Private Lease betekent niet alleen maar saaie auto’s.
Denk je aan Private Lease, dan denk je wellicht aan auto’s in het A- of B-segment. Auto’s die vooral praktisch en zuinig zijn. In vele gevallen in een samenstelling waar de petrolhead het niet direct warm van krijgt.
Het aanbod van Private Lease groeit in Nederland. Naast de standaard motoren, komt het ook steeds vaker voor dat er leuke modellen worden opgenomen in het gamma door autofabrikanten. In dit artikel brengen we je een overzicht van een leuke auto, met een leuke motor in combinatie met Private Lease. De stelregel is dat je over minimaal 200 pk beschikt.
De genoemde bedragen zijn op basis van een looptijd van 48 maanden en een jaarkilometrage van 10.000 kilometer.
Volkswagen Polo GTI (200 pk)
Een Polo met een 1.2 zie je op elke hoek van de straat. Je kunt ook een gloednieuwe Polo GTI leasen. De hot hatch staat vanaf 463 euro per maand voor de deur. Dit is een 2.0 TSI 147kW GTI 6-DSG met 200 pk en 320 Nm koppel. Naast de automaat, krijg je voor dit bedrag de 17-inch Milton Keynes velgen en komt de GTI in de kleur Unilak Flash Red.
Toyota Camry (215 pk)
Meer dan 200 pk en toch zuinig rijden. De nieuwe Camry is ook in combinatie met Private Lease verkrijgbaar. Deze sedan beschikt over 218 pk uit een 2.5-liter viercilinder, gekoppeld aan een hybride constructie. De Japanner is er vanaf 599 euro per maand. Tot de uitrusting behoort onder meer 17” lichtmetalen velgen, Parkeerhulpcamera met parkeersensoren voor en achter, Adaptive Cruise control en een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Om gelijk twee vliegen in één klap te vangen: de Lexus IS300h met 223 pk is er voor 649 euro p/m. De Camry is echter een stuk frisser dan de Lexus. De IS300h is al jaren in deze vorm verkrijgbaar op de markt.
Volvo S60 R-Design Intro Edition (250 pk)
Nog zo’n dikke sedan is de nieuwe S60. Als Intro Edition kun je deze auto krijgen met 250 pk in de Private Lease. Het bedrag begint bij 759 euro per maand. Tot de uitrusting behoort onder meer een 12.3-inch infotainmentscherm, 18-inch lichtmetalen wielen, het R-Design uiterlijk, Harman Kardon audio en nog een aantal andere zaken. Die 250 paarden zijn afkomstig van een tweeliter viercilinder turbomotor. Het koppel bedraagt 350 Nm. Helaas is het wel een voorwielaandrijver. Dat betekent dat een kwispelend staartje is uitgesloten met de Volvo.
DS 7 Crossback E-Tense (300 pk)
Het vlaggenschip van DS Automobiles. De DS 7 Crossback als E-Tense. Deze plug-in hybride is goed voor 300 pk en 450 Nm koppel. Bovendien heb je vierwielaandrijving. In de Be Chic uitvoering komt het maandbedrag uit op 806,47 euro.
Audi e-tron 50 quattro edition (313 pk)
Een moderne SUV met lekker veel koppel en vermogen. Dan zit je met de Audi e-tron wel goed. Deze elektrische auto levert als 50 quattro 313 pk en 540 Nm koppel. De maandprijs komt uit op 909 euro per maand voor een briljantzwart exemplaar.
BMW i8 (362 pk)
Bij BMW kun je zelfs de luxe en exclusieve modellen in de Private Lease krijgen. Een voorbeeld is de i8. Het is de enige sportauto met vleugeldeuren die je in Nederland als Private Lease kunt rijden. De i8 is goed voor 362 pk en 570 Nm koppel. Prijzen beginnen bij 2.565 euro per maand voor de coupé en 2.845 euro per maand voor de Roadster.
Een groeiend aanbod
De komende jaren zal het aanbod van Private Lease modellen met meer dan 200 pk alleen maar groeien. Er komen meer en meer plug-in hybrides en EV’s op de markt. Door het gecombineerde vermogen is 200 pk al gauw in zicht bij een hybride. Het ene merk heeft een groter aanbod dan het andere. Zo is een merk als Mercedes nog voorzichtig. Een C-klasse met 156 pk is momenteel het ‘dikste’ wat je kunt krijgen in Nederland. Van deze top 6 is de Volkswagen Polo GTI het scherpst geprijsd. Het is ook de kleinste auto van het lijstje. Welke auto van de top 6 is wat jou betreft de winnaar?
