Speciaal voor de paashaas zetten we de meest relevante Autoblog wist-je-datjes op een rij.
1. Wist je dat de Citroën 2CV werd ontwikkeld als de ultieme paasmobiel? Toenmalig Citroën-baas Pierre Boulanger stelde slechts enkele eisen aan het ontwerp van de 2CV. Ten eerste moest de auto goedkoop, zuinig en gemakkelijk bedienbaar zijn. En tweede moest de auto zo comfortabel worden dat je er een mand met eieren over een vers geploegde akker mee kan vervoeren, zonder dat er één breekt.
2. Wist je dat er in een Skoda Superb Combi ongeveer 15.550 eieren + twee paashazen passen? Een gemiddeld kippenei past in een rechthoekige ruimte met een volume van ongeveer 0,12 liter, de bagageruimte van de Skoda Superb is met de bank plat 1865 liter. Maar voor kleinere gezinnen geen nood, in een smart fortwo prop je ook al 2.833 eieren in de bagageruimte.
3. Wist je dat er in Nederland per jaar maar liefst 9800 (paas)hazen dood worden gereden?
4. Wist je dat er in het paasweekend heel veel autodealers open zijn en we met z’n alle een vervangende auto gaan kopen? Garages zien Pasen als de uitgelezen kans om jou een auto aan te smeren. Vaak gaat dat gepaard met flinke kortingen. Op Autoscout24 werden deze week 37% meer occasions aangeboden dan in de voorgaande twee weken. Volgens hen zijn dergelijke schommelingen binnen één maand zeer uitzonderlijk. Voordat je dit weekend een miskoop doet, kijk even naar onze aankoopadviezen.
5. Wist je dat je kan rijden op eierschalen? Eierschalen bestaan voor het grootste deel uit calciumcarbonaat en dat kan samen met steenkool onder hoge temperaturen worden omgezet in waterstof, waar je vervolgens heel schoon op kan rijden.
6. Wist je in een gele Ferrari 458 de meeste kans maakt op gratis eieren? Geel is sowieso een goede paaskleur uiteraard.
7. Als vrolijke afsluiter; wist je dat je je auto kan vermommen als paashaas, om snelheidsboetes te voorkomen?
Namens Autoblog, fijne paasdagen!
Stylez zegt
Aha…
meneer zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
metalmike zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
erwh zegt
Haha punt 5 is waarschijnlijk nog slechter voor het milieu dan volgas blazen met een 8 liter V8 uit de US of A zonder catalysator en niet goed afgestelde carbs, mooi gevonden!
faalhaas zegt
Gefeliciteerd met je verjaardag neef paashaas!
desjonnies zegt
8 – Het begin van Neerland’s rees seizoen op Zandvoort?
9- En er gaan makkelijk 249802 gebroken eieren in zo’n Skoda hok.
10 – En nog eens 43961 meer in een CX Break van Citroen.
11 -Wordt geadviseerd de wagens echter niet te lag in de zon te parkeren en je duikbril mee te nemen.
12- Verder is er een eeuwige discussie gaande in Ferrari land : Dat de ECHTE Ferrari kleur geel is ipv rood.
Rood = Italiaanse nationale racekleur
Geel = de kleur van Modena en het logo van Ferrari.
13 – Rauwe eieren zijn niet te vreten .
14 – Salmonella schijnt zich uitsluitend op de eierschaal te bevinden
dooiers.
15 – Ik ben eens een wee aan de kots & rees geweest van een traditionele soep van het eiland Madeira, waar een ruw ei op de bodem van je kom wordt gedeponeerd, ik was een week aan het ’twitteren’
17- in Filet Americain hoort een rauwe eierdooier, wel de schaal eerst afspoelen met koud water (zie punt 14)
18 – Mayonaise wordt gemaakt van olie, mosterd en eier dooiers.
19- Na de proefrit met de eerste 2CV in 1896, bleken er 14 eieren gebroken te zijn, Boulanger had toen al door dat he een onding zou worden en heeft ter voorkoming van nog meer gebroken eieren in de toekomst, besloten er een linnen dakje op te zetten zodat iedere eier-boer dat kreng gemakkelijk kon schoonspuiten.
20- In 1462 kwamen Gotllieb von Studenach en Karl Schwansstein (nazaten van hen hebben in 1936 de heavy metal band Rammstein opgericht) erachter dat eiwit uitermate geschikt was om kogelgaten -opgelopen aan het Oostfront- in een radiateur te dichten *
Noot :* Toen het januari was, waren ze erachter dat ijs helemaal geen lekkage problemen gaf.
21- zo en dan nu een Bavaria.
norge zegt
@desjonnies: Enzo zelf zei geel.
mashell zegt
Het valt helemaal niet op dat er rond een advertorial wat puntjes zijn verzonnen.