De Black Series-variant van de C63 AMG nóg verder oppompen met een achterlijk grote compressor? Tja, als je na aanschaf van je Mercedes nog ergens 38.500 euro hebt liggen, is zulks te overwegen natuurlijk.
Intern duiden ze deze anabolen-benz aan als ‘V63 Supercharged’. En naast het uitlachen van het standaard Black Series-vermogen van 517 pk, wordt hierbij ook het koppel omhoog gebracht naar 800 Nm. Genoeg om je bandenleverancier een permanente punt in zijn pantalon te bezorgen en in 3,6 tellen naar de honderd te sprinten. En zoals gezegd, pas bij 350 km/u is het gedaan met de acceleratie. “Belachelijk!”, zeiden we enigszins jaloers in koor.
Tezamen met de supercharger wordt er een watergekoelde intercooler aangebracht en krijgt de versnellingsbakolie wat extra koeling. Verder aanpassingen zijn wijzigingen aan de motorelektronica en een complete sportuitlaat van voor tot achter.
Misschien is het bij een dergelijke vermogenstoename niet onverstandig om achter de driedelige 20-inch velgen ook iets grotere remschijven van 405 mm te laten monteren, zoals VÄTH adviseert. Het geheel wordt overigens dichter bij het asfalt gezet middels een verlaginssetje (20 -65 mm) en voor een meerpijs van €1.450 komt er een nieuw sportstuur in het interieur. Afrader: de grille zonder logo á 650 euro. Dat geld zul je immers hard nog nodig hebben aan de pomp.
zumas zegt
apparaat
mashell zegt
@zumas: Een kei VÄTH gaaf apparaat…
kickass zegt
Misschien moet alleen de eerste alinea op de frontpage. ;) Jammer dat de extra splitters weg zijn gehaald.
bofkont zegt
OMG wat walgelijk, een originele Black series is een prachtige wagen die zijn vermogen al niet goed op de weg kan zetten dit is totale waanzin.
mightymike zegt
@bofkont: maar bofkontje welke auto met 520pk kan je volgas in de bocht doortrekken dan? Een beetje ervaring is wel een vereiste ja met zulke verhoudingen.
bofkont zegt
@mightymike: Er zijn meerdere wagens die hetzelfde vermogen beter op de weg krijgen dat de BS.
Waaronder een 458.
jeanbest zegt
Beest
norge zegt
Ik mis de misplaatste achtervleugel ?
hansaplast zegt
Precies, waar is die verschrikkelijke achtervleugel van het standaardmodel? Die heeft dus gewoon echt geen nut en is daardoor misplaatster dan een coltrui bij Doutzen Kroes?
dennisr zegt
@hansaplast: grote mooie velgen hebben ook geen nut, rijd jij op 14 inch stalen velgen? zoveel dingen geen nut, sommige dingen zijn gewoon mooi.. (vinden sommigen mooi)
hansaplast zegt
@dennisr: Ik snap dat veel zaken op auto´s ter verfraaiing dienen en geen nut hebben. En dat is ook niet erg. Het gaat mij erom dat die vleugel op de BS de auto voor mij tot een lelijke sjonniemobiel maakt, terwijl ik ´m zonder goed te pruimen vind (alhoewel de vorige BS mijn voorkeur heeft). Is die vleugel op de huidige eigenlijk een optie?
dennisr zegt
@hansaplast: Altijd een optie om het er weer af te halen natuurlijk..
Volgens mij kun je dat ding kopen zoals ie is.. Maar kan het je niet met zekerheid zeggen..
sir_smokalot zegt
Die kan je wel bij AMG zelf bestellen als je m er per se op wilt. Track Pack geloof ik.
lambo4all zegt
@hansaplast: de achtervleugel hoort bij het optionele earo-package. Deze heeft zeker nut, alleen heeft vath zich uitgeleefd op een BS zonder dit pakket.
vale46 zegt
Hun rode spuitbus was op onder de motorkap? Hoe lelijk die gele engine-cover!
Lekker zieke auto :D
& zijn uiterlijk is mooie beschaafd gebleven, zo moet het :)
Flamingo zegt
@vale46: juist wel mooi rood en geel kan toch mooi samen en maakt t wat minder saai
erg vet ding, ik zou m testen als ik jullie was ;)
vale46 zegt
@Flamingo: Ik vind het vloeken!
Dat zou pas de AB-test van het jaar zijn :D
BTW: lekkere mindfucker jouw avatar :)
Hupke zegt
“Tja, als je na aanschaf van je Mercedes nog ergens 38.500 euro hebt liggen, is zulks te overwegen natuurlijk.” Je moet natuurlijk ook blind en waanzinnig geworden zijn tussen de aankoop en de ombouw maar dat even terzijde.
wirdos zegt
Zou de mercedes brabus bullit, met 800 pk, nog een groot verschil zijn met deze? vermits je voor een bullit aanzienlijk meer betaalt.
mbkevin zegt
@wirdos:
V12
The360box zegt
@wirdos: Dacht dat de Bullit ergens in de 380 kon doortrekken met de juiste omstandigheden natuurlijk. En zoals gezegd de V12 die ook niet gratis is..
sacha zegt
@The360box: En de bullit doet 1000Nm begrensd van potentieel 1200Nm.
maxx1 zegt
Waarom nou weer een BS? Neem dan gewoon de standaard C 63 amg coupe… Echt wat een klunsen die tuners. Verkracht lekker niet schaarse auto’s
The360box zegt
@maxx1: Dan koop je hem toch niet?
maxx1 zegt
@The360box: Sowieso niet, maar nu wel 1 BS minder..
syliaca zegt
Lekker snel, waarschijnlijk een heerlijk geluid, niet al te stevig aangepast uiterlijk, well done!
rogierrs zegt
het is nog net niet extreem fout
2jzpower zegt
+1 voor omgebouwde c klasse mercedessen
smoked zegt
iets voor Sacha!
sacha zegt
@smoked: goed idee! * Väth bellen gaat *
Flamingo zegt
@sacha: zou heel vet zijn als jij weer eens wat van dit soort autos ging testen!
jrk68 zegt
Zonder track pack inderdaad mooier.
Maar waarom 30% meer vermogen als hij het standaard vermogen al niet fatsoenlijk op de weg krijgt.
De heren van topgear hadden de achterbanden binnen de kortste keren aan gort.
mpow3r zegt
Ik vind dit zeer geslaagd! Geen ASMA tuning verhaal..maar cijfers!!
TheBear zegt
Nice!
KaCh1ng zegt
een C klasse met de prestaties van een ferrari, wie had dat 30 jaar geleden kunnen zeggen
solmatje zegt
Oja.. daarom was ik aan het sparen!