Dutchdriftking zegt
Tja, de prijs van de Polo is de enige die een soort van meevalt. Hij is nog rood ook! Aan de andere kant, dit soort auto’s vind je leuk als je jong bent en nog thuis woont. Spaar dan gewoon anderhalf jaar 1.000 euro in de maand en scoor een knappe tweedehands. Kan je deze nog naar smaak modificeren ook.
focusrs1 zegt
Onzin natuurlijk – dus als je geen adolescent meer bent en al decennia op jezelf woont mag je geen leuke auto meer rijden..
Let me guess jij rijdt zeker in een tesla lol.
pimmetj zegt
@focusrs1: Ben het helemaal met je eens focusrs1, maar wat heeft het rijden van een tesla hiermee te maken? Kon zelf toevallig de keuze maken tussen een polo en een model 3 voor ongeveer hetzelfde geld… wat zou jij doen…?
kle500 zegt
@pimmetj: Dat je in een Tesla rijdt betekent natuurlijk volgens sommigen dat je geen ‘echte petrolhead’ bent… ook al is die Tesla vele vele malen rapper dan elk ander alternatief.
Dutchdriftking zegt
@focusrs1: Als je op je zelf woont ga je toch wat sneller verlangen naar een iets grotere praktische auto. Ondergetekende rijdt dan ook een Passat.
mashell zegt
Als je op jezelf woont met je gezin dan ja. Als je op jezelf en alleen woont, dan heb je toch helemaal niet zoveel ruimte nodig? En als je niet de pech van alimentatie hebt, dan heb je vaak ook wat meer geld voor een leuke auto.
leko zegt
@focusrs1: sinds wanneer is een polo een droomauto? Iets leuks hoeft niet altijd nieuw te zijn maar als je niet hoeft te leasen gaat een wrnaenlijstje snel verder dan een polo, misschien wel een Golf, ?
focusrs1 zegt
Jij bent de eerste die het woord “droomauto” gebruikt.
We hadden het over een leuke auto, en ondanks dat het mijn keuze niet zal zijn, is een polo gti een leuke auto.
bikevscar zegt
@dutchdriftking: Wat is jong?
kevindb zegt
463 euro per maand?!?! Dat is meer dan mijn hypotheek! Dan woon ik liever in een huis met een 5e handsje dan thuiswonen met een Polo GTI.
Henk_he zegt
Da’s een goedkope hypotheek.
kle500 zegt
@Henk_he: Gewoon (iets) buiten de randstad kun je hier nog heel prima mee uit de voeten hoor.
Dutchdriftking zegt
@kle500 463 euro hypotheek is ook buiten de randstad spotgoedkoop. Toevallig 15 jaar geleden al afgesloten?
kle500 zegt
@dutchdriftking: nee heel recent, lage rente nu :)
kle500 zegt
@Henk_he: iets buiten de randstad kun je hier prima mee uit de voeten hoor..
lekkerlinksrijden zegt
@kevindb: 463 per maand met 10.000 km, meeste rijden denk ik gemiddeld tussen de 15 en 20.000. Wordt het bedrag per maand nog wat hoger. Maar je rijdt wel lekker nieuw, ook na bijna 4 jaar
flutterby zegt
@kevindb: dan zit je hypotheek waarschijnlijk hooguit net iets boven de 100.000. Waarschijnlijk is je huis echter meer waard. Als je 5k aanbetaald op je private lease dalen de maandlasten ook flink hoor.
Daarnaast is een hypotheek eerder een financial lease en dit is operational lease. Tel dus al je woonverzekering en belastingen ook even op bij je hypotheek om een correct vergelijking te maken.
grasvreter zegt
5k aanbetalen op je private lease. Wat. Ja je maandlasten dalen, maar je volledige bedrag dat je kwijt bent in 4 jaar niet.
