelf de Korte Carbon Airbox van Hamann op Evo 3.2 met aangepaste Eprom en het maakt een groot verschil in vermogen en gasreactie.
Waarom hebben ze de vering niet wat straffer gemaakt? Je ziet dat ding huppelen daar bij die drag… Vreemd.
Ten eerste ik wil niet lullig zijn
ik heb deze video opgestuurd naar Autoblog.nl
en wil effen der bij zeggen dat dit GEEN e30 M3 is
maar ene E30 323i uit 1984
de eigenaar heeft der wel ze zo geheeten (box-flares) der op gezet
en deze auto is uitsluitend voor show use !!
ter promotie van div bedrijven
en Citrofiel
dat de bimmer “huppeld”
in deze video heeft ie een e28 M5 spef dif van onbekendeverhouding maar de ophanging is afkomstig van een e36 m3
de betreffende video was de 2e run en achteraf bleek de achter ophaning defect te zijn
maar goed 815 en iets van 550nm op de achteras vind je het gek :P
dit is later opgelost door een Coil Over kit van Nuke Performance (sweden)
de eigenaar “limmet”
ken ik zelf nogal goed op http://www.zatzy.com valt hij oowk te vinden inde forums
en op http://www.gatbilar.se/limmet oowk
en pls auto blog vertel der oowk bij dat als iemand zow aardig is dit op t stuuren hier enig credit van te maaken A.U.B
de turbo betreffende is de STS SRX1000+, Van NLR wat ik noem de “bloem pot”
en hun hebben de spruitstuk 100% zelf gemaakt! met een 71,5 mm kompressor inducer, en uitlaat van 140mm in doorsnee
en hier is de huidge benchmarks 1129 pk @ 1188nm (2e run)
voor deze video gin het ten koste aan 1 turbo en lucht inlaat
maar ja tis voor promotie! kost hem geen drol (soms)
http://www.youtube.com/watch?v=TJr0fxZE50w
en deze kreeg via email ter notificatie van limmet af je het weeten wilt!
http://www.limmet.se voor fotos en detail (allen zweeds)
als je een Engelse Versie van De Spec’s wilt mail me dan stuur je zow een word document toen die 815 pk had
dus heb lol jonges!!
en btw ik stuur deze site op naar limmet kijken wat hij der van vind ;P die kerel is da man gewoon!
correctie sry had die onderste niet gezien dat toch credit bij stond :(
en ja ik ga oowk onder de naam lt.col.claymore
en nog effe dit in kort
motor is S50B30 uit 1995
met cutom 4″downpipe 3,5″ afvoer spruitstuk
voor de STS SRX1000+ Turbo
en motor heeft custom lucht intake (aangepaste Stock intake)
Nuke Performance 4weg Dry-Sump kit
blok heeft geen ECU van BMW maar van NLR de “AMS 1000”
aangepast door “turboservice AB”
en effen over de Velgen voor wie wilt Weten Compomotive MO 17×8” ET15
dikken 294 euro perstuk exc banden
Groetjes :)
is allemaal leuk maar is helaas toch geen echte e30 m3 kijk maar goed!!
Die BMW van Lemmet is echt te dik voor woorden!! vooral dat geluid als de 2e turbo er op zit in dat youtube filmpje :))) daar wordt je vrolijk van.
Trouwens ook die S2 mag er wezen, echte vaklui daar in Zweden. Veel tuning weinig styling, zoals het hoort naar mijn mening.
Groeten Pol
Die bmw heeft zo blauwe lichten is da effect van die blauwe “xenon”lampen die je gewoon ervangt van uw halogeen?
of moet je alle elatriciteit veranderen
ik zelf zou het ook op mijne E36 steken
Mercikes alvast
Xenon komt als een kit maar je kunt van die philips ultrabright lampjes krijgen
geven iets van +/- 12 meter meer zicht en is wat blauwig
kost oowk wel wat minder maar heeft oowk minder resultaat
en btw die kits kunnen iets van 199 euro voor 2 lampen zijn en iets van 299 voor groot en dimlight kits
maar kan varieeren per merk en leverancier! ik kies zelf veer deze site en in in Nederland gevestiged
http://www.dbmengineering.nl/dbm/road/elek/xenon.htm
lees wel goed en ander mail hun voor vraagen nico ;)
merci
maar tis jammer dat het een nederlandse firma is dat het product uitgeeft en ginter verkoopt
ben namelijk van belgie
groeten nico
Gekke gasten die Zweede!!!!
Ga eens na Goeteborg, Malmoe of Stockholm in de zomer, dan gaan jullie echt iets apart beleven.
Wij (ik ben zelf Zweeds) hebben genoeg plats in Sweden om zo nachts echt leuke races etc in of buiten de stadt de doen.
In Zweeden vind jij toch nog mehr ‘ petrolheads’ dan hier in Benelux.
Lang geleeden toen ik steeds tevoorbeld jong was was er elke weekend en elke avond streeraces met opgefokte Volvo 240 turbo en SAAB 99 en 900 turbos etc. En de Politie – welke politie. Er is en zijn helemaal geen Politie aanwijzig in Sweden.
Leuk als jij will ‘spelen’, maar echt minder leuk als jij en autoongeluk hebt, en het meer dan 1 uur duurt voor de Politie kommt!