Private lease blijft overigens voor mensen die niet kunnen / willen sparen en mensen die boven hun stand willen leven. Niet het soort mens waar ik mij mee omring.
momo zegt
@grasvreter: Onzin dat private lease is voor mensen die boven hun stand willen leven. Ken zat voorbeelden die zowat iedere auto kunnen aanschaffen die ze maar willen. Ze vinden het gewoon leuk om ieder jaar een andere auto uit te kunnen kiezen, zonder zich zorgen te hoeven maken om afschrijving, onderhoud en al die dingen die erbij komen kijken.
grasvreter zegt
Jij kent zat van dat soort mensen. Jij kent dus echt wel een dozijn mensen, minimaal, die zat geld hebben (minimaal 100k in het jaar?), en die autogek zijn op een manier dat ze steeds een gloednieuwe toffe auto willen rijden. Ieder jaar weer.
Jij kent zat van precies dat soort mensen. Hoeveel van dat soort mensen zouden er in heel nederland zijn?
kareljansen zegt
@grasvreter: Hier zo iemand. Kan kopen wat ik wil, maar haat altijd het inruilproces. Hiermee weet je precies waar je aan toe bent zonder teleurstelling achteraf.
mpc007 zegt
Moet eens klaar zijn met dat gejank dat PL per definitie boven je stand willen rijden is. De afgunst druipt er van af. Op het moment dat een consument voor een bepaald model door de financiële check komt en dus de maandlasten draagt, is het gewoon OP stand en niet BOVEN stand. Je kunt immers de lasten dragen van het rijden in een dergelijke auto. En ja, het gros van de leasers kan de auto niet cash afrekenen maar dat doe jij ook niet bij je huis. Of ga je lekker op stand in een garagebox wonen?
flutterby zegt
@grasvreter: ietsjes, de rente over de investering is minimaal.
Mijn moeder is de perfect private lease klant. Ze koopt haar autotje altijd nieuw wanneer er een leuke actie is, maar weet zeker de leasemaatschappij een scherpere korting weet af te dwingen. Waardoor zij in private lease echter niet duurder uit hoeft te zijn, maar wel volledig ontzorgd.
kevindb zegt
Dat klopt, 5 jaar geleden gekocht, dus precies in de goede tijd. Pluk ik nu de vruchten van.
bischero zegt
@kevindb: dan heb je al lekker afgelost, want ook hier ver buiten de randstad koop je voor een maximum hypotheek van 160k weinig (géén) “huis”.
Succes daar!
bernoulli zegt
@kevindb: die Polo is vast niet aflossingsvrij.
Paul58 zegt
Voor 769 per maand rij je een Giulia Veloce die van 0-100 gaat in 5 sec. 280pk en AWD. Tevens een prachtige verschijning en heerlijke stuurmansauto (mijn persoonlijke mening).
SvenskaAeroplanAB zegt
@kevin1989: Op basis van? 120 maanden en 2.000 kilometer per jaar?
Paul58 zegt
@svenskaaeroplanab: 60 maanden – 10.000 km per jaar via Vireoauto
Paul58 zegt
@kevin1989: QV voor 1700 p/m
sr20det zegt
@kevin1989: Dat hele VireoAuto bestaat eind van het jaar niet meer ..
Paul58 zegt
@sr20det: dat heb ik gemist. Waar kun je dat zien? Of is het een slechte grap uit de jaren 80? Een giulia is een onderschatte auto en als je kijkt naar tweedehands exemplaren is de afschrijving ook niet heel hoog. Mensen praten elkaar maar na zonder daadwerkelijk onderzoek te doen.
emping zegt
@kevin1989: als de Giulia onderschat zou zijn, dan waren de tweedehands prijzen lager..
SpiderIV zegt
zijn wel erg aan het inkrimpen inderdaad. Haarlem dicht, Bussum dicht, Alkmaar dicht, Purmerend dicht (nog niet volgens de importeur maar geen auto meer te vinden en klanten wordt verzocht om de KIA dealer te bellen) dus alleen nog maar Houten en Amersfoort. Stern-groep waar Vireo onderdeel van uit maakt neemt vrij vlot afscheid van Alfa Romeo en Fiat.
denx zegt
@kevin1989: alleen jammer van de beroerde stoelen… heb ‘m hiervoor laten staan.
kniesoor zegt
Een B-segmenter met 200 pk aanduiden als ‘dik’ is nogal een oprekking van het begrip. Een beetje als iemand, die op school zit een ‘student’ noemen.
seanxtype zegt
@amghans: maar een student is realistisch gezien wel iemand die gewoon naar school gaat.
kniesoor zegt
@seanxtype: Nope, een student gaat naar een universiteit, al het andere zijn scholieren.
seanxtype zegt
@amghans: je hebt gelijk; Wie studeert, volgt een bijzonder soort onderwijs. Klopt ook wel, zijn heel bijzondere mensen.
barry355gtb zegt
@amghans: haha laat me niet lachen man. Een student gaat naar minimaal een HBO opleiding. Als je naar een HBO gaat dan rond je de studie af met een titel. Dus beste AMG kletsmajoor, je leeft in het verleden.
Groninger zegt
@barry355gtb: vanaf studiejaar 2020-2021 worden ook MBO’ers studenten genoemd.
bernoulli zegt
@amghans: een dikke scholier.
cr37 zegt
Wat een bizarre prijzen. Ik heb nooit echt op lease prijzen in Nederland gelet maar is zit nu toch thuis dus dacht laat ik het artikel eens lezen. Ik woon in het VK en via werk kunnen we Mercedessen leasen. 1 jaar (dus geen road tax) en 20.000km. Voor de prijs van die Polo GTi kan je hier een E300d Cabriolet rijden en dan houd je nog geld over ook. Voor een C43 AMG Coupe zou ik 670e betalen. Als ik moet kiezen tussen een S60 of C43 zou ik het wel weten
torsen zegt
@cr37: Via het werk klinkt bijna net zoals privé maar dan totaal niet.
emping zegt
@cr37: maar ja dan zit het stuur aan de verkeerde kant
barry355gtb zegt
@cr37: Daar zit vast niet een volledig onderhoud en een all-risk verzekering bij inbegrepen. Bij private lease wel.
frank2b zegt
Ik vergelijk de Camry eerder met de Lexus ES300h dan de IS300h.
RubenPriest zegt
Zeker, maar Lexus heeft de ES300h niet in het Private Lease aanbod. De IS300h wel.
thomasthomas zegt
Succes met je private lease en een instortende economie… spreek je later!
techniekmeneer zegt
Koekoek.
bernoulli zegt
10K per jaar. Dat voelt toch een beetje als wonen in de tuin van een heel duur huis waar je 2 nachten per maand mag slapen.
Robert zegt
Ik zou bij dit soort prijsvergelijkingen toch gráág eens zien hoe het maandbedrag zich ontwikkelt als je de jaarkilometrage verhoogt in stappen van 5000 km…
mashell zegt
Jij houdt van masochistische tabelletjes? Want deze prijzen zijn natuurlijk maar bij hele lage kilometrages, iets van 10.000 per jaar of zo. Maar goed, nu we collectief huisarrest hebben is dat opeens toch best veel.
grasvreter zegt
Die polo is 1 van de weinige auto’s die ik liever private lease dan koop. Want een moderne Volkswagen met wat vermogen en een DSG, je weet gewoon zeker dat er wat kapot gaat als je de auto gebruikt waar die voor bedoeld is, veel accelereren, remmen, en hard bochten nemen. En met de gewelsige class leading 2 jaar garantie is een private lease ineens heel aantrekkelijk voor zo’n auto, als je per sé een snelle polo wilt natuurlijk.
monsieurleloure zegt
Zelfs bij VW kun je 4 jaar garantie krijgen, wel tegen betaling dan komt er 2 jaar extra bij. Altijd doen die 2 jaar kost een habbekrats dat haal je er zeker uit.
Vraag mij af hoeveel verkopers dit ter sprake brengen tijdens de verkoop van een nieuwe VW, zullen er vast niet veel zijn… (-;
mashell zegt
@monsieurleloure: dekt die garantie ook TSI motoren en DSG bakken of alleen doorroesten van binnenuit?
bart1983 zegt
Wij hebben sinds een half jaar een 330e private lease voor € 640,- p/m op 24 mnd en 30.000 km per jaar. Soms moet je een beetje geluk hebben :-)
thezwart zegt
Het nieuwste model?
mpc007 zegt
Via welke aanbieder?
Dutchdriftking zegt
@kle500: voor dat geld? Dan heb je een stacaravan, of zelf anderhalve ton meegenomen….