Adios
Sweden rult :)
gan der echt keer hene voor wat winter sport en zow en als dat er niet is goed kijken naar autos die voor bij raazen xD
He albert.
Kun je mij mischien die specs in het engels sturen.
je kunt het mailen naar [email protected].
Ik heb heel wat gelezen over de m3 1000 pk van DA- Motorsport.
En dat lijkt mij echt een super kit. Alleen hij is wel heel erg duur. Bijna 25000 euro met koppelings set en dergelike extra’s.
Wat limmet heeft geflikt is natuurlijk helemaal top.
Ik zelf heb sinds kort een ex schade m3 gekocht sedan versie.
Wat ik wil maken is een wolf in schaaps kleren. Aan de buiten kant standaard. Onder de motorkap een monster.
Er zijn veel mogelijkheden kwa turbo-kit’s maar wat ik echt wil is de motor zelf heel erg betrouwbaar maken en door heel veel sterke en lichte onderdelen te monteren. Zodat de motor op zwakke plekken makkelijk tegen de honderden meer pk’s kan. Da-motorsport beweerd met hun aanpassingen dat je om de 40000 km alleen de zuiger ringen hoeft te vervangen. Heb jij mischien hier verstand van of is er een bedrijf in nederland of
belgie die zo iets kan leveren.
Groeten. Tariq
Tarique heb je mail gestuurd
een dry sump olie systeem is lastig voor een e30 s14 blok of e36 m3 blok maar jr motorsport weet vast wel raad voor inbauw op blok en in een e30
mail is wel lang maar bevat meeste dingen die kunnen worden gedaan !!
meeste sites zijn binne de EU duitslands belgie en NL
of site die leven in NL voor USA merken!!
Groetjes albert
Hey Albert,
Zou je die spec’s ook naar m’n mail kunnen sturen?
[email protected]
Wie weet een vertaal programma in et zweeds zodat ik die website kan lezen?
Gr. Reinder
Dat niemand het nog opgemerkt heeft……
Auto in het plaatje is helemaal geen E30 M3, is een gewone E30 met verbrede wielkasten
check de achterstijlen en de kofferklep….
Wou et ff kwijt …..LOL hahaha
He LUUK.
Dat is al eerder opgemerkt hoor dat het geen orginele M3 is.
En welke lul gaat een orginele M3 verpesten. Ik denk niemand. We noemen het een m3 door dat er een E36 Moter 3.0 liter in zit…
Dus ja het is door ons kenners al opgemerkt he Albert…
Groeten….
hahaha ok dan!
overheen gelezen!
De Bmw E30 was de beste met rally kampioen veel krachtig licht en snel is die auto heel mooi gemaakt mooie type ik heb zelf in gereden in een E30 325i zoo dat was een monster heb geract tegen een Audi A4 2.5 optrekke even snel bij het 3de versnelling was ik weg met die Bmw hij was zeker 50 / 100 meter agter ik ging maar rijde hij was zo bij 180 kmh/ echte monsters deze autos en ik ree topsnelheid hij kwam tot 240 kmh/ geloof me maar hij was heel snel en hij had nog gas over
Rap bakkie!
Maar goed dat ze een normale E30 hebben gebruikt om te verkrachten en niet een M3 E30!
Body is van een E30 VANAF 1988 dus geen 1984 zoals eerder vermeld met een M3 bodykit!
idd, het zou zonde zijn om dat met een echte m3 te doen, maar geef mij als jonge gast toch maar liever een e30 m3 dan een m6 !!! Zalig om die dikke nekke het nakijke te geve met een “jhonny-karreke”
grtz
shady
Het is geen orginele m3 wat de achterste raamstijl en kofferbak klopt niet het is waarschijnlijk gewoon een omgebouwde 325i ofzo
dit is vakwerk!!! die motor is een echt parelken…
en zoals vermeld had ik ook gemerkt de wagen zelf is geen echte kas van een m3 zoals eerder vermeld die raamstijl en koffer deksel zijn geen m3…
wel knappe motor veel kuiswerk
Gelukkig is het geen originele M3… Op deze manier is dat natuurlijk heiligschennis…
Bedenk je eens dat ze dat bij een Evolutie Cicotto uitvoering doen… Ik zou ze platrijden…
Da’s geen orginele E30 M3, maar een gewone E30!
De M3 heeft aangepaste kofferdeksel, uitgebouwde achteruit, en als enige body panel is de motorkap met de gewone e30 uit te wisselen! Dit is een gewone e30 met E36 blok!
Heb zelf een E30 M3 en kan het dus weten.
i want to buy bmw m3 e 30!
how much is it?
@realm3
Klopt dit is een m-technics kitje, maar dit is het grote probleem met M.
Talloze juppies hebben er geen verstand van en denken dat als er zo’n mooie M op staat gelijk dat het een echte M is.
Het is zelfs zo ver gekomen dat alleen boven gemideld in deze auto geinterreseerde mensen alleen weten wat een ECHTE M3 is.
Het is geen orginele m3…
De achterruit is fout…. dus beetje jammer…
Motor is wel gruwelijk…
grtz
hey hallo ik heb een vraagje waar haal je die m3 wideeeee body set heb je een adresje